• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tankata voi kolme kertaa vuorokaudessa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja baritoni
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kas heitin tuossa viime viikolla vähän keskimääräistä pidemmän työreissun prätkällä (~750km) ja tankkailin normaalisti ~150km välein. Käytin tankkauksessa kylmäasemia niinkuin yleensä aina. Noh... Mitens kävikään, neljännellä tankkauksella masiina sanoo että "kortti ei kelpaa". Ahaa menen toiselle automaatille "Varmennus ei onnistunut". Sitten vaihdoin paikkakuntaa ja menin sinne kolmannelle asemalle tankki tyhjänä. "Kortti on käyttökiellossa"

MITÄ HE*****TIÄ?!

Soitin pankkiyhtiöön "täällä ei näy mitään" ja kyselin mistä voisi johtua - eivät osanneet sanoa.

Noh, laitoin viikonloppuna pankille viestin ja tälläisen vastauksen sain:

"Huoltoaseman miehittämätön korttiautomaatti voi tehdä yhden euron suuruisen varmennuksen ennen tankkauksen alkamista. Näitä varmennuksia sallitaan pankkikortille turvallisuussyistä enintään kolme vuorokaudessa."

Selvä! En todellakaan ollut tietoinen tuosta. En tiedä miten tuo yleisesti tiedetään sillä kukaan jonka kanssa asiasta keskustelin ei osannut tuollaista kertoa.

Näin. Ajattelin nyt tiedoksi kaikille kirjoittaa, ettei yllätä teitäkin...

Automaatilta voi tankata PANKKIkortilla 3 krt / vrk

(ps. Itse pääsin perille tuurilla, vaikka käteistä ei tapojeni mukaan ollut eikä miehitettyjäkään asemia tuolla pikkupaikkakunnalla enää ollut auki)

edit: tarkennusta pyynnöstä
smile_org.gif

Loistavaa. Liittykö tuo tohon uuteen visadebitcredit-korttiin? Mukavaa kun on suunnitteilla pikku lapinreissu ensi kesänä. Se tarkottais sitä, että matka katkeaa kolmannella tankkauksella jossain Sodankylän ja Utsjoen välillä...
crazy.gif

Huomasin saman viikonloppuna rautapersettä ajellessani. Onneksi olin ottanut käteistä riittävästi mukaan. Vuorokausi kun vaihtui niin taas kortti toimi.

Loistavaa. Liittykö tuo tohon uuteen visadebitcredit-korttiin? Mukavaa kun on suunnitteilla pikku lapinreissu ensi kesänä. Se tarkottais sitä, että matka katkeaa kolmannella tankkauksella jossain Sodankylän ja Utsjoen välillä...
crazy.gif
Mulla itsellä on masteri, mutta uskoisin samojen sääntöjen pätevän yhtä lailla visaankin.

Kai sitä pitää kerätä hätävarapikkutankkausseteleitä lompakkoon ja maksaa miehitetyillä asemilla tiskillä aina kun mahdollista.

Onkohan nuon joka pankin korteilla kun viimme kesänä ajoin muutamia yli tuhannen päivämatkoja ja ajan noin 170-200 tankilla kunnes hälyttää, tankkaan yleensä aina automaatista.
Taisi kaverilla joskus tehdä sen joten ihmeteltiin sitä ja maksoin omalla senkin.
062802moto_prv.gif

Jo pari vuotta sitten tuo tuli ilmi persusajelulla. Pankkikortti tökkäs parin tankkauksen jälkeen, mutta visalla pysty vinguttamaan ihan rajattomasti.

Aivan loistavaa että kirjoitit kyseisestä aiheesta ja jaoit tiedon! ei todellakaan ollut tietoa moisesta, sen tiesin että voin kortille määrittää tietyn summan nosto ja maksu rajaksi/ vrk, mutta en mitään tämän tyyppistä. ensi kuussa olis tarkoitus lähteä ajamaan 1600km ironbutt ajo, ja tarkoitus olisi kyllä ollut tankata kortilla. täytyypi varata siis käteistä matkaan. olisi reissu voinut jäädä lyhyeen ilman tätä tietoa! ISO kiitos!

