• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

tarina custom-kevarin kaupoista..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tiukuting
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jos Tiukuting pyytää apua, Lahdesta voi löytyä orgin kaveri, joka asian harrastuksesta käy pitrsakan uuden motoristin kanssa tarvikeliikkeessä releen ostamassa ja vieressä neuvoo ja tarvittaessa itse auttaa asennuksessa vaikka kahvikupposta vastaan. Kun posti aikanaan tuo sen pottumaisen kauppiaan releen, Tiukutingilla on sitten vararele pyörän satulan alla - tai missä lie - ja hyppysissään taito vaihtaa rele itse tien päällä, jos rele joskus matkalla taas leviää. Samalla selviäisi välittömästi onko kysymyksessä vain pikkuvika. Akkua voisi tällä välin latailla käynnistämällä kone muuten ja antamalla sen "soida" tyhjäkäyntiä. Ellei akku ole aivan henkiheitto, latautuu. Laturia ei ehkä vielä kotoa löydy. Helppoa on tietenkin Töysästä asti neuvoa, mutta tällainen  
nixweiss.gif
tuuma päähän pälkähti. Voi sivuuttaa kommenteitta, jos ei miellytä.

Näyttäisi kymmenkunta olevan Lahden Motonetissä hintaan 39,50€. Voi olla ettei kiinalainen mopo välttämättä juurikaan lataa tyhjäkäynnillä. Tuli vain mieleen.
wink.gif

Linkki

455508.jpg

Ei kiinalaisia kannata ostaa vaikka hankintahinta houkuttelee. Kun euroopassa tehty mopo maksaa 2,5-3 kertaan enemmän kuin kiinalainen niin kyllä niissä on muutakin eroa kuin hinta. Ei mopon kokoamiseen tarvittava aika, ihmistyö, kovin kauaa kestä, alle tunnin. Vaikka duunarin työstä kaikkine sivukuluineen tulisi euroopassa tehtaalle satasen kustannus/mopo, ja kiinassa kolme centtiä niin asiakkaan eurooppalisesta maksama korkeampi hinta selittyy osaltaan paremmista suunnittelusta ja paremmista materiaalaista.
Kiinapelit on jo uutena samanlaisia kuin vanhat eurooppaliset, kun yhden jutun saat korjattua niin toinen on jos rikki.

Tässä kohtaa Tiina nöyrtyy ja pyytää kaikilta anteeksi aiheuttamaansa närää. Kuluttajaneuvonnassa sanottiin, että myyjällä ei ole velvollisuutta korvata käytännössä mitään, koska kyseessä on vanha ja käytetty pyörä. Eli Tiina saa osan myyjältä jos saa ja korjauttaa pyöränsä kiltisti ja hiljaa ja aloittaa ajokautensa sitten kun pyörään on vaihdettu kaikki mikä vaihdettavissa on. Tai sitten heivaan pyörän jonneki suohon ja unohdan koko jutun.
Jos se rele ei vikaa korjaa niin sitten on uusi asia. Mutta tällä hetkellä homma menee nyt näin.
Olkoon tämä nyt esimerkkinä, että kaikille ei tälläset harrastukset sovi.

Ja joku vielä väittää ettei nykymaailmassa löydy enää ritarillisuutta. Kattokaas nyt tämänkin ketjun vastausten määrää.
tounge.gif

Siitä kyllä ISO kiitos kaikille, jotka tähän keskusteluun on osallistunut.
thumbs-up.gif

Tämä on nyt sitten mulle se opetus, että ei käytettyä pyörää enää koskaan. Vaikka se sitten tarkoittaiskin, että säästän seuraavaan pyörääni vuosikausia tai että joudun lopettamaan tän nykyisen pyörän jälkeen koko jutun. Koska ainoa käytetty, jonka enää huolin on tuo avokin kawa, ja sitä en saa kun se on toisen käytössä.
tounge.gif

