• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tänä kesänä ei onnistu mikään

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jukepoksi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Aika surkeesti kyllä kesäsi alkanut ja mennyt tähän asti.
Itse olin reissussa ja vitutti suunnattomasti, kun olin saanut melkein koko päivän ajaa kovassa vesisateessa ja sitten vielä kytät kirjottaa sakot ylinopeudesta 99/80. Silloin kyllä vitutti, mutta mitäs eipä ne asiat nyt niin huonosti minulla ollutkaan... sainpahan ainakin tehdä reissua.
No paaaljon paljon huonommin ne sinunkin asiat voisivat olla, jos esimerkiksi makaisit kädet/jalat poikki lasaretissa!
Tsemiä vaan ja nythän voi hyvällä syyllä ottaa kunnolla
033102beer_1_prv.gif

Asiat eivät koskaan ole niin huonosti, etteikö niitä saisi viinan kanssa läträämällä vieläkin huonommalle tolalle
biggrin.gif

Sympatiani ovat kovan onnen soturin puolella, tsemppiä ja
thumbs-up.gif

Kiitoksia kaikille tuesta! Joku kyseli karkuun ajamisesta, kyllähän se kieltämättä mielessä käväisi mut elättelin toiveita että eivät olisi ehtineet tutkaamaan. Mondeo tuli vastaan n. 3 sek juuri mäen harjanteella, niillä on täytynyt olla tutka valmiina ja suunnattuna jos oikeasti tuon lukeman saivat ylös...Kyselin kyllä että jos olisin saanut itse nähdä lukeman tutkasta mut sanoivat ettei jää muistiin, onko kellään tietoa tuosta että pitääkö oikeasti paikkaansa? Kuulusteluissa kiistin kyllä törkeän liikenteen vaarantamisen, mielestäni vaaransin ainoastaan itseäni -> loistavat keli, liikennettä nolla eikä asutusta lähistöllä.

No voi hyvän tähden, mää kun luulin että mulla on ollu tälle kesälle pasha mäihä. Meni (mulle uudesta pyörästä) kardaanivetosesta perä ja osia oon tässä ootellu 4 piiiiiitkää viikkoa. 30 vuotta mopoja korjaillu ukko sano että eka kertaa tuli perävikainen vastaan. Oli muuten lottovoittajan tunne sillä hetkellä
veryangry.gif
tounge.gif
biggrin.gif
sad_orig.gif

mutkapätkällä erehdyin hetkeksi nautiskelemaan ajamisesta, siiviili Mondeo tuli vastaan ja valot välähti. 148 km/h tutkaan 80 alueella. Siihen loppui ajelut tältä kesältä.
Itselleni tuli valkoinen virka mondeo vastaa 141/80 nopeudessa. Nimellinen korvaus ripeämmästä ohituksesta oli 50 päiväsakkoa ja siihen kyytipojaksi 3kk ajokieltoa.

No nyt ei vituta enään aivan niin paljon kun kortin takaisin saamiseen on enään 13 päivää jäljellä
cool.gif
no meikä sai 158/80 ylityksestä 7kk ajokieltoa ja 40 pv sakkoa (viime kesänä)

Kyselin kyllä että jos olisin saanut itse nähdä lukeman tutkasta mut sanoivat ettei jää muistiin, onko kellään tietoa tuosta että pitääkö oikeasti paikkaansa?
no tossa tilanteessa olisin kyllä kiistänyt ko ylinopeuden,enää tollases tilantees paljoo haittaa pieni oikeudenkäynti.
hmm..ja tuskin se laite nyt itestään "nollautuu",kusetukselta haiskahtaa...ainaki mun mielestä.

Mondeo tuli vastaan n. 3 sek juuri mäen harjanteella, niillä on täytynyt olla tutka valmiina ja suunnattuna jos oikeasti tuon lukeman saivat ylös...Kyselin kyllä että jos olisin saanut itse nähdä lukeman tutkasta mut sanoivat ettei jää muistiin, onko kellään tietoa tuosta että pitääkö oikeasti paikkaansa?
Valitettavasti nämä uudet digiajan tutkat on niin hyviä, ettei niitä tartte sen kummemmin suuntailla. Ne on kyllä valmiiksi kohdallaan siellä autossa. Ja se mittaa myös taakse päin. Ja mittaa myös ohitustilanteessa vastaan tulevista kahdesta ajoneuvosta sen nopeamman nopeuden. Vanhat tutkat ei tuossa tilanteessa saaneet nopeutta ja onpa tullut selvittyä pelkällä poliisin sormen heristelyllä tuollaisessa tilanteessa... muinoin, kauan sitten.

