• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tankkilaukku magneettikiinnityksillä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mikanrb
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mä olen ratkaissu ton suoja muovien liimailu homman niin että olen pannu puuvilla kankaan esim vanhasta verhosta leikkattu laukun kokoinen pala tankkilaukun alle, vähän hannan alla kostuttaa niin on helppo heittää oikeelle paikalle on nopee ja kätevä.
tounge.gif
biggrin.gif
tounge.gif

Mä olen ratkaissu ton suoja muovien liimailu homman niin että olen pannu puuvilla kankaan esim vanhasta verhosta leikkattu laukun kokoinen pala tankkilaukun alle, vähän hannan alla kostuttaa niin on helppo heittää oikeelle paikalle on nopee ja kätevä.
tounge.gif
biggrin.gif
tounge.gif
Tuo kankaan kostuttaminen onkin varmasti hyvä idea. Kokeilin itekin aluksi kankaanpalasta, mutta ei kuivana pysynyt paikoillaan ja hermo meinasi mennä...

Mulla oli aiemmassa laukussa kangas pohjassa ja vaikka oli kostea niin tiukassa paikassa pakaasi mittariston päällä. Nyt tollanen Oxfordin laukku jossa pehmeä kumi pohjassa ja kunnon magneetit, on pysynyt hiukan tiukemmassakin kyydissä. Toimii myös reppuna ja siinä on irroitettava vyölaukku...

Laukun ja tankin välissä ylimääräinen kanngas tms. tuskin ainakaan parantaa laukun kiinnipysymistä. Riittävä määrä magneetteja ja liukumista estävä laukunpohja riittänee, koska se liikkuminenhan se ne naarmut tekee. Sama juttu muutan muissakin laukuissa on ne sitten kiinni miten vaan. Bagsterin taitaa saada niin tanakasti kaikkineen ettei pitäisi liikahdella.

Olen nähnyt sellaisia koko tankin peittäviä nahkakuoria joillakin kundeilla, joilla on ollut tankkilaukut. Ducatiin ja Triumphiin ainakin näköjään saa tällaisia.

itsellä tarkoitus myös hankkia tankkilaukku ja lisäksi harkinnassa kangassivulaukut, mitä mieltä olette/ käyttökokemuksia kankaisista sivulaukuista. Lähinnä kiinnitys epäilyttää eli pääseekö laukut liikkumaan hangaten katteet naarmuille.

Kangaslaukut jättää jälkensä ellei paikkoja suojata. Hyvä ja sievä tapa voisi olla autotarvikevirmoissa myytävät listat, jotka on tarkoitettu puskurinkulmiin suojiksi. Läpinäkyvä ei kai olisi pahasta.

Jos kellä on rahaa niin se hankkii tankinsuojakalvoksi sitä sellaista kelmua,
jolla helikopterin roottorinlapojen johtoreunat suojataan. Ei tartu turha lika
ja kestää varmasti pikku kolhut. Ja isommatkin. Itse käytin tätä maasto-
pyöräilyaikoinani rungon suojaamiseen ketjuniskemiltä. Toimii, mutta maksaa.
Paljon.

Mutta ihan aikuisten oikeasti, miksi vaivautua? Maalaa pyörän mattamustaksi eikä
murhehdi turhamaisia.
wink.gif

Mitenkähän toi ah-niin-suosittu ilmastointi- eli roudariteippi? Oon nähny pisteltävän sivulaukkujen suojaksi? Pysyyköhän maalipinta ok sen alla ja irtoaako vaurioittamatta maalipintaa? Jääköhän liimanjämiä sottaamaan?
Ilmastointiteippi toimii kyllä kanssa, teipin ollessa pitempään siitä saattaa jäädä liimaa maalipintaan mutta ne lähtee yleensä kevyesti hankaamalla irti, kokemuksen perusteella viimeisetkin teipin jäljet lähtee käsin vahatessa.
smile_org.gif

Sitten on noita hiilikuitutarroja, ne voivat sopia joihinkin pyöriin ihan tyylikkäästi.

Äääh...mä revin wanhan teepaidan, ja laitoin sen rätin tankin ja laukun väliin...toimii hyvin, mutta sopisi paremmin kärpiölle
tounge.gif

Mutta ihan aikuisten oikeasti, miksi vaivautua? Maalaa pyörän mattamustaksi eikä
murhehdi turhamaisia.
wink.gif
Tosta mattamustasta on jo sen verran ollut puhetta, että ois kiva nähdä fotoja? Mahtaa olla vinkee näky. Ite kun tykkään zrxstä ja mattamustasta, mutta meikäläisellä ne eivät vielä ole yhdistyneet... siis kuvia kiitos!!!
062802jumpie_prv.gif

Edellisen pyörän tankkiin tuli pieni naarmu kun en amatöörinä tajunnut tarkistaa laukun pohjaa. Se tosiaan kannattaa pitää puhtaana jos haluaa välttyä naarmuilta. Mutta kyllä se paikallaan pysyy.

Back