Älä nyt harrastusta lopeta yhden kyrvähtäneen releen takia!
biggrin.gif

Kyllä tämä vielä iloksi muuttuu kun pääset ajamaan omalla vehkeellä tuonne tienpäälle..
062802moto_prv.gif

Jos mopo maksaa 900 euroa niin viittiikö valittaa jostain releestä joka on kiinni yhdellä pistokkeella.? Ikääsi en tiedä, mutta yleensä sellasilta teini-ikäsäisiltä naisen aluilta ei muuta vastausta tule kuin vittu vittu vittu ja silleen. Ite olet kiinanmopon ostanut ja jokainen suht täyspäinen tietää mitä ne ovat. Jo bensahana sulaa siihen bensaan. Aika vähällä pääset jos vaan joku rele on sökö. Turha täällä on huonoja valintojaan surra. Ei se ole myyjänkään vika koska tuskin sekään on ollut muun kuin maahantuojan kusetuksen kohde. Kiinasta ei pitäisi tuoda mitään vielä muutamaan kymmeneen vuoteen, ennen kuin ne on käyttäneet ne talikoista ja lapioista sulattamansa rautansa pois. Ja siihen menee aikaa...

Onneksi tämä tuhka estää lentämisen niiltä suomaalaisilta liikemiehitä edes hetkeksi tekemästä lisää noita huonoja kauppoja.
tounge.gif

biggrin.gif

Kyllä tämä vielä iloksi muuttuu kun pääset ajamaan omalla vehkeellä tuonne tienpäälle..  
062802moto_prv.gif
Jos näitä joitain kommentteja on uskominen, niin sillä ei kannata lähteä lähikauppaa kauemmaksi.  
biggrin.gif
mut kiviäkin kiinnostaa, linkutkin on kivoja.  
smile_org.gif

En suostu enää itkemään ja inisemään asian takia. Töissä sano yks asiakas, että mä oon nyt epävirallisesti osa Harrikka-ryhmää, ei nekään ole ajopyöriä vaan harrastepyöriä, eli niiden korjaaminen käy harrastuksesta.. En ala arvioimaan kuinka totta moinen kommentti on, mutta lohdutti se ees vähän.
blush.gif

biggrin.gif

062802moto_prv.gif
Jos näitä joitain kommentteja on uskominen, niin sillä ei kannata lähteä lähikauppaa kauemmaksi.  
biggrin.gif
mut kiviäkin kiinnostaa, linkutkin on kivoja.  
smile_org.gif

En suostu enää itkemään ja inisemään asian takia. Töissä sano yks asiakas, että mä oon nyt epävirallisesti osa Harrikka-ryhmää, ei nekään ole ajopyöriä vaan harrastepyöriä, eli niiden korjaaminen käy harrastuksesta.. En ala arvioimaan kuinka totta moinen kommentti on, mutta lohdutti se ees vähän.  
blush.gif
Onko se akku jo ladattu ja kokeiltu startata napista ??
Onko sillä avokilla rasvanäpin vikaa ?

En ehtiny tänään vielä sinne asti, ja ei tuohon geeliakkuun taida vissiin ihan tavan laturi mennäkään, vai? Itse akkuhan on ostettu sillon tammikuussa, joten ei onneks sekään kovin vanha. Koitan huomenna ehtiä ennen töihinmenoa, tää aamu meni sen kuluttajaneuvojan kaa höpöttäessä.

ja ei tuossa avokissa oo ku tietokoneiden suhteen näppäryyttä. terveisin nimim neljä tietokonetta talossa..
biggrin.gif

