• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

tarina custom-kevarin kaupoista..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tiukuting
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
tykkään pyörästä, mutta alkaa jo epäilyttää onko se siltikään kaiken tän arvoinen..
On se. Mä tappelin ekan pyörän ja paskan liikkeen kanssa lähes koko ensimmäisen kesän. Armo ketutushan siitä nousi ja ajattelin jo vaihtaa harrastusta. No lopuksi minulla oli tilaamani pyörä (joskin väärän värinen, väärällä takalaukulla) ja olin lopun kesää onnellinen. Paska puljussa en enää koskaa ole asioinut, vaan vienyt ne kymmenet tuhannet joita olen pyöriini laittanut muualle, kun kyseista cycle worldia ei palvelu ja sitä myöden raha kiinnostanut.

P.S Ajele se pyörä sinne liikkeeseen korjattavaksi, kun se kerran 10 minsan homma on. Itse koittaisin vilä saada matkakulutkin korvatuksi.

ymmärrän kyllä harmituksen mutta miksi ostaa kiinalainen jos ei osaa korjata ?

Itsellä ollut paljonkin kiinalaisia vehkeitä ja pääsääntöisesti ne hajoaa/lahoaa aikasti useinkin... kyllä itse yrittäisin kaupanpurkua ja alkaisin katselemaan japanilaisia laatutuotteita  
062802moto_prv.gif

No voi olla, että jos tosiaan sellanen Herran lahja saadaan, että kaupan saa purettua niin opettelen vaan kiltisti istumaan tuon avokin pyörän kyydissä..oli se kuinka selkää särkevää hommaa tahansa.

ja rammus: en siis omaa vielä mp-korttia, joten vaikka liike oliski samalla paikkakunnalla en sitä laillisesti sinne saisi ajaa. Ja liikehän on siis Helsingissä ja minä Lahdessa.

Yhen tutun (myös tyttö) HD:sta hajosi juuri tuo rele kun haettiin hänen mopoa talvisäilöstä, satula irti rele irti ja lähimpään varaosakauppaan(ei mopoliike) saisko tämmöisen releen, myyjä mulkas relettä ja haki samanlaisen ja viskas pöydälle, musitaakseni ei maksanut kun jtn. 5-10e. Eikun takas uusi rele paikalleen ja menoksi, koko prosessi vei noin 0.5h. (oli toinen kerta kun hajosi niin hänellä oli hajua miten korjataan). Se on selvä kun ehjänä ostaa ja maksaa on mopo myös ehjänä saatava ja tottakai tulee kusetettu olo, mutta jos vikasi on yhtä mitätön kun tuttuni mopon niin nöyrtyisin tällä kertaa ja korjaisin itse ja jos et osaa niin avokkisi varmasti yhden releen osaa vaihtaa...

Vai että on -05 mallinen jo vanha? No, kaikki on suhteellista.
Kova kovaa vastaan, ja kaupanpurku. Saa tolla rahalla jo toimivia pyöriäkin.

Joo älkää hyvät ihmiset ostako nuita kiinalaisia vehkeitä varsinkaan moottoripyörää LIIKENTEESEEN
biggrin.gif

Joku kiinalainen mönkijä vielä menee mökillä
smile_org.gif

silloinkin pitää olla työkalut ja öljyt lähettyvillä
biggrin.gif

Joo, itsekkin pysyisin mahdollisimman kaukana noista Kiinan laitteista, mutta jos pyörä miellytti niin en kyllä kävisi minkään releen takia kauppoja purkamaan.