Näin sitä ihmistä holhotaan. Itsellä ei muuta kuin pankkikortti, että saa "seinästä" rahaa, siinäkin joku h*****tin raja 10000kr kohdilla? Jos oikein muistan.
shaun.gif

Pankin tappiot ovat pienemmät,jos ovat vastuussa kortin
katoamisesta.
Teinipoika corolla varkaat eivät älyä varoa käytäntöä.
Ja pankkimaailma pelastuu.

"Huoltoaseman miehittämätön korttiautomaatti voi tehdä yhden euron suuruisen varmennuksen" siis voi tehdä mutta ei aina tee?

Ulkomailla olen visalla tankannut yli 3x enkä moista herjaa muista saaneeni. Pitäisi aina kantaa käteistä varuilta jos kortti sanoo sopparin irti niin ei jää tien päälle.. Jostain syystä ne käteiset katoaa lompakosta

Paska systeemi, mutta en minä ilman kohtuullisen kokoista määrää käteistä lähde muutenkaan minnekkään. En varsinkaan niin kauas, että kolmesti vuorokaudessa pitää tankata.

Vai kolme kertaa vuorokaudessa? Hmm... Jos lähden täydellä tankilla ja tankkaan vaikkapa kolme kertaa kolmekymmentä litraa, se tekee vain n. 120 litraa vuorokautta kohti. Jos pyörä kuluttaa vaikkapa 5,5l/100km, tuolla bensalla pääsee vain.... Mitäs minä loppupäivän teen, kun olen nuo bensat ajanut??!
omg.gif

Vai kolme kertaa vuorokaudessa? Hmm... Jos lähden täydellä tankilla ja tankkaan vaikkapa kolme kertaa kolmekymmentä litraa, se tekee vain n. 120 litraa vuorokautta kohti. Jos pyörä kuluttaa vaikkapa 5,5l/100km, tuolla bensalla pääsee vain.... Mitäs minä loppupäivän teen, kun olen nuo bensat ajanut??!  
omg.gif
Vielä ku mahtuis edes 20 litraa tankkiin, ja veis alle 8l/100km.
Mutta joo, kun käy "palvelu asemilla" sisällä maksamassa, niin ei ole ollu ongelmia (sikäli kun tilillä on rahaa
biggrin.gif
).

Taitaa olla vain Nordean ominaisuus, kaverin Nordean masteri on hyytynyt jokaisella rautaperäreissulla jos on tankattu vain automaateilla. Oma SP-ryhmän kortti on toiminut ilman mitään ongelmia samoissa paikoissa käytettynä.

Eli mitä tästä opimme? Nordean kortista eroon ja varsinkin masterista. Poliisilta kun kysyt tilastoa niin 9 tapausta 10:stä korttien väärinkäytöistä tapahtuu juuri master kortilla... ei ihme että ovat tuollaisia *ominaisuuksia* korttiinsa liittäneet...

SP:n normaali pankkikorttikin teki tuon joskus, ihmettelin kovasti.
On muuten myös turisteilla Suomessa vaikeuksia automaattien kanssa, ne kun eivät saa yhteyttä ulkomaalaiseen pankkiin tuota varmennusta varten. Tämä selvisi kun vaimon setä perheineen oli kyläilemässä. Sama tapahtui vaimon veljelle, Brittiläisiä kortteja lompsa täynnä ja automaatti ei huolinut yhtäkään, asia selvisi kun kävimme ihmettelemässä asiaa kassalla.

omg.gif
Lähtiessä tankki ei aina välttämättä ole täynnä, tuskin koskaan.

Joskus esimerkiksi Lapissa tulee tankattua aina kun se on mahdollista, koska huoltoasemia on 100-200 km välein, joskus harvemmassakin.

Kuulostaa aika järjettömältä tuo tankkausraja, yleensähän korteissa on päiväkohtainen käyttöraja, mikä ei kyllä ylity millään bensankulutuksella vaikka ajaisi Tukholmasta Roomaan saman päivän aikana.

Back