• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Teboil 15W50/10W60 öljyt

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Athene
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Athene

Lady, Sexy Lady
Sijainti
Suomi
Katselin että Motonetissä oli halvalla täyssynteettisiä Teboilin öljyjä (39 eur ja 49 eur). Onko hyviä
smile_org.gif
? Ei Delvacceja tai tissejä tähän topicciin kiitos
biggrin.gif
!

Itse löin eilen tota 15W50 omaan koneeseen. Siinähän se, toimii. Vahingossa tuli ostettuu täyssynteettistä mutta eiköhän se toimi ku kerran pyörille on tehty...

Mulla on kanssa 15W50:tä, siellä se pyörii myllyssä ihan ongelmitta.

Sitä muuten saa ainakin Tarjoustalosta monta euroa halvemmalla, jotain 32,50 suunnilleen (4T Superbike). Hongkongissa saman hintaista kuin Molonetissä. Joo huomasin Honkkarista ostettuani, tottakai...

Oon ajellu 4-5 vuotta ja kahdella eri pyörällä TB:n 4T Superbike 15W50 öljyllä.Mielestäni toimii oikein hyvin vähän rankemmassakin ajossa.Ei kulu,ei ylimääräisiä ääniä ja ainakin K1200S:n kytkin ja vaihteisto toimivat ihan hyvin.Olen myös laittanut ko. öljyä muutaman kaverin erityyppisiin pyöriin,eikä ole moitteita kuulunut.Helposti saatavilla ja sopuhintaista,Ei muuta kuin
062802moto_prv.gif

Koitin "vahingossa" tota TB:n 4T Superbike 15W50 öljyä Suzukin SV1000:ssa.
Ei sopinut, heti kun motti lämpes niin vaihteisto muuttus "nihkeäks". Taisin ajaa vajaat 500km niin hirveältä tuntus. Laitoin Motul:in 5100 15W50 ja sillä toimii hyvin.

Olen käyttänyt Kawasakissa ja on tosi hyvä öljy. Ei ainakan kuluta, vaihteisto ja kytkin pelaa parhaiten. Kaveri myy sitä vaihdettuna sopivasti, tuntuu välillä että menee alta omien osto hintojen. No saa ainakin vanhat öljyt ja suodattimen vaihdossa. Ei muutakuin TB sisälle ja hanaa
sport05.gif

Ja mulla Suzukissa (GSX 750 F, vm 1992). Tuo 15W-50 on kuumanakin vielä aika paksua, joten sopii hyvin ilma/öljyjäähdytteiseen koneeseen joka saattaapi kesähelteellä käydä ajoittain vähän lämpimänä.

6 vuotta ajellut nyt TB:n superbike -öljyillä. Toistaiseksi ei pahaa sanottavaa...

En tiedä mistä tämä 10W-60 on otettu
Diamond xtreme
Varmaan sinällään oikein erinomainen öljy, mutta ei välttämättä katuprätkään. Ainakin toistaiseksi nuo 10W-60 öljyt on enempi racing-puolen juttuja, ja siellä vaatimukset on vähän toisenlaiset kuin kadulla (jotain poikkeuksiahan voi olla, muistaakseni esim. KTM suosittaa 10W60 joihinkin pyöriinsä).
10W-60 on myös vakiotavaraa Guzzeissa ainakin Breva/Norge ja ilmeisesti myös Grisoissa.

Ainakin ilma/öljyjäähdyttiesiin koneisiin 10w-60 on ihan passelia tavaraa.
Superbikellä itsekin joskus ajellut. Musta oikein hyvä öljy hinta/laatusuhteeltaan. Nää laatikkotarinat vaan aina ihmetyttää... Mahtaisko kuitenkin olla niin, että loota on vähän ehtoopuolella jos ei pykälät mee sisään jolain tietyllä öljyllä.

Ainakin ilma/öljyjäähdyttiesiin koneisiin 10w-60 on ihan passelia tavaraa.
Superbikellä itsekin joskus ajellut.  Musta oikein hyvä öljy hinta/laatusuhteeltaan.  Nää laatikkotarinat vaan aina ihmetyttää...  Mahtaisko kuitenkin olla niin, että loota on vähän ehtoopuolella jos ei pykälät mee sisään jolain tietyllä öljyllä.
Enemmän taitaa MP:n laatikossa vaikuttaa kytkimen toiminta vaihteiden kytkeytymiseen kuin suoraan öljyn laatu...

Ja tuohom kytkimeenhän taas öljyillä on vaikutusta, paitsi tietenkin kuivalla kytkimellä olevissa härveleissä.

Ja se motorexin "KTM racing" öljy on 20w-60, ei 10w-60.

Minä kokeilin kerran tuota 15W-50 öljyä FZ1:een, mutta siinä tuli ongelmaksi ajoittain huono kytkimen irrotus. Seuraavilla öljyillä, Hondan GN4 mineraaliöljyillä ei ole samaa esiintynyt...  
nixweiss.gif
Silloin kilsoja oli mittarissa n. 6 Mm

TB:n 10w40 superbike oli varsin hyvä öljy, tais poistua markkinoilta. Eiköhän tuo ole hyvä samoin.

Puuilosta Teboilin 4T Superpike 15W-50 4L 29.90 eur. Hyvin toimii, ostan ensi kesällekkin.
Viimeksi laitoin tätä Trumppaan, ja hyvin on pelittänyt.
Tänään tuli ostettua taas Puuilosta 4L mainitsemaasi hintaan seuraavaa kertaa varten.
Motonetistä olisi saanut samaa tavaraa kympin kalliimmalla.
Ei se mitään, mutta seinän takana AllRightissa vastaava Castrolin/Shellin tavara oli tuplaten kalliimpaa...  
Siteeraakseni taannoista mainosta: Ihanan kallista
wink.gif

biggrin.gif

Back