Mut kyl mie tästä selviän, nostan housuni ja alan pelata.
smile_org.gif
jatkakaa työ vaan omia juttujanne, tää homma on mun puolesta loppuunkäsitelty: mä suutuin asiasta josta ei olis saanu suuttua koska vika oli minussa kun ostin pyörän siinä uskossa, että sen saisi myös ehjänä itselleen. Ei maailma toimi niinku mä haluan, joten se siitä. Elämässä kun on muutaki ku tuo helvetin pyörä. Mä ajan sillä max 4 kk ja sitten onkin jo aika laittaa se talviunille, joten parempi pitää välit kunnossa niihin ihmisiin ja asioihin joiden kanssa elää ympäri vuoden eikä vaan kesällä.
biggrin.gif

no kuka käskeekään, JUIPPI?  
biggrin.gif
mä lyän sen si ku on jokin minkä päähän se lyädä, elä ny siihe synnytä.
tounge.gif
koska tilanne ratkes jo aamulla, niin tän kyseisen keskustelun ois pitäny sammua jo jokunen puheenvuoro sitte.
wink.gif

Ei täällä päässä luovuteta ennenku pyörä on kunnossa!  
buttrock.gif

Ja kyllä sillä reissua tohtii tehdä! Nimim. kiinanmopolla n. 30 000km ajanut!!  
crazy.gif
Siis oikeasti 50cc..

Maailmassa on kaikenlaista vääryyttä ja valittaa voi aina, mutta....
neuvoja annettu, onko kokeiltu, ei!?....vai onko?
Mut hei, tsemppiä!
thumbs-up.gif
062802moto_prv.gif

Itse akkuhan on ostettu sillon tammikuussa, joten ei onneks sekään kovin vanha.
Eli edellisellä akulla starttasi OK ja uudella ei enää? Kai se uusi akku on joku laatumerkki eikä halvin Biltema-tarjousmalli? Ja akku oli huolella ladattu ennen käyttöönottoa?

Epäilys alkaa kallistua tuo akun tai sen latingin suuntaan. Uusikin akku voi olla rikki. Se että se on äskettäin haettu kaupasta ei takaa vielä mitään.

Sen verran sanottav etä ensinnäkin ymmärään täysin harmin jos on käynyt niin kuin on. Uusi mopo tullut pihaan odotukset korkealla ja...tsup, ei käynnisty. Jos vieä ei ole mitään käsitystä mopoista niin varmasti harmittaa ja tulee ylireagoitua, kuten tässä on käynyt. Rele jos on niin se on sama kuin talosta olisi mennyt sulake, oikeasti ihan pikkujuttu jota ei korvaa kukaan. Sen sijaan nyt se mopo halutaan käyntiin ja selvitettyä mikä on todellisuudessa syy. Itse jos asuisin lähempänä niin tulisin miellellään tarkistamaan ja lataamaan akut yms siitä moposta. Voisiko joku lahdesas asuva motoristi käydä hiukan talkoohengellä auttamassa uuden moristi tytön alkuun? ps. tytöttelystä ei kannata 16-vuotiaan suuttua sillä tyttöhän sinä olet ja iästä ei kannata huolestua, sitä tulee lisää ihan itsestään
biggrin.gif

Sen verran sanottav etä ensinnäkin ymmärään täysin harmin jos on käynyt niin kuin on. Uusi mopo tullut pihaan odotukset korkealla ja...tsup, ei käynnisty. Jos vieä ei ole mitään käsitystä mopoista niin varmasti harmittaa ja tulee ylireagoitua, kuten tässä on käynyt. Rele jos on niin se on sama kuin talosta olisi mennyt sulake, oikeasti ihan pikkujuttu jota ei korvaa kukaan. Sen sijaan nyt se mopo halutaan käyntiin ja selvitettyä mikä on todellisuudessa syy. Itse jos asuisin lähempänä niin tulisin miellellään tarkistamaan ja lataamaan akut yms siitä moposta. Voisiko joku lahdesas asuva motoristi käydä hiukan talkoohengellä auttamassa uuden moristi tytön alkuun? ps. tytöttelystä ei kannata 16-vuotiaan suuttua sillä tyttöhän sinä olet ja iästä ei kannata huolestua, sitä tulee lisää ihan itsestään  
biggrin.gif
Prof. 26v.

Back