• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tankin maalaus, APUAA!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Keppigee
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Keskipohojanmaa
Osaako kukaan auttaa,kun mulla tuo kielten opiskeluaika meni siihen tyttöjen kiusaamiseen.

Pyörän tankki pitäs maalata ja oon kiertänyt ammattimaalareilla,eivät ota maalattavaks kun ei värikaavaa löydy,kierrellyt oon myös maaliliikkeet,ei apua ovat vain esittäneet koko pyörän maalaamista niin saa kaikki osat samanvärisix,vaikkakaan eivät sitte alkuperäis värissä.

EN SITTE MILLÄÄN suostu maalauttamaan koko pyörää kun muut osat tosi hienossa maalissa/lakassa ja pitäisi myös mallimerkinnät ym tarrat uusia,ja eihän sitte enää alkuperäinen,jotenkin olen vanhan/alkuperäisen säilyttämisen kannalla niin myös tässä(enkä hevillä anna perix)

Pyörä on suzuki GSX1100-G VM -92 väri musta jossa näkyy vähän kulta hiukkasia ne näkyy vain hyvässä valossa tai auringon paisteessa, tää on jenkkimalli joten euroopan värikoodit ei käy kun ei vastaavaa oo niissä ne on netistä löydetty,maahantuoja ei osannut auttaa jenkkimallin ollessa kyseessä,

Netistä oon sellasen koodin usa mallista löytänyt kuin (importe)space black #2/13Z se vois olla se,mutta jos se on se oikea niin koodin purkutietoja ei suomessa kuitenkaan kellään eli sitten pitäs vielä selvittää kaava/ mitä sävyjä ko maaliin sekoitellaan ja minkä verran.(ilmeisesti kolmikerros väri)

KOODEJA JOITA OON pyörästä löytänyt esim,maa koodi E03 SIIS TARKOITTAA USA, typ GV74A, Fg.Nr JS1 GV74G1N2100212 . nämä löytyy.....

NYT TARTTIS SEMMOSTEN APUA JOTKA TEKI KOULUSSA MUUTAKIN KU KIUSAS TYTTÖJÄ JA OPETTAJIA.

ESIM googlen haullakin noilla tiedoilla vois kielitaitoinen löytää ku ymmärtää lukemaansa tekstiä....

palkkio tiedon löytäjälle ....jos ei muuta niin mainetta ja kunniaa.

apuaaaaa.......
withstupid.gif
ja on niitä muitaki...

Meniköhän ne aattelutunnitkin tyttöjen kiusaamiseen.

Mutta eikös se tehdaski oo.... ehkä vielä hankalampi mun sitä japania.....joka tapauksessa kieli ei suju... eiköhän siellä englantia jummarreta...mutta ei onnaa multa......
cool.gif

Itse soitin suoraan Suzukin maahantuojalle kun oli värikoodi hukassa. Kannattais varmaan sieltä nyt ensimmäitteks kokeilla jos vaikka saisit koodit sieltä
smile_org.gif
idea3.gif

Niin sinne soitinki toissapäivänä,niin kauan kuunneltiin ja oltiin kohteliaita kunnes mainitsin sanan jenkkimalli,sanoivat ettei voi auttaa.....
sad_orig.gif

Niin että se siitä...kö...
sad_orig.gif
bawling.gif

Lähempä sitte sinne kouluun takas......

Nooo niiiii.... jospa se alkaa löytyy.

japarts suzuki motorpaint......kun googleen ni tulihan kaikki suzukin maalit,ym numeroita codeja ,jos joku osaa sen tänne linkittää niin siitä vaan,ite en ollut taas tunnilla ku sitä opeteltiin.

062802jumpie_prv.gif
tai color-online googleen tai ratio color

Jäsen uncle_mickey,,,LLE kiitokset avunannosta!!!!

Osaako kukaan sanoo onko nuo ny niitä tietoja joilla suomen maaliliikkeet osais maalia sekotella?
confused_orig.gif

Aina ei pelkkä värikoodikaan auta, esimerkiksi punaisen värin kohdalla. Aurinko kun tuppaa haalistamaan värejä niin vaikka laitat täysin samalla värillä millä pinta on alunperin maalattu niin se onkin eri värinen. Nim. punaisen auton omistaja

Aina ei pelkkä värikoodikaan auta, esimerkiksi punaisen värin kohdalla. Aurinko kun tuppaa haalistamaan värejä niin vaikka laitat täysin samalla värillä millä pinta on alunperin maalattu niin se onkin eri värinen. Nim. punaisen auton omistaja
JOO nyt ollaan kumminki niin lähellä ettei haittaa kunhan vaan alkuperäinen sävy löytyy,ja voihan uutta maalia(tankkia)sitte pitää ulkona aurinkossa ja muut suojassa ympäri vuoden ,niin saa päivettymään vanhan mukaisexi....

