Tarvitsisin myös toisen tankkilaukun, jonka saisin TL 1000 R:n takapenkille. Olen nähnyt tälläisiä virityksiä, mutta kuinkakohan käytännössä tuo kiinnitys tapahtuu? Pitää varmaankin olla remmeillä.
Minä rakensin tällaisen itse. Ensimmäinen syy takalaukkuun on muovinen tankki jossa magneetti jostain syystä ei pysy -> pitäisi käyttää remmejä, ja toinen tuo naarmuuntumisen pelko.
Lyhyt resepti takalaukkuun;
Ylimääräinen takapenkki
Tankkilaukku irroitettavalla magneetti/remmipohjalla
Sopivankokoinen aluslevy (puuta/muovia/metallia..)
Pultteja, muttereita yms. kiinnitystarvikkeita
Irroitettava laukkupohja kiinnitetään aluslevyyn jotta siitä saadaan suora. Aluslevy johon laukkupohja siis on kiinnitetty, kiinnitetään takapenkkiin. Takapenkki laitetaan paikalleen. Laukku kiinnitetään laukkupohjaan omalla vetoketjullaan. Valmis.
Tätä täytyy tietysti jokaisen soveltaa oman pyöränsä penkinkiinnityksien yms. mukaan.
Itselläni oli tuo ylimääräinen takapenkki, koska Triplen lisävarusteena ostettavan kauhukahvan mukana tulee myös penkki. Jos en tarvitse laukkua niin penkin tilalla on seat cowl, joka ei siis tule penkin päälle vaan korvaa sen. Laukun pohja on siis aina kiinni penkissä/pyörässä josta itse laukku on helppo irroittaa tai kiinnittää yhdellä vetoketjulla.
Aluslevynä käytin muovilevyä, koska lastulevy tai vaneri alkaa helposti lohkeilemaan, vettymään ja homehtumaan kosteissa oloissa.
Kustannukset;
Takapenkki - uuden hinta olisi ollut n. 100€
Laukku - 14€ Aldista (vrt. Lidl)
Aluslevy - 2€ musta leikkuulauta Ikeasta
Kiinnikkeet - muutaman euron edestä, löytyi omasta varastosta.