• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tankoon nukahtaminen kesken ajon

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mchuurre
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Tankoon nukahtaminen kesken ajon - Kuka on onnistunut ja jäitkö kertomaan ?

• 1. Mahdotonta !

Ääniä: 15 39,5%
  • 2. Olen kuullut että näin voi käydä

Ääniä: 7 18,4%
  • 3. Tiedän että näin on käynyt

Ääniä: 2 5,3%
  • 4. Täysin mahdollista

Ääniä: 9 23,7%
  • 5. Omalle kohdalleni on käynyt niin

Ääniä: 5 13,2%

• Ääniä yhteensä
    38
No ei hemmetti sentään... Jollei pysy hereillä niin pitää pysähtyä nukkumaan, yksinkertaista eiks vaan? Kait nyt edes jonkinmoinen itsesuojeluvaisto pitäisi kaikilla olla.

Mopottimella en ole joutunut tirsoja vetämään välillä, mutta pitkillä kotilomatkoilla kylläkin. Mieluummin tuntia myöhemmin perillä kuin ei perillä koskaan.

No ei hemmetti sentään... Jollei pysy hereillä niin pitää pysähtyä nukkumaan, yksinkertaista eiks vaan? Kait nyt edes jonkinmoinen itsesuojeluvaisto pitäisi kaikilla olla.

Mopottimella en ole joutunut tirsoja vetämään välillä, mutta pitkillä kotilomatkoilla kylläkin. Mieluummin tuntia myöhemmin perillä kuin ei perillä koskaan.
Eipä se ole niin yksinkertasta, välillä aikataulut kusee ja tulee kiire tai laiva jättää, kuten meinasi minulle käydä. Pari vuotta sitten työmatkalla Dusseldorfissa ja siellä kuluikin liikaa aikaa. Kerta rykäisyllä Tukholmaan. n.1600km / 16h sisältäen 2 lauttamatkaa.
Juuri ennen Tukholmaa, auringon noustessa heräsin siihen kun hiekka rapisi, onneksi mutka oli loiva ja piennar leveä. Mitä opimme tästä? Aivan, emme yhtään mitään.
nixweiss.gif
Ai niin, kerkisin laivaan, ja taisi jäädä jopa puolisen tuntia odotteluaikaa.
biggrin.gif

olin näkemässä..ajelin kaverin perässä , silloin mopedi iässä.. syksy yö.. nukahti tankoon ,,ajautui pikkuhiljaa pientareelle--ensin luuli että pelleili..mutta sinne lepikkoon se sen pyörän ajo.. muutama mustelma ja säikähdys..joten kyllä tuo mahdollista on

Kaverit oli tulossa etelästä mopoilla ja yksi nukahti tankoon saksassa.Ei edes jarruvaloja näkynyt.Henki meni....
sad_orig.gif
.Itse tiedän kun ennen yövuorosta ajoi himaan niin joskus piti pysähtyä tien varteen kun ei silmät meinannut millään pysyä auki.Nukahtaminen on yllättävän helppoa kun tarpeeksi väsyttää oli sitten missä tahansa

On takuulla mahdollista puikkoihin. Jos näin pääsee käymään, ei voi kuski syyttää mitään muuta kuin itseään. Sivuammatissani joudun välistä ajamaan autolla n.900 km huikoisia (joka on todella vähän mm. rekkakuskiin verrattuna) ja kovilla nopeuksilla, mutta onneksi on aina kaveri mukana, jonka kanssa voi jakaa kilometrejä. Ja jos niin pahasti silmää painaa on PAKKO paluumatkalla pysähtyä ja nukahtaa, koska ei saa vaarantaa muita tiellä liikkujia. VASTUU IHMISET!!!

Armeija-aikoihin tupakaverini nukahti lomalta palatessaan prätkän päälle ja ajoi "oheen." Seurauksena oli pitkähkö sairaalareissu.

No ei helvetti! Jos se ajaminen niin helppoa/tylsää on että kahvoihin voi nukahtaa, ni sit kandee mennä armeijaan opettelemaan valvomista...

