• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tankkilaukku

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja unnah
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
OULU
Tankkilaukkuja löytyy magneettikiinnityksellä ja remmipohjakiinnityksellä,mutta onko niitä esim.
imukuppikiinnityksellä
nixweiss.gif

Miten toimii,siis pysyykö hyvin paikallaan ja naarmuuttaako tankkia  
nixweiss.gif

Givillä on tankkilaukkuja jotka kiinnittyvät imukupeilla. Täältä Givin sivuilta löytyy pari mallia, elikkäs T430S ja T434S.

Kokemusta noista ei minulta löydy, mutta eiköhän joku orgilainen ole testaillut.

Naarmuuntuminen riippuu oikeastaan vain siitä onko hiekkaa tmv. laukun ja tankin välissä, itse laukku ei tankkia naarmuta. Magneettilaukku on etevä löytämään pientä metallisilppua ympäristöstä. Magneettilaukun toinen juttu on se, saako magneetit otteen tankin muodoista. Suosittelen kokeilemaan ennen ostamista, huono kontakti tietää laukun liikkumista eli hankaamista eli naarmuuntumista ja lisäksi saattaa vaatia asettelua ajon aikana.

Sitten on vielä Bagsterin flippilaukku, joka ei kosketa tankkia ollenkaan eikä taatusti liiku ajon aikana.

En muistanut mainita ,että pyörä on honda st-1100.
Pyörässä on muovinen tankki(siis tankin koppa),johon ei magneetit tartu.Pohja ei naarmuta,mutta hihnat naarmuttaa  
mad.gif

Joku remeliversio + Progripin, Oxfordin tms. suojamatto alla vois toimia, tai sitten joko unohtaa koko homma, tai asennoitua astetta rennommin naarmuuntumiseen. Kriittisiin paikkoihin voi tietty koittaa jotain muovikalvoviritystä, remelien suojausta tms.

Mitenkähän joku "Etolan" liukuestematto toimisi?
nixweiss.gif
Siis sellanen ohkanen, molemmin puolin varsin nihkeän tuntuinen kumikalvo => ei luista eikä liu'u => ei myöskään naarmuta
thumbs-up.gif

Osta Bagster, ei naarmuta tankkia ja varmasti pysyy tankkilaukku paikallaan ajon aikana.  
bowdown.gif

Onhan se kalliimpi kuin muut tankkilaukut mutta taatusti hintansa arvoinen, et tule pettymään.  
talktohand.gif

3M-tuotteista löytyy liimapintainen teippi on jotain alle 1 mm paksuista joustavaa kumimaista (olikohan polyuretaani pohjainen) teippiä juuri tuollaisiin käyttötarkoituksiin aika kallista tosin mutta pysyy todella hyvin kiinni kysy esim:autovaraosaliikkeistä itse ostin teipin juuri sieltä

Minulla on magneettikiinnitteinen tankkilaukku ja olen ollut siihen tyytyväinen. Ei ole naarmuttanut, istuu hyvin eikä liiku. Tosin täytyy muistaa pyyhkäistä tankin pinta ja laukun pohja asetettaessa niin ettei väliin jää hiekkaa tai esim. avaimia niin kuin kaverille kävi.
sad_orig.gif

Alussa koitin käyttää muoveja sun muita mutta onhan se hankalaa.
omg.gif

Elmukelmu rulez... sitä kun laittaa tankkilaukun ja tankin väliin niin nou hätä, ei naarmuunnu ja halpaa kuin saippua
tounge.gif

Hommasin Givin t 426 magneettikiinnitteisen laukun ja vaikuttaa ihan pätevältä peliltä. Kiinnitys toimii ok ja ei naarmuta tankkia kunhan pitää magneetti alueet puhtaina. Hyvin pysyy kiinni ilman lisäsidontaa. Laajennettavissa useammassa osassa ja selkäreppu oli reissussa kiva ottaa kauppareissulla selkään. Kartta taskuja useampi ja kännylle oma lokero. Suosittelen.
smile_org.gif

Muistutan että kysyjällä on muovitankki, joten unohtakaa magneettilaukut
wink.gif

Onko kellään kokemuksia imukuppilaukuista (tai jostain muusta virityksestä)?

Itsellä on Clover -merkkinen imukupeilla oleva tankkilaukku. Tai no oikeastaan se ei ole (vielä) minun, kun en ole siitä vielä kaverille rahaa antanut
smile_org.gif

Laukkua testaamaan ehdin vasta torstaina(?). Hyvin se kuiten jääkaapin ovessa pysyi
biggrin.gif

En tiedä mistä laukku on ostettu (kilauttaa kaverille..), enkä nopealla googletuksellakaan Clover:in tankkilaukkuja mistään löytänyt?
Jos joku tietää/löytää, niin linkkiä kiitos? Sais vähän hinnasta osviittaa kaupankäyntiin..

Edellisessä cebarissa (väri musta) oli tankkilaukku magneettikiinnityksellä kiinni abouttiarallaa 18000 km ilman mitään kelmuja tai suojia. Tankkiin tuli tänä aikana etuosaan nippanappa havaittavia naarmun alkuja.

Uuden XX:n (väri musta) ajoin liikkeestä himaan (18 km) niin jo s**tana nappi hiero tankista maalin aivan mataksi. Muutenkin maalipinta tuntuu olevan järkyttävän herkkä naarmuuntumaan.

Onko prätkissä siirrytty johonkin vesiväreihin?

Asian ratkaisin tänään ostamalla Bagsterin tankin suojan ja siihen Athena tankkilaukun. Vielä en oo ehtinyt sitä pyörään asentamaan, mutta ei se nyt enää niin järkyttävän pahalta näytä. Itse asiassa joissain muun värisissä pyörissä kuin mustassa se jopa näyttää oikeesti hyvältä.

Ja hinta ei mun mielestä ollut edes poskettoman kallis, koko satsi yhteensä pari rahaa ja tavarat löyty suoraan hyllystä.

Uuden XX:n (väri musta) ajoin liikkeestä himaan (18 km) niin jo s**tana nappi hiero tankista maalin aivan mataksi.
Jos tuo jää häiritsemään, niin hae jostakin alan tarvikeliikkeestä (esim. All Right, Tokimoto) Quixx Repair System, sillä saat pinnan alkuperäisen veroiseksi ellei pinta ole kulahtanut pohjamaaliin asti niin kuin ei ilmeisesti ole. Hintaa on 13 e.

Back