Mulla on vakuutus halventunut joka vuosi, vaikka en enaa lisabonuksia saa, kun olen jo maksimeissa. Pari vuotta viela, niin vakuutusyhtio varmaan maksaa mulle siita, etta vakuutan niilla.
Taalla vakuutukseen vaikuttavat seka kuski, etta pyora, etta asuinpaikka.
Kuski: naiset saavat 30% alennusta, ian myota tulee lisaa, kurssien kaymisesta myos lisaa. Riskiammateissa olevat maksavat lisaa, eli esim yotyolaiset, viihdealalla olevat, huippu-urheilijat yms.
Pyora: mita enemman tehoa, sen kalliimpi. Lisaa tulee myos siita, miten haluttu se on, esim KTMia varastetaan Lontoossa pilvin pimein, joten ne ovat kalliita talla hetkella. Harvinaiset pyorat myos kalliimpia. Alennuksia saa hyvasta lukosta ja ketjusta, immobiliserista (mika se nyt sitten onkaan suomeksi), ground anchorista (siita nyt ei ole hajuakaan), onko se parkissa autotallissa vai kadulla, onko siina tracker (eli sellainen jaljityslaite), halytin tai jotain muuta, milla sen voi identifioida myohemmin.
Asuinpaikka: postinumeron mukaan halpenee. Mita enemman rikollisuutta, varsinkin ajoneuvo-sellaista, sita kalliimmat vakuutukset.
Itse olen onneksi edullisella alueella, autotallissa, immobiliser, Almax-ketju ja lukko, ground anchor, 40+ vuotias nainen, jolla on ollut kortti 24v, kaynyt lisakursseja, pyora on vain 70bph ja niita on kaksi, eli en tartte vuokrapyoraa, jos toinen on korjattavana.
Ducati Monster 695 ja Vespa GT125 £205 per vuosi, taysvakuutus, myos kyparalle ja nahoille, seka Euroopan laajuinen breakdown cover, sisaltaen Britteihin tuonnin tarvittaessa.