Aikaisin aamulla olen motarilla 120km/h vauhdissa VFR:n sarviin nukahtanut. Heräsin, kun pyörä alkoi kallistumaan vasemmalle ja ajautumaan toiselle kaistalle. En kuitenkaan kaatunut. Pidin tauon seuraavalla taukopaikalla, josta sai kahvia ja jatkoin taas matkaa. Ei kannata kokeilla. Tosi vittumainen tunne.

Rauhallinen iso tie, vauhtia 80-100km/h ja matkaa takana jo 500 km. Kyynärpäällä nojaan tankkiin ja kädellä pidän leukaa pystyssä. Jalat ovat matkustajan jalkatapeilla mukavasti. Yht'äkkiä säpsähdän kun ajaudun tien oikeaan reunaan valkoiselle viivalle. Säikäytti aika pirusti.

Enpä ollu aikasemmin kuullu, et joku vois nukahtaa kesken nautittavaa mopoilua.
omg.gif
Mut tokihan se mahdollista on jos oikein väsyttää ja edessä samaa tylsää valtatietä samalla jurraavalla nopeudella.

Moottoripyörän päälle en ole vielä nukahtanut, mutta polkupyörän tankoon sitä kertaallen armeijassa tuli nukahdettua. Ojaanhan sitä sitten mentiin, mustelmilla tuli selvittyä.

Nyt on näinkin käynyt.

sanoi:
03.07.2009
Jokilaaksojen poliisilaitos

Tänään aamulla Haapajärven Ouluntiellä suistui moottoripyöräilijä ulos tieltä. Pyörän kuljettaja kertoi ajon aikana nukahtaneensa, jonka seurauksena ajautui kulkusuunnassaan oikealle puolen ojaan. Moottoripyörä oli kaatunut tien penkalle ja kuljettaja lentänyt pyörän ylitse. Kuljettajalta todettiin onettomuudessa ainakin solisluun katkeneen. Moottoripyörä vauriotui turmassa lievästi ja kuljettajalla ei ole hengenvaraa. Alkoholilla ei ollut osuutta ulosajoon.

Joskus aikoinaan ajelin länsiväylää Helsingistä ulospäin ihan alinopeussuositusten mukaan. Ison Omenan kohdalla havahduin pientareella. Ei paljoa kannata noita suomalaisia alinopeussuosituksia noudattaa. Ovat suorastaan hengenvaarallisia.

Nukahtanut en ole, mutta sellaista "pilkkimistä" tapahtuu silloin tällöin työmatkalla... Lyhyt yöuni ja varhainen herätys lienee osaselitys, iälläkin saattaa olla jotain tekemistä asian kanssa  
biggrin.gif
. Ei auta visiirin avaus tms. vilvoittelu, täytyy vaan ajella rauhallisesti ja haukotella makeasti; onneksi ei matka ole pitkä. Tarkkaavaisuus ei ole kyllä silloin huipussaan, viimeksi perjantaina autojonon pysähtyminen liikennevaloihin pääsi hieman yllättämään.

itselleni piikkiaikana kävi niin että havahduin T-risteykseen saavuttaessa että olin jo keskellä ja enää ei ehdi kääntää... jarrulla pysähty kanttaria vasten kun oli se varmaan 35-40 vauhtia! eli en varmaan ihan ehtiny nukahtaa mutta ei monesta sekunnista ollu kiinnikkään! hälyttävintä on se että tiessä jota olin ajanut on mutkia!

eli aivan varmasti on mahdollista! tuolloin oli takana koko yön ajelut kavereiden kanssa ja olin just menossa himaan!

Nukahtamisia ei oo vielä ittelle kerenny tapahtuu mut ''jäädytyksiä'' pikemminkin(tuijottaa vaan suoraan) ja yhtäkkiä pitäis hiljentää valoihin.
Kerran olin kaverin mopedin kyydissä ja katoin mitä ihmettä ku se ei hiljennä. Punasten läpi siinä mentiin.
crazy.gif

Kaveri oli kuulemma ollu ihan ajatuksissaan.

Back