• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tarjouspyyntö sähköpostilla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -kivi-
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Toiselta puolelta tiskiä asiaa katsovana asian näkee vähän erilailla: Kaikki kauppiaat vastaa mielummin tarjouspyyntöön kun se on osoitettu hänelle/hänen liikkeeseen. Jos sama kysely on mennyt 15 eri kauppiaalle, niin helpommin jää vastaamatta.
biggrin.gif
.  Toki pitäisi vastata. Voihan vaikka vastata, ettei nyt kiinnosta ko kauppa koska pitäisi tehdä halvin tarjous ko 15 kauppiaasta, jotta asia etenisi. Sesongin aikana kun on semmoista työtä mistä saa palkkaakin...
wink.gif
... ja tämä efektihän on nokkelan vältettävissä sillä, että opettelee käyttämään sitä bcc-kenttää meilissä. Vaikka laittaisitkin tarjouksen menemään useaan paikkaan yhtä aikaa, ei kannata mainostaa sitä meiliä lähettäessä.
033102bebe_1_prv.gif
Pöljänä pojat pitää...
Sanoinko että saman viestin oisin kerta napsulla laittanu 15 kauppiaalle?
Eikä oo milloinkaan Rellua ollu, VT600 oli kyllä sillo vaihdos menossa, ei tietysti kelpaa sekään tietyille mopokauppiaille?

Yx hyvä ja ensimmäinen juttu koko foorumissa oli tässä osiossa, "kauppias" oli eka kauppiaitten puolustaja joka myös tunnustaa olevansa kauppias eikä kirjoittele mukamas asiakkaana, credit sulle siitä...
thumbs-up.gif

Ei, en ole työssä mopokaupassa. Noi oli oman alan tositapauksia käännettynä mp-kielelle.
cool.gif
Sä et sitten ole samalla alalla... IT-alan vastineet olis seuraavanlaiset:

-"Tää mopo ei toimi. Se pitää jotain outoa ääntä... joo mä käänsin sen ylösalaisin öljynvaihtoa varten, kyllähän sen pitäisi silleen toimia. Ai ei toimi, vai? No sitten se on viallinen!!! Korjatkaa se, eilen."

-"Mulla on tällanen ja mä haluisin jonkun toisen. Käykö vaihto, mielellään jo huomenna? En mä tiedä mitä merkkiä tai mallia tai vuosimallia tää on, etkö sä voisi ottaa selvää mun puolesta vaikka pyörä nyt onkin täällä mun tallissa?"

Eli jos haluaa sähköpostiin vastauksen (myös mp-liikkeistä siis) niin neuvoisin kirjoittamaan mailin siten, että kysymykset on mahdollisimman selkeästi esitetty jotta niihin on helppo vastata. Lisäksi kannattaa listata ne mahdollisen vaihtopyörän speksit vaikka ranskalaisin viivoin, ja jättää ylimääräiset superlatiivit pois -myyjää oletettavasti kiinnostaa vain tiukka data. Mitä selkeämpi kysely, sen varmemmin ja nopeammin vastaus tulee.

Tosin on kyllä liikkeitä jotka ei sähköpostia mielellään käytä, mutta niille kannattaa sitten vaikka soittaa perään.

Minulla meni Motomarketin kanssa sikäli putkeen, että lähetin sähköpostilla kyselyn vaihtopyörästä ja tarjosin omaa vastineeksi. Motomarketilta soitettiin samana iltapäivänä ja myyjä antoi tarjouksen suoraan puhelimessa oman kuvaukseni ja kotisivuilla olevien kuvien perusteella. He jättivät siihen +- 200 euron liikkumavaran kunnes pääsevät näkemään vaihdokkini. Ja kaupathan siitä tuli.

Motomarketin kanssa tosin oli muita ongelmia tuon jälkeen, mutta se ei kuulu tähän threadiin..