Joo, itsekkin pysyisin mahdollisimman kaukana noista Kiinan laitteista, mutta jos pyörä miellytti niin en kyllä kävisi minkään releen takia kauppoja purkamaan.
Ihme epä luuloa Kiinalaisten tekeleitä kohtaan, eiköhän siellä maassa ajeta aikasta paljon kilometrejä noihin laitteisiin. Any way, Jos vika on ollut satunnainenja nyt jatkuva. ja siitä on oleelista haittaa ks laitten käytölle, niin miksei kauppaa peruttaisi. Ethän sinäkään hyväksyisi sytkäriä joka ei syty, mutta palaa jos antaa tulta toisesta sytkäristä. En tosin tiedä poltatko, mutta pointti varmaan selvisi. Ei varmaan ole ainoa samanlainen mopo jota samaisesta tehtaasta on tullut ulos. Onhan siinä toki etsimisen vaiva, plus muut etsimiset ja paperityöt.

Niin kyllähän niillä ajetaan varmasti niin monta kilometriä kuin ne kestää. Mutta minä sain sellaisen käsityksen kirjoituksesta että rele olisi vain kerran hajonnut, vaikea tuossa tapauksessa on väittää että se olisi jatkuva vika.

eihän se juu ole jatkuva vika, mutta aikasta vinkeää, että aikansa koputtelee ja sanoo, että se on EHKÄ se rele. Kysyin silloin eilen, että entäs jos sen vaihtamisen jälkeen pyörä pysyy edelleen mykkänä, mitäs sit tehään..ei vastanu myyjä mitään. Eli kun vika ei myyjänkään mielestä ihan aivan 100 prosenttisesti ole siinä releessä, niin aika hilpeä olo tässä on arvuuttelujen varassa olla..

ja kyse ei edelleenkään ole siitä releestä yksistään, vaan hankalana periaatteen ihmisenä haluan ostamani tuotteen samassa kunnossa oveni eteen kuin millaisessa sen ostin. Minun tehtäväni ei ole juoksennella ympäriinsä postissa lähetetty rele kourassa ettimässä laittajaa, ei kuluttajasuojalain mukaan eikä edes terveen järjen mukaan. Olisin jopa voinut sen tehdä, jos se osa olis tullu heti alkuviikosta niinkuin luvattiin, ja ehkä jopa unohduksenkin jälkeen, mutta jos myyjä suhtautuu asiakkaaseen vähättelevästi ja tytöttelee, koska on itse unohtanut jotain, niin haloo!

Harva luultavasti suhtautuisi asiaan lempeästi, jos ehjänä ostettu ajoneuvo, oli se sitten pärrä, auto, mopo tms, annetaan haltuun rikkinäisenä ja sanotaan että se vika on _varmaan_ osassa x.

Varsinkin, kun on hienohelma kaupunkilaislapsi, jonka mielestä huollot on sitä varten, että siellä on (toivottavasti) asiansa osaavia ihmisiä, jotka tietävät mitä tekevät. Vai haluaako joku mut korjailemaan pyöräänsä netistä katsottujen ohjeiden perusteella? Saanko minäkin sitten sanoa oho, jos omin päin vaihdellut osat sitten hajottavatkin jotain muuta? Kun en minäkään nyt niin rikas ole, että on varaa yritys ja erehdys -taktiikalla pyöräänsä laittaa.

No mitäs sitä sitten pohtimaan, vaihtoehtoja on 2

1. myyjä tulee laittamaan mopon kuntoon.

2. myyjä hakee mopon takaisin ja palauttaa rahat.

tai vaihtoehto kolme: vien pyörän myyjän hyväksymään paikkaan täällä lahdessa ja ne hoitaa homman/etsii kyseisen vaivan syyn laskun mennessä myyjälle. Myyjä tuskin siihen suostuu, kun sen releen osaa hänen mielestään kuulemma kymmenvuotiaskin vaihtaa, jos se nyt sit on se rele mikä mykkyyden aiheuttaa. Alkaa luotto ropista kaikkeen mitä se ukko on sanonu..se sano, että on itse sillä ajanut ja toimii ihan hyvin..mutta toimiiko sittenkään..
nixweiss.gif

tämä 3 olisi helpoin ja paras, mutta se myyjä voi todellakin alkaa narisemaan jo siitä periaatteesta, että korjaamon tuntityö veloitus on tod.näk. 10 kertaa kalliimpi kun itse rele. soita maanantaina kuluttaja-asia miehelle niin asia selviää, se on varma, että mopo kuntoon tulee myyjän toimesta älä siitä huoli.

