• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tänään ajelemassa

Kaverin kanssa tehtiin kevään ensimmäinen hieman pidempi lenkki. Länsi-Vantaalta kehä III:sen ja Lapinkyläntien kautta Karjalohjalle. Sieltä Saukkolaan josta suoraan kotiin vanhan 1. tien kautta motarin vierustaa :)

Muutama muukin pyörä näkyi liikenteessä :WAZAAP:

200km tuli ajettua viikonlopun aikana, eli eilen ja tänään:orgmp: on muute kätevä tuo speedohealerin huippunopeus muisti, voi virkistää muistia jos ei o kerenny mittaria tsiigaileen:WAZAAP:

Noniin, eilen se sit tapahtui. Aloittelevan motoristin ensimmäisen kevään ensimmäinen kaato meinaan. Umpikujan kääntöpaikalla veivasin pyörää kävelyvauhtia ympäri, paikka oli ylämäessä jossa kallistusta tuntui olevan joka suuntaan.

Yhtäkkiä huomasinkin seisovani pyörän vieressä ja tangosta avittaen saatoin kawasakin nätisti kylkiasentoon. "Noooin mene siihen makaamaan ja lepää hetki kiltisti siinä"... :crash:

Ei kai kukaan nähnyt?- vaiheen ohitettua pyörä pystyyn ja vähin äänin pois paikalta. Ei naarmuakaan pyörään, eikä kuskiin ellei henkisiä vaurioita lasketa. Noo, ens kerralla pitää kattella vähän tarkemmin missä sitä ympyrää rupee veivaamaan, ei muutaku usvaa putkeen vaan :orgmp:

Kytäjän tielle on ripoteltu täimassaa sinne ja tänne syvimpien reikien täytteeks.
Mm. keskelle mutkia keskisaumoihin, ja sehän irtoo siitä kun rengas hipasee. Jotkut mutkat on täynnä sitä mujua.

Kyllähän jokaisen on tiedostettava riskit, jos tähän vuodenaikaan lähtee pyörällä liikkeelle.
Itse olen ajellut pääsääntöisesti työmatkat helmikuun viimeisestä viikosta alkaen moottoripyörällä. Ja oli ensimmäinen talviloma, jolloin ajelin joka päivä moottoripyörällä.:D Nyt on tällä ajokaudella jo takana rapiat 1500km:ä ja tarkkana on saanut olla. Tänään aamulla klo 5.30 kun lähdin Herttoniemenrannasta ajelemaan töihin, niin pari risteystä oli ihan peilijäässä. Perille Espoon Juvanmalmille päästiin kuitenkin ehjin nahoin ja ilman kommelluksia, vaikkakin muutamassa kohtaa oltiin enemmän driftailemassa, kuin etenemässä.:O

En suosittele kokemattomalle kuskille ajeluja tähän vuodenaikaan. Mutta kokenut ja riskit tiedostava motoristi pärjää näissä keleissä, vallan mainiosti. Se että onko se mukavaa ja kivaa, jääkin sitten jokaisen omaan harkintaan.

Itse ajan kuitenkin myös huomenna, töihin moottoripyörällä.:grin:

Tällä viikkoa tuommonen 800 kilometriä takana, lämpötilat vaihellu +9 asteesta tänpäiväseen (Vehmerin lenkki, kertonee Kuopiolaisille enempi) +0,5 asteeseen. Tarkenee ku muistaa pukkee päälle. Siks pittee ajjoo kun on vappaata ja ensipyörä ja alottelijan into. Oppiipahan.

https://goo.gl/maps/j4drQ

Semmoi reissu tänään. 232 kilometriä googlen mukaan. Nyt on pyörä uudessa kodissa. Joku toinenki pyörä (Varaderon tapanen mikälie, minä noista niin tiedä...) tuli 2-päällä vastaa vt 24:llä vähän ennen Vääksyä. Pakko myöntää, että viimiset 50 km alko olla jo aika kylmä...

Sen reilut 400 kilsaa tänään ja sopivan lämmintä oli vaikka tuuli oli messevä.

tonttuj sanoi:
Sen reilut 400 kilsaa tänään ja sopivan lämmintä oli vaikka tuuli oli messevä.

Sä oot osannu pukeutua sitten asiaan kuuluvasti :)
Mulla oli kyllä munat ja nakit niin jäässä tuon oman legin jälkeen että piti mennä saunaan sulattelemaan...

D-Iivil sanoi:
Sä oot osannu pukeutua sitten asiaan kuuluvasti :)
Mulla oli kyllä munat ja nakit niin jäässä tuon oman legin jälkeen että piti mennä saunaan sulattelemaan...

Juu, kolome aluskerrastoa ja päällimmäisin oli fleece.
Heitin myös kaksi kypärähuppua päällekkäin.

Tänään Hämeenlinnan seutuvilla kätköilemässä, n. 330 kilsaa. Mahtava reissu vaikka sivutuuli aika messevä. Ei näkyny kuin 3 motoristia Tampereen motarilla pohjoseen päin menossa.

Back