• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tankkilaukku raapii

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kikka6
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mulla on nyt kahdessa pyörässä ollut tankslapper kalvot ja oon ollut tyytyväinen. Ne kun kiinnittää hyvin niin niitä ei näe kuin läheltä katsottuna, pysyvät hyvin kiinni mutta lähtevät silti  helposti irti kun haluaa ja voi irrottaa ja liimata niin monta kertaa kuin haluaa.

Meni testattavaksi. Ihan huitaisemalla ei kalvoa saa kiinni, onneksi sivuilta löytyi hyvä opetusvideo.

Bagsteriin investoin sitten kun rikastun.  
tounge.gif

Älkää ihmeessä laittako kontakti muovia. Joillakin on lähtenyt maalit pois otettaessa. Laittakaa sellaista ohutta muovia joka liimaantuu sähkön voimasta tai minkä lie, muttei mitään missä on liimaa.

Älkää ihmeessä laittako kontakti muovia. Joillakin on lähtenyt maalit pois otettaessa. Laittakaa sellaista ohutta muovia joka liimaantuu sähkön voimasta tai minkä lie, muttei mitään missä on liimaa.
Näin käy jos kylmiltään lähtee repimään... Mutta mä olen föönillä lämmittänyt ensin, niin lähtee todella helposti irti ja maalit jää sinne minne kuuluukin.

Niin ja jos tankkilaukkua käyttää harvakseltaan... Kääntyisin kanssa tuon kalvon kannalle.

Itellä on jokapäiväisesä käytössä pieni tankkilaukku, niin oli käytännöllisempi laittaa kontaktimuovi.

Näin käy jos kylmiltään lähtee repimään... Mutta mä olen föönillä lämmittänyt ensin, niin lähtee todella helposti irti ja maalit jää sinne minne kuuluukin.

Niin ja jos tankkilaukkua käyttää harvakseltaan... Kääntyisin kanssa tuon kalvon kannalle.

Itellä on jokapäiväisesä käytössä pieni tankkilaukku, niin oli käytännöllisempi laittaa kontaktimuovi.
Itse "tuhosin" yhden tankin magneettitankkilaukkua käyttämällä (käytin laukkua maassa ja sehän imaisi pikkukiviä mukaan)...

Ongelmaan löytyi (kallis) ratkaisu MP-08 messuilta, tankkilaukku joka kiinnitetään tankin tankkausaukon ympärillä olevaan "renkulaan". Käytännössä siis vaihdetaan tankkausaukon ympärillä oleva renkula tankkilaukun mukana tulevaan kiinnikerenkulaan ja napsautetaan tankkilaukku siihen kiinni. Laukku irtoaa helposti narusta nykäisemällä. Tankin ja laukun väliin jää noin sentti tilaa, ei naarmuta.

Itse "tuhosin" yhden tankin magneettitankkilaukkua käyttämällä (käytin laukkua maassa ja sehän imaisi pikkukiviä mukaan)...

Ongelmaan löytyi (kallis) ratkaisu MP-08 messuilta, tankkilaukku joka kiinnitetään tankin tankkausaukon ympärillä olevaan "renkulaan". Käytännössä siis vaihdetaan tankkausaukon ympärillä oleva renkula tankkilaukun mukana tulevaan kiinnikerenkulaan ja napsautetaan tankkilaukku siihen kiinni. Laukku irtoaa helposti narusta nykäisemällä. Tankin ja laukun väliin jää noin sentti tilaa, ei naarmuta.
Jus tuon takia olen sen kirkkaan kontaktimuovin liimannut tankiin... Ei aina huomaa tarkistaa riittävän tarkkaan laukun pohjaa ja toiseksi pienet metallilastut tarttuu tosi muikeesti kiinni magneetti kohtiin.

Toi tankin korkkikiinnitys juttu on kans kätevä ja samaan kiinnittimeen saa eri kokoisia väskyjä
smile_org.gif

Jollakin tutulla kylläkin isomman laukun kohdalla tukilevy jousti sen verran, että osui välillä tankkiin. Oli tehnyt sitten lisävahvistuksen laukun pohjalle niin toimi taas
thumbs-up.gif

itse en jaksa naarmuista niin välittää kunhan kädellä pyyhkäsee laukunpohjasta isoimat kivet pois.
mutta onhan niitä laukkuja mitkä kiinnittyy tankin reijän ympärille eikös ne suojaisi tankkia

eli tankkaus reijän ympärille kiinnitetään teline johon laukku kiinnittyy

en nyt löytänyt kuvaa moisesta kiinnitys tavasta mutta ehkä tiedätte mitä tarkoitan

Unohda bagsterit ja suojakalvot ja osta Bags connectionin tankkilaukku. Laukku ei silloin edes kosketa tankkia ja lähtee pikakiinnityksellä irti narusta vetämällä, kiinnitys tapahtuu vaan laittamalla laukku pikakiinnitysrenkaan päälle. Käsittämättömän helppo ja kätevä systeemi, joka tekee kaikki muut vaihtoehdot täysin turhiksi.
buttrock.gif

Elmukelmu on tankin ja taka katteen suojana, tankkilaukun ja pehmosien sivulaukkujen alla toiminut hyvin. Ei ole vaivalloinen kiinnittää, eikä irroittaa. Ei ole hinnalla heitetty ja rulla kulkee reissussa helposti mukana.

Bagsterille pongot myös täältä, toimii loistavasti!
Ennemmin vaikka muutama pikku naarmu pyörässä, kun tollanen bagsteri.

On vaan maailman rumimman näkösiä hökötyksiä ne nahkakuoret tankkien päällä. Vaikka olis miten pyörän väriin koitettu sovittaa. Ehkä toimii mut ulkonäkö oksettaa.

Itsellä laukku ihan vaan nätisti tankin päälle. Ei mitää liinoja tai verkkoja. Kun huolellisesti laittaa niin ei naarmuta. Kolmatta kesää käytössä eikä tankissa naarmun naarmua tankkilaukun tekemänä.

Sen mitä tankkilaukkua käyttää, siinäpähän naarmuuntuu. Ei tuo tankki täydellinen ole ennestäänkään.

Mopojen tankeissa on yleensä aika kohtuullinen lakkakerros ja naarmuthan vaan kertovat käytöstä, eikä olohuoneen nurkassa seisottamisesta.

Eikä sillä muuten ole väliä onko laukun ja tankin välissä mitä hyvänsä kalvoa tai mattoa, jos välissä on myös vähänkään hiekanjyvää... Hankaa silti.

Hankalia nuo kalvot ja muut muovit. Kokeilin alkuun mutta kun puhdistaa laukun pohjan sekä tankin pölystä yms. niin siistinä pysyy. Tulee myös aina muistaa laskea ja ottaa laukku pois suoraan ei vetäen tankin pintaa. No toinen juttu onkin sitten jos kadonneet avaimet löytyvät laukun ja tankin välistä. Be careful.
biggrin.gif

Back