• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tankkitarran poisto?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Baby-G
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mahtaisiko perinteinen fairy-pesuvesi auttaa..?
confused_orig.gif

Lämmitä hiustenkuivaajalla, loput liimat pois fairyllä tai sinolilla.

Ainakin CorporateExpress tekee spray/sivellin pulloa jonka litkulla lähtee tarratulostimiin jämähtäneet liimat kuin tyhjää vaan jos ei noilla lähde.

Entäs sitten toi jälkiasennettu tankinsuoja?? on joku laittanu ensinnäkin aika ruman sellasen tohon mun pärrään ja toisekseen se on vielä "väärinpäin" eli se paksunee alaspäin
confused_orig.gif
Ilmeisesti oikeen muuta vaihtoehtoo kuin se tar remover vai mikä lie..

Entäs sitten toi jälkiasennettu tankinsuoja?? on joku laittanu ensinnäkin aika ruman sellasen tohon mun pärrään ja toisekseen se on vielä "väärinpäin" eli se paksunee alaspäin
confused_orig.gif
Ilmeisesti oikeen muuta vaihtoehtoo kuin se tar remover vai mikä lie..
Itse irroittanut niitä kuumailmapuhaltimella (tai tukankuivaimella.) Niissä ei se liima sen kummempaa ole, vaan melkein helpommin lähtee kuin tarroista.

Noista tankin suojista sen verran, että kun tytteliltä irtos vanha tankinsuoja liimauksistaan itsekseen, niin piti hommata samanlainen uusi, koska aurinko oli jo ehtinyt vaalentamaan maalipintaa sen verran tankinsuojan ulkopuolelta. Maalipinta suojan alla oli paljon tummempi kuin itse tankki
confused_orig.gif

Tankinsuoja sekä muut tarrat irtoo kun lämmittää kevyesti kuumailmapuhaltimella ja kiskoo irti.

Loput liimanjämät otin itse irti autoglymin intense tar removerilla.

Noissa tankinsuojakalvoissa oli muuten aivan törkeä hinkkaaminen sen liiman kanssa, muistaakseni sitä kannatti kuumentaa vaan sen verran siitä reunasta että saa sen vähän irtoomaan, jäi vähemmän liimaa tankkiin.

Aiheesta on aiemmin vaikka kuinka monta ketjua.
Mutta vastaus kysymykseen:
Olen saanut aina kaikki liiman- ja tarranjämät pois tavallisella bensiinillä!
Vedä vielä lisäksi vahaa päälle ja kiillotus, niin thats it!

Jep. Turha ostaa mitään ihme aineita. Vanha tankinsuoja lähti, kun lämmitin sen verran lämpimäksi kuumailmapuhaltimella, ettei kättä kärsinyt paljoa pitää ja sit revin rauhallisesti pois samalla sulattaen liimaa sieltä tankin ja tarran välistä. Viimeset liimajämät bensalla pois, samalla puhdistu alue uutta tarraa varten(edellinen ruma edellisen omistajan ostos). Ei mitään havaittavaa haalistumista ollut tankissa
062802jumpie_prv.gif

Semmonen todella ärsyttävä varoitustarra lähti kun sitä rapsutti ikuisuuden ja aina välillä pisti pariksi kymmeneksi mnuutiksi ruokaöljyhauteeseen(talouspaperiin ruokaöljyä ja sen länttäsee tarran päälle). Sit jäljelle jääneet ihan viimeset jämät tarrastsa ja liima lähti jälleen kerran bensalla
talktohand.gif

eli pitänee lorotella bensaa vähän ohiki tankin reiästä ja sohia sen jälkee viel kuumailmapuhaltimella..
tounge.gif
tack tack!

Back