• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tarvike pakoputken E-hyväksyntä ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kari v
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuuchen sanoi:
Entäs jos on putkessa E-merkki sekä otteessa merkintä tai muu dokumentti taskussa, mutta killeri puuttuu? Entäs jos killerin nykäsee povarista ja ruuvaa kiinni kun poliisi katselee? Vai ruuvaillaanko suoraan kilpeä? :grin:

Rikesakkoa luultavasti tulisi tuosta ja nyt kun ne on korotettu, niin kyllä varmaan kirpaisee

pupu sanoi:
Eipä niist oo kukaan ollu kiinnostunu, mut eipä oo muutenkaan mun (mp:llä) ajamiset sattunu kiinnostaa.

Vaimentimissaa ei ole mitään tyyppi merkkejä/numeroit.
Mut todistus löytyy (jossain tallin hyllyllä), et vaimentimet tyyppihyväksytty mun pyörään.
Vaikka sekin vähän sattumaa, ku vaimentimet oikeesti hyväksytty seuraavalle mallille, joka sitten sattuu vuosiluvuilta täsmää mun ylivuotisena rekattuun...

Kysymys esitetään täysin asiallisessa tarkoituksessa,joten nälvijät ja muut V.........t voivat sivuuttaa tämän.

Jos putkessa ei ole mitään tyyppimerkintöjä/numeroita,niin miten todistus ja putki voidaan identifioida toisiinsa?

Ongelmaa pukkaa kun terve järki ja harkintakyky pettää.
Kun tämä käy "asiakkaalla", se johtaa turhan huomion herättämisen
kautta pilkunnussimiseen.

Kun em. asiat pettää valvovalla viranomaisella, ajaudutaan
parhaimmillaan aivan absurdeihin tilanteisiin.

Taitais periaatteessa olla turha vaikka viedä kotiloa katsastukseen,
jos sen kojelaudalla/näkökentässä on minkäänlaista autoon alunperin
tyypittämätöntä härpäkettä :D.

Epätäydellisessä maailmassa on ihan tarpeeksi ongelmatilanteita vaikka
niitä ei koittaisi paita märkänä hypoteettisesti rakennella.

pupu sanoi:
Eipä niist oo kukaan ollu kiinnostunu, mut eipä oo muutenkaan mun (mp:llä) ajamiset sattunu kiinnostaa.

Vaimentimissaa ei ole mitään tyyppi merkkejä/numeroit.
Mut todistus löytyy (jossain tallin hyllyllä), et vaimentimet tyyppihyväksytty mun pyörään.
Vaikka sekin vähän sattumaa, ku vaimentimet oikeesti hyväksytty seuraavalle mallille, joka sitten sattuu vuosiluvuilta täsmää mun ylivuotisena rekattuun...

XJ 900 sanoi:
Kysymys esitetään täysin asiallisessa tarkoituksessa,joten nälvijät ja muut V.........t voivat sivuuttaa tämän.

Jos putkessa ei ole mitään tyyppimerkintöjä/numeroita,niin miten todistus ja putki voidaan identifioida toisiinsa?

Missähän kohtaa nälvin ja vittuilen? :dunno:

pupu sanoi:
Missähän kohtaa nälvin ja vittuilen? :dunno:

En ole sellaista väittänytkään,vaan esitin kysymyksen.Tuo kommentti oli tarkoitettu yleisesti tänne kirjoittaville,koska haluaisin kysymykseeni asiallisen vastauksen.

tomppan sanoi:
Kannattaa kans kattoo että tarvikeputkessa on noise killer paikallaan jos nuo hommat huolettaa. Voi olla huhu mutta jostain kuulin että jossain päin suomea olis poliisi ottanut kilven pyörästä ihan vaan jo sen takia kun tarvikepöntöstä puuttuu se killeri. Vaan eipä ole tähän mennessä ainakaan mulla tullu yhtään meluratsiaa vastaan niin en ole niin yhdestä killeristä stressannu :grin:

Ainakin tuossa meikäläisen pöntössä on alkuperäinen killeri kiinni sielä sisäpäässä, eikä näinollen näy ulos sieltä mitenkään. Vähän ihmetyttää miten se sielä edes mitään vaimentaa... omatekoinen näkyy sieltä ulkopäästä.

Hitto täytyskin käydä konttorilla hakemassa merkintä papruun, vielä ei ole pysäytetty mut sit jos... pöntössä ei ole e-merkintöjä mutta pyörä on vuosimallia 2002 eli ilmeisesti jos mölyt on kurissa pitäis mennä läpi?

E-hyväksyntä merkit tarvitaan 17.6.2003 jälkeen rekisteröidyssä...eli ennen sitä, kun melut on korkeintaan 103 cb, niin asiat kunnossa. Alle 1992 vuotisissa saa olla 106 db...

kari v sanoi:
[Ennen 17.6.2003 rekisteröidyssä], kun melut on korkeintaan 103 cb, niin asiat kunnossa. Alle 1992 vuotisissa saa olla 106 db...

Pitää olla myös muutoskatsastettu, jos ei ole kyseiseen kapineeseen E-hyväksytty vaimennin.

Koheltaja sanoi:
Yhden tapauksen tiedän että lähti kilvet kun killeri oli irti. Killeri kiinni, katsastukseen ja kilvet takaisin.

Toisen tiedän, 690 jokusen vuoden vanha kotari. Ilman killeriä ja varmaan villojakin --> katsastuksen kautta killerillä kilvet takaisin.

Bone sanoi:
Taitais periaatteessa olla turha vaikka viedä kotiloa katsastukseen,
jos sen kojelaudalla/näkökentässä on minkäänlaista autoon alunperin
tyypittämätöntä härpäkettä :

Multa kerran katsuri käski ottaa navin pois tuulilasista. Sanoi, että peittää näkyvyyttä. Se oli hiukan lyhyempi, saattoi se sille peittääkin mutta itselleni peitti näkyvyyttä vain konepellille. Ei tullut hylkäystä kun otin pois. Laitoin tosin takaisin poistuttuani paikalta.

No nyt löytyi linkki, eli E-hyväksyttyä tarvike putkea ei tarvitse katsastaa... " Muutoskatsastusvelvollisuuden edellytysten ei katsota täyttyvän 11 § osalta, jos ajoneuvoon vaihdetaan siihen tarkoitettu alkuperäistä osaa korvaana EY- tai E-hyväksytty varaosakatalysaattori tai äänenvaimennin. "

www.finlex.fi/laki/alkup/2009/20091078

Linkki ei toimi...Eikö se e-hyväksytyssä putkessa riittänyt kun pitää sitä todistusta mukana, mutta jos haluaa helpottaa asiaa, niin käy leimaamassa sen putken otteeseen

Laita ggogleen: Finlex 1078/2009, niin löytyy. Juu, voihan sen katsastaakin, mutta tuossa lakitekstistä asia kyllä selviää...

Back