• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tankki- tai kypäräkameroita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PrivateeR
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

PrivateeR

MotOrg ry jäsen
Sijainti
SBK #96
Yksinkertaisesti haluaisin tietää kun noita kaiken maailman kotivideoita on netissä nähny...

Mistä noita kypärä- tai tankkikameroita saa ostaa ja paljonks kustantaa? Omaa digivideokameraa on turha ruveta istuttaa tankin koristeeksi ku sit ei ajoasento enää skulaa kovinkaan mukavasti, eikä teippiviritykselläkään se kamera tarpeeksi tukevasti siinä istu.

-> tuossa <- halvempi ja huonolaatuisempi vaihtoehto. Kyllä tuolla mun mielestä harrastelija pärjää. Ite oon alustavia testejä tollasilla tehny ja ihan kohtuuhyvin pelittää. Pientä häiriötä ottavat sytkästä ja pikkusen saattaa liitokset olla tärinässä kovilla, mutta pienellä vaivalla kohtuuvehje.

tuossa kamerateline tankkii klik
Kävin keväällä ostamassa tuollaisen ja heti seuraavana päivänä se sai luvan lähteä takaisin kauppaan. Mulla ne imukupit eivät istuneet pyörän (V-Strom) tankkiin laisinkaan, joten piti palauttaa teline jo sillä perusteella, mutta olivat ne imukupit kyllä sen verran heiveröiset etten uskaltaisi niillä kameraa kiinnittää vaikka ne saisikin kunnolla tankkiin kiinni. Kamerahan kyllä pysyy tallessa jos laittaa vaikka jonkin varmistusnarun, mutta irrotessaan se rautainen teline voisi tehdä tankkiin aika rumat jäljet.

Tässä ensimmäinen testi tollasella puljun kameralla:

<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/zkLlYRI5Lts"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/zkLlYRI5Lts" type="application/x-shockwave-flash" width="600" height="350"></embed></object>

No niin! Nyt toimii.

Videossa esiintyy tuntematon skootteristi, jonka bongasimme torin laidalta, löimme kameran kiinni mopoon ja sanoimme, jotta heitäpä jätkä turistikierros ja tuu sitte takasin. Ja niinhän se sitten teki. Pahoittelen, ettei pätkä ole mitään GR-materiaalia, mutta ehkä saadaan parempaakin pätkää ens vuonna, jos tällä seudulla on enää yhtään skootteristia silloin. Krossimopopätkää ja toivottavasti trialikin olis tarkotus eri kulmista kuvailla ja katella miltä homma näyttää. BMX-fillarissakin kamerat on ollu kiinni ja siinä kuvanlaadussa ei ollu valittamista.

Kuten kuvasta näkyy, ottaa tuo pulju.netin kamera vähän häiriötä mopon sytkästä. En sitten tiedä saako tuota parannettua millään tavalla, mutta virtaliittimet siinä oli ainaki niin löysät, että niiden heiluttelu aiheutti ikävää ritinää. Tarvinnee juottaa johdot suoraan kiinni ilman liitintä ja kokeilla pelittääkö homma sitten paremmin. Toi härö voi tulla myös suoraan kameran radiosignaaliin, langattomasta kamppeesta kun on kyse. YouTuben pakkaus on heikentänyt kuvanlaatua huomattavasti, joten ko. demo ei oikein anna kuvalle oikeutta. Telkkarin ruudulla pystyy alkuperäistä kuitenkin katselemaan ihan kivutta, mikäli ei ota tuota sytkähäiriötä huomioon.

video ei näy mun koneella ainakaan
sad_orig.gif

"The video you have requested is not available."

Mä teippasin mini-dv kameran jeesusteipillä crossikypärän leukasuojaan niin että näyttö on näkyvissä. Toiselle puolelle kypärää teippasin vastapainoksi auton jarrupalat.
tounge.gif
Erittäin pro asennus ja helppo kuvata kun näyttöä voi välillä vilkaista ja tarkistaa, että zuumailee suurinpiirtein oikeaan suuntaan...

Mä teippasin mini-dv kameran jeesusteipillä crossikypärän leukasuojaan niin että näyttö on näkyvissä. Toiselle puolelle kypärää teippasin vastapainoksi auton jarrupalat.
tounge.gif
Erittäin pro asennus ja helppo kuvata kun näyttöä voi välillä vilkaista ja tarkistaa, että zuumailee suurinpiirtein oikeaan suuntaan...
No joo... mä taas laitoin karvahatun päähän ja upotin tollasen minipokkarin puolittain ylösnostetun lipan alle ja yritin kuvatta lennokin lennätystä... ei onnistunu ku ei ollu tota näyttöönvilkuilumahdollisuutta tossa virityksessä. Eikö tämä ole vitsi
biggrin.gif

Mulla on ton puljun camera 5 + lanc remote control.
Hyvin pelittää ja kuvakin on hyvä.

esimerkki
Mites tohon vehkeeseen saa mikin? Tuleeko se mukana? En oikee saa tolkkua tosta selosteesta.
Tossa esimerkissä mulla ei ollut mikkiä.
Hommasin sen myöhemmin. Samasta puljusta löytyy. Hyvin tuntuu sekin pelittävän. Tyytyväinen olen.

Mulla on ton puljun camera 5 + lanc remote control.
Hyvin pelittää ja kuvakin on hyvä.

esimerkki
Mites tohon vehkeeseen saa mikin? Tuleeko se mukana? En oikee saa tolkkua tosta selosteesta.
Tossa esimerkissä mulla ei ollut mikkiä.
Hommasin sen myöhemmin. Samasta puljusta löytyy. Hyvin tuntuu sekin pelittävän. Tyytyväinen olen.
Kauanko tuli toi setti tuolta RF:Ltä?

Back