Kyllä tässä tapauksessa myyjän velvoite on korjata se pyörä. Ei epäilystäkään siitä enkä usko, että liikkeelläkään on.

Ja uskon, että siellä liikkeessä ei olla ollenkaan turhautuneita ja ärsyyntyneitä sinuun tai uhkailuusi kuluttajansuoja-asiamiehellä, vaan lähinnä siihen, että ovat ottaneet vaihdossa moisen kiinalaisen, joissa tiettävästi on mystisiä vikoja usein. Monet liikkeet sanovat hyvin vanhoille pyörille tai kiinalaisille suoraan etteivät ota vaihdossa, koska niistä ei saa juuri mitään rahaa, mutta usein paljon ongelmia. Joskus joku halvalla myyty kiinalainen on kroonisesti viallinen ja se vie liikkeeltä enemmän rahaa ja aikaa kuin mitä siitä myydessä on saatu.

Jos laitteen ostaa ehjänä/toimivana, niin kyllähän se on myyjän asia tuo hoitaa kuntoon. Met Härmäläiset emme oikeasti osaa vaatia oikeuksiamme. Ääripää on rapakon takana, jossa joka toinen ammattia harjoittava on lakimies. Siellä BMW:nkin normitakuu on kolme vuotta ja vaihtavat jopa kymmeniä tuhansia maileja ja kolme vuotta ajettuja pyöriä uuteen, jonkin hieman hankalamman vian vuoksi.

Eli eikun pyörä liikkeeseen takaisin ja annat kohtuullisen ajan korjata vian. Jos ei onnistu viikossa, parissa, niin vaadit kaupan purkua.

en minä nyt ensimmäisenä olekaan pyssyt tanassa kauppaa purkamassa (vaikka se olisin varsin mukavaa), mutta tuo korjaaminen on ehdottomasti tehtävä. Ne kauneusvirheet jotka jo ostettaessa oli korjaan/korjautan ihan itse, siitä ei ole epäilystäkään.
smile_org.gif

Järkevintä olis, että sen tekee joku liike täällä, mutta jos se ukko itse haluaa tänne ajaa ja korjata, niin saa mun puolestani tulla. meneehän se silläkin automatkoihin tunti per suunta plus itse korjaus, tarkistus ja tarkistuksen tarkistus täällä..ja kun siellä on se hirveä kiire, mistä minä en tiedä, niin helpommalla se mies pääsis, jos maksaa asennuksen: ei tartte ajaa yhtään mihinkään, eikä kuunnella mun tytön känkkäränkkäilyä.
biggrin.gif
joku arvo sen on omalle ajalleenki laitettava, että onko helpompi maksaa se yhden tunnin taksa 65€ tänne liikkeelle, vai uhrata omaa aikaansa 2,5-3h..

tunnenhan minäki, itteni..voisinha mä nytkin olla iha hiljaa, mut periaatteen ihmisenä haluan ehjän pyörän. että ehkä mä sit oon känkkäränkkä-tyttö.  
biggrin.gif

Pakko sanoa että mekaaniset sekä sähköosat vaan tuppaavat välillä menemään rikki ja ei se ole kenenkään vika. Vaikka on luvattu uusi osa niin kukapa meistä ei ole asioita unohtanut
omg.gif
OHO!!

