• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tankata voi kolme kertaa vuorokaudessa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja baritoni
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Käteinen on ollut tähän mennessä kaikkein toimivin. Minkään valtakunnan kortteja maksuvälineeksi en ole hyväksynyt. Aina kun pitää muutamia "ylimääräisiä" seteleitä mukana, niin aika hyvin pärjää noilla automaateilla, eikä ole tankkauskerroista menoveden saanti ollut kiinni.
Jokainen tietty tyylillään, omaani olen ollut kymmeniä vuosia tyytyväinen.
smile_org.gif
Minkäs kokoinen tankki sulla on? Omat tankkaukset on poikkeuksetta semmoset 17 - 18 euroa, joten kympillä jäisi vajaaksi ja kahdella maksaisin turhan kovaa litrahintaa?

Kortilla maksan tasan sen mitä tankkaan ja aina täysi tankki. Tyyliini olen myös tyytyväinen, mutta pari yksityiskohtaa vaatii vielä hiomista.

Kortilla maksan tasan sen mitä tankkaan ja aina täysi tankki. Tyyliini olen myös tyytyväinen
Kuten myös. Seteliä en ole bensa-automaattiin tainnut vielä eläissäni koskaan tunkea, edes 50cc mopoaikana vaan aina on vinyyli wingahtanut tai sitten käteisellä kassalla. Näin saa joka kerta tankin täyteen, mahtu mitä mahtu, eikä maksa turhaa extraa
sport05.gif

Käteinen on ollut tähän mennessä kaikkein toimivin. Minkään valtakunnan kortteja maksuvälineeksi en ole hyväksynyt. Aina kun pitää muutamia "ylimääräisiä" seteleitä mukana, niin aika hyvin pärjää noilla automaateilla, eikä ole tankkauskerroista menoveden saanti ollut kiinni.
Jokainen tietty tyylillään, omaani olen ollut kymmeniä vuosia tyytyväinen.
smile_org.gif
Minkäs kokoinen tankki sulla on? Omat tankkaukset on poikkeuksetta semmoset 17 - 18 euroa, joten kympillä jäisi vajaaksi ja kahdella maksaisin turhan kovaa litrahintaa?

Kortilla maksan tasan sen mitä tankkaan ja aina täysi tankki. Tyyliini olen myös tyytyväinen, mutta pari yksityiskohtaa vaatii vielä hiomista.
Vitosen seteleitäkin on vielä olemassa. Tuossa näyttää seisovan että 27 L tankin koko, elikkä 8L pienempi kuin uudessa fiat 500:sa. Elikkä n.35 eurolla saa lähes kuivan tankin täyteen.
Reissun päällä ei ole koskaan mihinkään kiire ja tulee ajettua maltillisesti, näin kulutuskin pysyy kohtuudessa, myös se auttaa kun on yksin liikenteessä aina eikä liian kanssa ole maallista mammonaa mukana.
cool.gif

OK, onhan tuohon tilavuuteen helpompi arvioida kuin 16 litraseen 12 litraa varotusvalon jälkeen. Ja mulla on mennyt oikeesti ohi tuo vitonen. Markkoja käytettiin vielä kun olen viimeksi seteliautomaatilla tankannut. Ja silloin ei kyllä femma kelvannut.

Aika useasti on monella mukana juuri se 20€ tai 10€ seteleitä ja pienemmät on sitten pajatsorahana. Itsenäisyyden ja markan aikaan oli bensakin halvempaa.
tounge.gif

Tuo tankin tilavuus on ollut kiroilun aihe, koska se on tehty amerikan mittojen mukaan 3,5 gallonaa on juuri tuo 16 litraa. Itsellä on tuo varatankin kohta myös 4 litran kieppeillä (standardi?) ja sillä pääsee vielä kuormasta/ylämäistä riippuen 50-60 km.
Ei ole kuin kerran polttoaine loppunut ja sekin tapahtui siinä vaiheessa, kun päätin pitkän mäen nousun, mutta toisella puolella oli alamäki sekä lyhyt suora, jonka puolivälissä oli huoltoasema. Hiki kuitenkin ehti nousta otsalle viimeisen yskäyksen jälkeen. Otin opikseni.
smile_org.gif

Muistan kun vuosi sitten olin ekalla reissulla tutustumassa mopooni. Käyttöohjekirjathan ovat amatööreille, joten enpä minäkään suomalaisena miehenä siihen liiemmin tutustunut. Lähdin noin 75 kilsan kotimatkalle ja loogisesti arvioin bensan riittävän mittarin näytön, litratilavuuden ja matkan perusteella. Mittari lähti putoamaan tosi nopeasti alaspäin. 20 kilsan jälkeen manasin itseäni, että miksi sitä manuaalia ei voinut enempää selata? Ja mopossahan sitä on turha pitää mukana, eli sekin oli kotona.

Kotimatkaa oli noin 30 kilsaa jäljellä kun mittarin viimeinen palkki alkoi vilkkumaan. Ankarasti mietin sen symbolista sanomaa. Muistin elävästi 80 luvulla kaverit oli ajaneet uudella Galantilla ja varoitusvalo oli alkanut vilkkumaan. Apukuski oli kaivanut ohjekirjan hanskalokerosta (kummallinen paikka säilyttä sitä?) ja lukenut: hakeutukaa välittömästi lähimmälle huoltoasemalle, polttoainetta on todella vähän. Ajattelin etteivät japanilaiset suunnittelijat enää voi olla yhtä ilkeitä. Ei ollut enää lainkaan vilu toukokuisella iltamatkalla.

No "onneksi" pääsin seuraavalle huoltskille, Shell. Missään ei ollut tarroja: "Meillä käy Electron". Taas oli lämmin. Onneksi se kelpasi. Tankkiin meni 12 litraa, joten olisin päässyt sillä kotiin asti. Luin käyttöohjekirjan läpi tuon jälkeen, hommasin Visan ja myönnän, että aina on myös käteistä mukana kun mopolla lähtee matkaan.

tulipas eilen käytännössä testattua tämä korttiasia käytännössä kun rautapersettä ajeltiin. vaikka asia toki oli tiedossa viime kesältä, asiasta luettuani paikallisesta lehdestä...

tankkauksia tuli kolme kappaletta nesteen automaateista, ja neljännellä kerralla kone sanoi, että järjestelmävirhe, eikä antanu bensaa. onneksi kyseessä oli päätepiste ja sisälle toki pystyi maksamaan ku ainetta otti kassan pumpulta.

kaikki tankkaukset tapahtui 21.-22.6 välisenä aikana eli vuorokauden vaihtuminenkaan ei siis nollannut tilannetta. tuleekos tuo nyt sitten tulkita niin että se vrk:n seurantaaika alkaakin siitä ensimmäisestä tankkauksesta, eikä siis kalenterivuorokaudesta..?

korttina oli sampon tavallinen pankkikortti ilman master/debit ominaisuutta eli ilmeisesti sitä debit-kortin tilille tekemää varaussummaa ei voine syyttää asiasta..? visa oli toki taskussa kaiken varalta..

Back