Viimeksi, kun siviili Skodan takapenkillä istuin ei minullekaan nopeutta tutkan näytöltä näytetty. Siinä mitattiin jo muiden menijöiden vauhteja samalla, kun lappua kirjoitettiin. Ja useinhan tilanne on se, että itse mittaus tapahtuu kokonaan toisesta autosta kuin millä pysäytetään. Ja pulassa siinä on joka tapauksessa, kaksi poliisimiestä yksinäistä mopoilijaa vastassa.

Lisätäänpä tähän vielä pari linkkiä. Nopeusvalvonnassa on ainakin tämä Stalker Dual [klikkaa] käytössä ja luultavasti myös siitä kehittyneempi malli [klikkaa]. Tuolta sivuilta voisi ehkä löytyä sekin tieto jääkö mitattu nopeus muistiin vai ei.

Lainaus:"Lähdin eilen kauniin kesäpäivän iloksi pienelle mopolenkille ja lenkki oli aika lähellä päättyä jo alkuunsa huonosti. Ajelin vt9:ltä Pöytyän kirkolle menevää kivaa (joskin liian lyhyttä) mutkatietä, jossa on 80 nopeusrajoitus jonkun matkaa. Ajelin mittarin mukaan hiukan reipasta ylivauhtia nauttien mutkista, kun yhtäkkiä yhden mutkan takana olikin traktori+niittokone parturoimassa tien piennarta. Prkl, et meinas tulla kiire, mutta väistöliike onneksi tuli selkärangasta eikä tiellä ollut hiekkaa tms kökköä, eikä tullut ketään vastaan. Hyvä asia, että tienpientareita pidetään lyhyessä heinässä, mutta tulipa taas pieni muistutus liikenteen vaaroista. Olkaahan muut varovaisempia mutkateillä."

Yritin olla kommentoimatta, mutta en kertakaikkiaan malttanut! Vaikka siellä tutulla tiellä ei eilen ollut mitään esteitä,saattaapi olla tänään...  
sad_orig.gif

Saakos sen mopottimen pysähtymään tuosta vauhdista tien näkyvällä osalla?  
eek.gif

Lainaus:"Lähdin eilen kauniin kesäpäivän iloksi pienelle mopolenkille ja lenkki oli aika lähellä päättyä jo alkuunsa huonosti. Ajelin vt9:ltä Pöytyän kirkolle menevää kivaa (joskin liian lyhyttä) mutkatietä, jossa on 80 nopeusrajoitus jonkun matkaa. Ajelin mittarin mukaan hiukan reipasta ylivauhtia nauttien mutkista, kun yhtäkkiä yhden mutkan takana olikin traktori+niittokone parturoimassa tien piennarta. Prkl, et meinas tulla kiire, mutta väistöliike onneksi tuli selkärangasta eikä tiellä ollut hiekkaa tms kökköä, eikä tullut ketään vastaan. Hyvä asia, että tienpientareita pidetään lyhyessä heinässä, mutta tulipa taas pieni muistutus liikenteen vaaroista. Olkaahan muut varovaisempia mutkateillä."