Maanantaina laioin tarjouspyynnön kuuteen eri liikkeeseen uudesta ja vaihdossa vuoden vanha pyörä. Toivoin saavani vastauksen tänään ja lopputulos yllätti täysin:

EI YHTÄÄN TARJOUSTA!!?
Yksi ainoa liike vastasi myöhässä ja pahoitteli myöhässä vastaamista. Kaupat on nyt lyöty lukkoon ja ylihuomenna käyn hakemassa tuliterän pyörän ko. liikkeestä.

Sähköposti, tuo 2000-luvun uusi viestintäväline.
Itse autoalalla leipäni tienaan ja voin kokemuksesta kertoa, että vikaa on molemmissa osapuolissa.
Sähköposti on hyvä väline selvissä ja yksinkertaisissa kysymys / vastaus-jutuissa tyyliin: Paljon maksaa 180/50-17 XXX rengas? Ei missään nimessä pidä kysyä mitä maksaa pyörään takarengas!!! Silloin tosiaankin jää ilman vastausta. Sähköposti on hyvä väline pelin avaukseen, mutta ei sen varaan kannata ihan kaikkea laskea
Sähköpostia tulee nykyään niin paljon (n. 20 kpl/päivä/ hlö), että firmassa pitäisi olla yksi mies, joka vastaa sähköpostiin (kuka sen palkan maksaa???). Se on valitettava asia molempia osapuolia kohtaan, että yhteys ei aina toimi, mutta korostan edelleen, että ei ole vain yhtä syyllistä. Joku kun hölmöilee, niin muut saa kärsiä.
Mikähän meihin ihmisiin on mennyt. Nykyään kaikilta palaa hihat, jos yhteyttä ei saada 30sek. Ennen mentiin naapuriin soittamaan tai linjuri-autolla kaupunkiin paikan päälle, kiire ei ollut. Miksi nykyihmisellä on NIIN julmetun kiire joka paikkaan?
confused_orig.gif
?
confused_orig.gif
???

Sääli asiakaspalvelijaa ja laita lyhyt ja ytimekäs viesti, jossa on oikeat ja riittävät tiedot. Runoilu ja kalajutut ei kuulu sähköposti-tiedusteluihin.
bowdown.gif

Keväällä vaihdattelin Bandiittia Speed Tripleen ja laitoin sähköpostilla tarjouspyynnön kaikille neljälle viralliselle jälleenmyyjälle. Liitteeksi pari kuvaa vaihdokista ja oleellisia tietoja pyörästä. Tein sähköpostit ajatuksen kanssa ja mahdollisimman selkeästi ja yksiselitteisesti.

HD-Center ei ole vastannut tähän päivään mennessä.
Moto Seinäjoelta tuli tarjous, mutta huonompi kuin muilla.
Motomarketista ja Motoboxilta soitettiin seuraavana päivänä ja Turun kaverin tarjous oli alussa aika huono, mutta tinkimällä parani asiallisiin lukemiin. Motobox Sahalan tarjous oli kerralla kohdallaan ja liike oli lisäksi lähimpänä, joten kauppa tehtiin.

Kokolailla hyvä maku jäi suuhun koko prosessista. Tuollaisen paria vuotta vanhemman pyörän näkemättä ostaminen voi olla aika vaikeaa monelle kauppiaalle. Pyörä saattaa olla melkein minkälainen raato tahansa ja monella pyörää tarjoavalla on todella erikoinen käsitys siististä ja hyväkuntoisesta.

Tein tarjouspyyntömailin muutamaan liikkeeseen, tosin kyseessä oli auto... Eli vaihdossa vanha ja uusi tilalle... eroa oli huonoimman ja parhaimman välillä 3000e... Maksoivat vaihdokista sen minkä puhelimessa lupasivat. Kävin hakemassa auton lappeenrannasta. Bensat kun maksoi niin 2950e halvemmalla sain auton kun täältä pk-seudulta...
062802jumpie_prv.gif

Eli kannattaa kyllä kysellä...

Back