Minkä verran tankin maalautus muuten maksaa? Pitäisi tuosta omasta moposta melkein maalauttaa tankki kun siinä on pieni lommo.

Maalautin vasta omani,mutta työn laatu ei ollut ns ;mikään, en hyväksynyt lopputulosta,alku hintasopimus 150€ mutta kun ei tullut oikean värisex eikä työn jälkikään häävi maksoin siis oikeastaan vain pohjatöistä(lommojen oikaisu+ paklaus+pohjamaalaus+pitaväri+lakkaus=100€....mutta kun pitää tehdä uusix,hionta+oikea väri+lakkaus(huom ei samalla maalarilla kuin ensim,,,maalaus) ammattimaalarilta tarjous kysytty=200€.

eli yht mulla menee=300€+tankkitarrat 40€. toivottavasti nyt onnistuu maalaus kunnolla,JOS LÖYDÄN TUON OIKEAN KOODIN JA VÄRIKAAVAN.....
omg.gif
kalliiksi käy mutta esimmäinen maalari vanha mies,en kehdannut asiasta suurta numeroa tehdä totesin vain että väärä väri niin hän itse laski hintaa,jotkut ovat koko pyörän tulla hiinnalla saaneet maalautettua....
biggrin.gif

Ja tuohon haalistumisen lisäksi kun vielä lisätään soppaan nuo erilaiset variaatiot väreistä. Samalla koodilla kun saattaa löytyä kymmenenkin eri sävyä.

Mutta aika kova hinta kyllä tuo 200 euroa pelkän tankin maalauksesta. Varsinkin jos ei enää tarvii tehä muutakuin karhentaa vanha pinta ja maali+lakka enää laittaa.

Niiin onko se 200€ kova summa .... onhan se kun ajattelee kuin pieni on itse maalattava pinta.

Itse ostin viimeviikolla Suzukin ( YC2 ) helmiäis sinistä maalia mikä maksoi 160€ 1L
Siihen+ kovetteet+ lakkaukset+ teippaukset+ suojaukset+ itse työ+ vehkeiden pesu+ itse työn pesu maalattavaksi kelpaavaksi+ pohjatyöt+++ .... No nyt on vanteet ja Bellybani täysin samalalla värillä kuin muutkin helyt.

Niiin onko se 200€ kova summa .... onhan se kun ajattelee kuin pieni on itse maalattava pinta.

Itse ostin viimeviikolla Suzukin ( YC2 ) helmiäis sinistä maalia mikä maksoi 160€  1L
Siihen+ kovetteet+ lakkaukset+ teippaukset+ suojaukset+ itse työ+ vehkeiden pesu+ itse työn pesu maalattavaksi kelpaavaksi+ pohjatyöt+++    ....    No nyt on vanteet ja Bellybani täysin samalalla värillä kuin muutkin helyt.
Onhan se 200€ iso raha niin pienestä pinta-alasta, mutta jos se raha sisältää tosiaan pohjatyöt, mahdollisten pikkuvirheiden korjaukset, maalit, kovetteet, lakat ja työn niin ei siitä isoa tuntipalkkaa jää...
omg.gif

Itse maalautin viimekeväänä lokasuojan silleen että hankin ite pohjamaalin, maalin, kovetteen ja lakan. Maalilt yms. maksoi karvan alta 100€ ja työ 20€, itse kyllä hioin lokasuojan puhtaaksi niin että maalarille jäi ainoastaan maalaaminen ja lakkaaminen.. ja onhan yks kaarevan lokasuojan maalaminen huomattavasti helpompi ja nopeampi kuin koko tankin maalaaminen...
wink.gif

NONNIIII......

Kävin kyseleen tankin maalaus hintaa ammattimaalarilta,lupas maalailla 100-150€ kun vain löydän värikoodin,tankki on kolmikerrosväri joten työläämpi kun sellanen ykskerros.

Sisältää pohjatyöt+pohjamaalin+muut tarvittavat maalit+lakat.(jos löytyy maalarin hyllystä)

Hintahaitaria sen takia kun koemaalaa enstex pellille ja jos ei satu sävy niin joutuu maalari " säveltämään" maalia.

maalautan myös takakahvan ja bensahanan "kahvan" sis ko hintaan.

maalaukselle myös takuu,eli jos lopputulos ei tyydytä maalaa uuestaan,tankkitarrat(uudet) liimaillaan lakan alle jääväksi.
tounge.gif

"...maalaukselle myös takuu, eli jos lopputulos ei tyydytä maalaa uuestaan..."

Tää on muuten hauska takuu. Luultavasti jokainen maalari antaa tämän takuun. Mutta voi vain todeta, että kyllä siinä vaiheessa alkaa v****a, kun kohde on maalattu jo kaksi kertaa uudestaan ja tulos on yhä sama...

Nim. Parin useasti takuuseen maalatun auton kokemuksella.

Back