Yritin olla kommentoimatta, mutta en kertakaikkiaan malttanut! Vaikka siellä tutulla tiellä ei eilen ollut mitään esteitä,saattaapi olla tänään...  
sad_orig.gif

Saakos sen mopottimen pysähtymään tuosta vauhdista tien näkyvällä osalla?  
eek.gif
OK... Tais tulla väärään paikkaan...
pftroest.gif

Kyselin kyllä että jos olisin saanut itse nähdä lukeman tutkasta mut sanoivat ettei jää muistiin, onko kellään tietoa tuosta että pitääkö oikeasti paikkaansa?
Jos sakossa lukee, että nopeus mitattiin Falcon tms. (joku lintu se oli
tounge.gif
) merkkisellä tutkalla, niin siihen kyllä jää lukema muistiin. Itse en mitään myöntäisi, ennen kuin näyttävät lukeman. Omalla kohdalla toki sen näyttivätkin, jas pahahan siinä on käydä kiistämään.
wink.gif
Kysyivät vielä haluanko nähdä päivämäärän ja kellonajan, jolloin nopeus mitattiin. Ilmeisesti nekin jäävät muistiin. Mahdollisen oikeuskäsittelyn kannaltahan tuo on fiksua.

Mun mielestä tossa tilanteessa kannattaisi kiistää! Mä tulin kerran mutkassa 150/70 alueella ja pysäytti..sanoivat että kortti lähtee ku vedin sellaset lukemat. Hetken siinä haastatteli ja ku vaan intin et en mä ny niin kovin kovaa omasta mielestä ajanu, niin päästi menemään...
nixweiss.gif

Mondeo tuli vastaan n. 3 sek juuri mäen harjanteella
Tästä tuli vielä mieleen, että onpas pitkä mäenharjanne. Jos nopeutta mitattiin 148 niin 3s aikana olet liikkunut 123m. Ja poliisit 66m jos laillista vauhtia kruisailivat. Eli onhan siinä ollut tasaista ainakin 189m. Kunhan laskeskelin
smile_org.gif
Voi olla että aikaa meni paljon vähemmän, sen verran kuitenkin että juuri ehtivät maskissa olevia valoja väläyttää...tutka oli juurikin Stalker dual, sen tarkemmin eivät tietoja antaneet.

No, on ihmistä onnistanut
crazy.gif
Mutta ajattelehan: jos vielä jalka katkeaisi tai anoppi muuttaisi luoksesi
bawling.gif
bawling.gif
Ei tuo jalka poikki nyt niin paha ole , mutta anoppi
bawling.gif
Kaahareita pitäisikin rangaista just tuolla
biggrin.gif
062802jumpie_prv.gif
tounge.gif

Muistais miten ajetaan...
idea3.gif
Noniin. Anoppi tuli just meille lomalle 5 päiväksi. Nyt meni aasin selkä poikki
bawling.gif
biggrin.gif

Mun mielestä tossa tilanteessa kannattaisi kiistää! Mä tulin kerran mutkassa 150/70 alueella ja pysäytti..sanoivat että kortti lähtee ku vedin sellaset lukemat. Hetken siinä haastatteli ja ku vaan intin et en mä ny niin kovin kovaa omasta mielestä ajanu, niin päästi menemään...
nixweiss.gif
Olis kyllä pitänyt näin jälkeenpäin ajatellen kiistää aivan ehdottomasti tuo nopeus, sillä hetkellä ei vain järki juossut...Tämä sakot kirjoittanut vanhempi konsta oli täys m#napää, naureskeli vahingoniloisena kun taas nuorempi oli erittäin mukava ja sain jotenkin sellaisen kuvan ettei ollut mielellään mukana koko jutussa.

Pitihän se minunkin ottaa pakollinen sakko tälle kesälle eilen.
126/100 sai mp-poliisi mitattua rekan takaa.240e köyhtyi mä
crazy.gif
Tästä on hyvä jatkaa...NOT!

No voi hyvän tähden, mää kun luulin että mulla on ollu tälle kesälle pasha mäihä. Meni (mulle uudesta pyörästä) kardaanivetosesta perä ja osia oon tässä ootellu 4 piiiiiitkää viikkoa. 30 vuotta mopoja korjaillu ukko sano että eka kertaa tuli perävikainen vastaan. Oli muuten lottovoittajan tunne sillä hetkellä
veryangry.gif
tounge.gif
biggrin.gif
sad_orig.gif
Eiks ketju+rataspaketteja saa suoraan esim All Rightin tiskiltä tai postissa kotikulmille
wink.gif

Sori oli ihan pakko ku yleensä aina kun on katkenneista ketjuista,ni joku kardaanikaveri muistaa mainostaa..

Back