• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tankkaaminen tankkilaukun kanss

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Elazi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eli miten te, matkailijakarpaasit, toimitte kun pitäs tankata ja on tankkilaukku käytössä?

Oman järjen mukaan tekisin näin: Löysäisin vähän remmiä, mikä menee tankin alta, ja siirtäisin tankkilaukkua sen verran että pystyn tankata. Mut onko jotain muuta tapaa olemassa, kätevämpää tapaa?

Onhan tää ihan turha kysymys, mutta ekaa kertaa teen vähän pitempää reissua, eikä sitä haluis nii alottelijalta sit näyttää huoltsikalla.
biggrin.gif

Otan laukun irti ja vaimo pitelee sitä sylissä kunnes mopo on tankattu. Yksin matkustaessa laitan sen maahan.

Jos laitat magneeteilla varustetun tankkilaukun maahan niin muista puhdistaa magneetit kivistä ennen kuin laitat laukun takaisin. Jos pääsee unohtumaan niin tankkiin tulee ikäviä naarmuja.
withstupid.gif

Miten tämä voisi olla vaikeaa?

Tuommoisen magneettikiinnitteisen olen nostanut satulan päälle tankkauksen ajaksi. Ja sitten takaisin paikalleen.

Nykyisen remmikiinniteisen kanssa toimin siten, että irroitan etuosan soljet ja käännän laukun takasolkia irroittamatta ympäri satulalle. (jää laukku ylösalasin)

idea3.gif
Ai jaa nyt tulikin mieleen miksi voi olla vaikeaa. Jos nämä laukun kiinnitysmekanismit eivät salli tollaisia helppoja toimenpiteitä. => Kannattaa ottaa huomioon tällaiset käyttöä helpottavat asiat, kun laukkuaan valitsee.

Mulla on malli, jossa tankin ympärillä on "liivit", johon varsinainen laukku kiinnittyy klipsuilla. Tankkaus käy parhaiten niin että laukun etupuolen kaksi klipsua avataan ja laukku kaadetaan ympäri satulan päälle.

Mun roikkuu stongassa jos mittari on niin paskainen ettei sen päälle viitsi laittaa. Ei mielellään maahan kuitenkaan. Niin, mä tankkaan aina täyteen eli istun pyörän päällä kun tankkaan.

Mulla on joku lidlin tankkilaukku, minkä on faija joskus ostanu. Siitä menee tosiaan yks remmi (ilmeisesti sen on tarkotus mennä tankin alta). Meinaan se on melko työläs alkaa vetelee sieltä tankin alta uudestaan, mut tuo neuvo kuulosti hyvältä et löysää remmiä ja pyöräyttää sivuun..
062802jumpie_prv.gif

Mulla on malli, jossa tankin ympärillä on "liivit", johon varsinainen laukku kiinnittyy klipsuilla. Tankkaus käy parhaiten niin että laukun etupuolen kaksi klipsua avataan ja laukku kaadetaan ympäri satulan päälle.
En tiennyt että muunlaisia on olemassakaan kuin näitä joissa kiinnitysalusta on ensin kiinni tankissa remmeillä/magneeteilla ja varsinainen laukku sitten kiinni alustassa jonkinmoisilla pikalukoilla.

Bagsterin versiossa etupään pikalukot ovat saranamaiset eli laukun saa aina tankatessa käännettyä eteen pystyyn klikkaamalla takaklipsut auki.

Melko ankealta suunnittelulta tankkausten ja pysähdysten suhteen vaikuttaa kyllä systeemit joissa remmit ovat suoraan laukussa kiinni.

Magneettiversio kannattaa laittaa siihen bensapumpun seinään missä ei oo likaa jne, metalliaha se yleensä on.

Itse siirrän magneettilaukun tankin alapäähän eli satulan puoleiseen päähän; korkki on helposti avattavissa. Pyörä keskituella tankatessa, saa silloin myös täytettyä piripintaan.

Käännän magneettikiinnikkeisen laukun siihen sarvien päälle ja avaan korkin ja "lörötön sitten sinne sen mitä lörötän"
biggrin.gif

Mulla on joku lidlin tankkilaukku, minkä on faija joskus ostanu. Siitä menee tosiaan yks remmi (ilmeisesti sen on tarkotus mennä tankin alta). Meinaan se on melko työläs alkaa vetelee sieltä tankin alta uudestaan, mut tuo neuvo kuulosti hyvältä et löysää remmiä ja pyöräyttää sivuun..
062802jumpie_prv.gif
sanoi:
Käännän magneettikiinnikkeisen laukun siihen sarvien päälle ja avaan korkin ja "lörötön sitten sinne sen mitä lörötän"
biggrin.gif

Itellä ja laukku á la Lidl .. oon vaan kallistanu sitä eteenpäin ja lorotellut.. ja sen remmin oon puukottanu poikki.. eikä oo vielä pudonnu.. hieman jeesaa se liukueste maton pala laukun&tankin välissä IMO!

mulla myös tuollainen lidl laukku.magneeteilla se on kiinni ja se remmin mikä siinä on olen vetäny stongan alta ympäri ja kiinni.helppo tankata ku kääntää sen laukun siihen stongan päälle

Jos et käytä liinaa laukun alla, niin pelkät magneetit riittää pitämään laukun paikoillaan. Älä laske maahan, tai jos lasket niin aina väärin päin. Toki suosittelen liinaa ja eturemmiä niin ei ole sitten niin helposti naarmuja. Sen verran varaa eturemeliin että saat sivulle laukun. Sieltä ali menevää en ole koskaan pitänyt kiinni ja hyvin on pysynyt mukana.

Magneettiversio kannattaa laittaa siihen bensapumpun seinään missä ei oo likaa jne, metalliaha se yleensä on.
Meillä alkoi Virossa huoltamon hälyytin soida, kun laitettiin magneettilaukku maksupäätetolppaan!!

Hihnakiinnitteiseen laukkuun olen laittanut irtopätkän hihnaa ja kahdet soljet. Ei tarvitse aina pujotella uusiksi niitä hihnoja!

Back