Monella mopokauppiaalla on tosiaan kiire tähän aikaan vuodesta ja unohduksia sattuu. Ei niitä aina pidä ottaa niin henkilökohtaisesti vaikka joku vähän tytöttelee, joillakin on vaan sellainen tapa reagoida omaan mokaansa
wink.gif

Itse polkisin käyntiin ja odottelisin sitä osaa, jos vaikka se myyjä ystävällisesti asentaisi sen paikalleen sitten kun saa osan hankittua
smile_org.gif

Itse myyn autoja ja kyllä niistä silloin tällöin vikaantumisia tulee ja olen kyllä myös joskus unohtanut hommata korjauksen heti vaikka olen luvannut. Itse kyllä korjaan omat mokani enkä siirrä omaa mokaani asiakkaan syyksi.

Jos asiakas alkaisi uhkailemaan tällaisella asialla kuluttajasuojalla niin kyllä kannattaa mennä siihen peilin eteen katsomaan kuinka mukava ihminen siinä peilissä näkyy
shaun.gif

Ymmärtymystä puolin ja toisin niin maailma on paljon mukavampi paikka meille kaikille
smile_org.gif
Voi vittu etten paremmin sano... jos kaupalla olisi jotain saamisia luuletko että alkaisivat odottelemaan jos se asiakas vaikka joskus maksaisikin sen ajoneuvon?
Ymmärtämystä puolin ja toisin... my ass. Ei muuta kuin juttu eteenpäin, ei noi mitään sopimuksia pidä muuten kuin pakolla.

On noita kauppoja muuten purettu ihan ilman kuluttajaviranomaisiakin, haettiin jo toinen auto ja mentiin ryhmällä tapaamaan Hyrylään autokauppiasta. Eihän se mielellään ottanut ehjänä myymäänsä kansivikaista GTI-Golffiaan takaisin mutta totesi kai parhaaksi vaihtoehdoksi purkaa kauppa
smile_org.gif

"Ei niitä aina pidä ottaa niin henkilökohtaisesti vaikka joku vähän tytöttelee, joillakin on vaan sellainen tapa reagoida omaan mokaansa
wink.gif
"
Älä säkään ota henkilökohtaisesti kun sanon että autokauppiaat ovat liikemaailman pohjasakkaa, kusettajia ja valehtelijoita... jookosta joo?
smile_org.gif

Minun tehtäväni ei ole juoksennella ympäriinsä postissa lähetetty rele kourassa ettimässä laittajaa, ei kuluttajasuojalain mukaan eikä edes terveen järjen mukaan...

Varsinkin, kun on hienohelma kaupunkilaislapsi, jonka mielestä huollot on sitä varten, että siellä on (toivottavasti) asiansa osaavia ihmisiä, jotka tietävät mitä tekevät...
Jos kyseessä olisi joku merkkipyörä JA vika olisi joku ihan oikea suuremman luokan ongelma niin ehdottamasti olisin sitä mieltä että liikkeen pitää laittaa asia kuntoon.

Kun nyt kuitenkin kyseessä on kiinalainen halpamopo, niin kallistun kuitenkin erittäin vahvasti sille kannalle että ota nyt vaan lusikka käteen ja vaihda se postissa tuleva rele itse siihen pyörään. Teet tuosta vaihtamisasiasta ihan tarpeettoman hankalaa ja aiheesta on tytötelty jos asenne on neitimäinen "emmäosaa ku mä oon nainen". Jos ajattelit pärjätä alle tonnin kiinalaisen ritsan kanssa niin että et koskaan joudu työkaluihin koskemaan niin olet erittäin pahasti hakoteillä.

Kahden kiinamönkkärin kokemuksella sanoisin että laatu on tehtaalta lähtökohtaisesti luokatonta paskaa. Uutenakin ne pitää ensimmäisen kerran huoltaa ja tarkistaa kun ne saa kotiin, samalla pahimmat virheet fiksaten. Tuo on asia minkä hyväksyy siinä vaiheessa kun kiinavalmisteen hankkii - aika turhaa nipottamista vinkua 10x kalliimman vehkeen laatua tuollaisen härvelin kanssa.

Back