Tärkeinta pyörässä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Athene
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Tärkeinta pyörässä? -

• Ulkonäkö

Ääniä: 1 100,0%
  • Teho

Ääniä: 0 0,0%
  • Taloudellisuus

• Mukavuus pitkällä matkalla

• Käyttökelpoisuus arkiajossa

• Katu-uskottavuus

• Äänet

• Huippunopeus

• Muu?

• Ääniä yhteensä
    1
Teho,ulkonäkö ja möly
buttrock.gif

Muutama on äänestänyt tärkeimmäksi "katu-uskottavuuden". Mikä se on? Mitä pyörässä on sellaista,jonka uskominen on kyseenalaista? Tietysti näissä muovihökötyksissä kaikki on niin koteloitua, että asioita joutuu vaan aavistelemaan ja miettimään uskooko vai ei. Siellä sisällähän saattaa olla vain vanha pappatunturi.
Pyörän katu-uskottavuus on sitä kun kuski tietää että pyörässä on enemmän potentiaalia kuin itsessä tulee koskaan olemaan, mutta sitä ei kuitenkaan kukaan saa koskaan tietää...
baaa.gif

...näin ainakin mun kohdalla
lookaround_orig.gif

Vastasin kohta muu.

Tärkeintä on, että samalla vähäistä huoltotarvetta omaavalla pyörällä voin ajaa mukavaa arkiajoa viikon työmatkalle mukanani kaikki tarvitavat vaatteet ja varusteet. Viikon aikan voin samalla pyörällä poikkasta mutkatiestä nauttien radalle polvea raahaamaan. Kotimatkalla pitää voida nauttia moottoritiellä reippaasta matka-ajonopeudesta hyvin suojaavan katteen lämmittäessä ilman jo lähennellessä nollaa.
Ehkä sittenkin tärkeintä on luotettavuus, kun ajaa valtaosan ajoista työmatkoja suorittaen.

Mistä sitä nyt sitten tietää, mikä on tärkeintä.

Nyt tiedän: kaksi pyörää ja moottori.
ei, kun siinäkin oli jo enemmän kuin yksi tärkein asia!

Kyllä mopossa tärkeintä on fiilis, minulla se koostuu moottorin luonteesta ja äänestä, pyörän ulkonäöstä ja ajettavuudesta. Toki ajomukavuus pitää olla myös riittävällä tasolla.

Hirveän huonosti on järki toiminut tuossa pyörävalinnassa. Hyvin usein koeajolla, kun on kuvitellut lähtevänsä ajamaan pyörää josta tykkää, olisi voinut heti liikkeen pihasta laittaa pillit pussiin ja avaimet takaisin liikkeeseen. Niin nopeasti selviää, että ei ole se oma mopo se.

Näin minulla.

Vastasin että muumio. Kokonaisuus suhteutettuna käyttötarkoitukseen ja mieltymyksiin on tärkeintä. Peli käy ja kukkuu niin kuin on tarkoituskin, samalla kun omistaja saa sen mitä on etsinytkin/ halunnut.
thumbs-up.gif

Vastasin "käyttökelpoisuus arkiajossa" mutta minun kohdalla tuo pitäs oikeestaan olla "tämä pyörä on juuri sopiva kaikkeen minun käyttöön tällä hetkellä"
tounge.gif
.

Tärkeintä ettei jätä tienpäälle. Oikeestaa jonkinsortin kompromissi monesta seikasta. Ei järjellä (mun) osaa selittää. Pitäis kai olla monta pyörää et olis eri tilanteisiin sopiva. Rajoitteet kuten elämässä yleensä itsellä ei paalua ja muilla ymmärrystä kaikkiin tarpeisiin.  
blush.gif

Luotettavuutta painotan erityisesti. Pitkälle reissulle kun lähtee, niin pyörän oma työkalupussi pitää riittää tien päällä korjailuihin. Luotettavuuden kanssa korreloi konstailematon, yksinkertainen (hilavitkutinvapaa) rakenne, jota voi itse huoltaa. Tämä meinaa siis myös taloudellisuutta.

Back