• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tänä kesänä ei onnistu mikään

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jukepoksi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
keski-suomi
Keväällä kun vaihdoin pyörän tuoreempaan niin kuvittelin että tästä kesästä vois tulla yksi parhaista pyöräilyn kannalta. Kuinka väärässä olinkaan...Heti ensimmäisellä ajolenkillä se alkoi: rekisterikilpi tipahti. Uutta piti odottaa viikko. Pari viikkoa ehdin ajelemaan ja lähti kortti kahdesta vanhemmasta (pienestä) ylinopeudesta. No kuukausi meni, sain kortin takaisin ja ehdin taas pari viikkoa ajelemaan, sitten hajosi pyörästä kone. Englannista purkupyörästä kone tilaukseen. Kesäkuu meni konetta odotellessa. Perjantaina sain koneen paikoilleen ja kausi jatkui sunnuntaihin asti, tutulla mutkapätkällä erehdyin hetkeksi nautiskelemaan ajamisesta, siiviili Mondeo tuli vastaan ja valot välähti. 148 km/h tutkaan 80 alueella. Siihen loppui ajelut tältä kesältä.Toisinaan vastustaa näköjään oikein kunnolla, just loma alkoi ja oli kaiken näköisiä reissuja suunnitelmissa mut nyt ei tarvi lähteä mihinkään. Oma mokahan tämä viimeisin oli, mut kyllä silti ottaa oikein kympillä pattiin! Kukkahatuille tiedoksi: tie oli hiljainen eikä asutusta ollut lähistöllä.

Keväällä kun vaihdoin pyörän tuoreempaan niin kuvittelin että tästä kesästä vois tulla yksi parhaista pyöräilyn kannalta. Kuinka väärässä olinkaan...Heti ensimmäisellä ajolenkillä se alkoi: rekisterikilpi tipahti. Uutta piti odottaa viikko. Pari viikkoa ehdin ajelemaan ja lähti kortti kahdesta vanhemmasta (pienestä) ylinopeudesta. No kuukausi meni, sain kortin takaisin ja ehdin taas pari viikkoa ajelemaan, sitten hajosi pyörästä kone. Englannista purkupyörästä kone tilaukseen. Kesäkuu meni konetta odotellessa. Perjantaina sain koneen paikoilleen ja kausi jatkui sunnuntaihin asti, tutulla mutkapätkällä erehdyin hetkeksi nautiskelemaan ajamisesta, siiviili Mondeo tuli vastaan ja valot välähti. 148 km/h tutkaan 80 alueella. Siihen loppui ajelut tältä kesältä.Toisinaan vastustaa näköjään oikein kunnolla, just loma alkoi ja oli kaiken näköisiä reissuja suunnitelmissa mut nyt ei tarvi lähteä mihinkään. Oma mokahan tämä viimeisin oli, mut kyllä silti ottaa oikein kympillä pattiin! Kukkahatuille tiedoksi: tie oli hiljainen eikä asutusta ollut lähistöllä.
No voi sviddu
crazy.gif
Osanottoni, kyllä se vaan niin on että sitten kun kaikki menee päin vittua niin ne sitten menee ja huolella
sad_orig.gif

Valitettavasti tuosta 148/80 vedosta saat kaikki saatanan tädit ja jeesustelijat silmillesi
mad.gif
, mutta minkäs teet elämä on.
Tsemppiä kyllä se siitä
smile_org.gif

No jopas on heikko flaksi!
Ite en ole päässy ajamaan vaikka voisin/haluaisinkin...perkeleen remontti menossa uudessa kämpässä...

njoo, ei tosiaan kande pilata kesää totaalisesti jonkun tsetin takia!

Et oo ainut kenellä on mennyt kesä päin persett! Mulla ei tosin oo ollut posliineista harmia.
wink.gif

huh!..ja minä kun luulin et mulla on kesä menny iha vatuiks...toi on jo kyl t-o-d-e-l-l-a paskaa mäihää!  
omg.gif

crazy.gif

No, on ihmistä onnistanut  
crazy.gif
Mutta ajattelehan: jos vielä jalka katkeaisi tai anoppi muuttaisi luoksesi  
bawling.gif
bawling.gif
Onhan siinä huonoa tuuria ollut yhdelle miehelle, mutta ajattele positiivisesti. lärsi,ykset ovat kuitenkin olleet rahallisia pääosin, mitä nyt henkinenpuoli on kovilla.
Nyt ei muuta kuin raknetamaan pyörää sillä kausia riittää takuu varmasti vielä.

Tai sitten käy kuten mulla; Olen jo parisen vuotta ollut persaukinen yksineläjä ja omaan talon, auton ja pyörän. Moottoripyöräily on tälle pienipalkkaiselle teknikolle se ainoa henkireikä, joka auttaa jaksamaan huomiseen. Kesähän on motoristin parasta aikaa, right? Itse olen tänä kesänä tehnyt Guzziini kansiremontit (koska kyseessä on neliventtiilimalli, on osiakin tuplamäärä), teettänyt tulpankierteet, vaihtanut talvella asentamani vilkut, vaihtanut jarrupalat, mun yli on peruutettu, joten jouduin korjaamaan pyörää vähän sieltä täältä, vaihtamaan cliparien tilalle Renthalin (en saanut uusia taipuneiden clip-onien tilalle), korjauttanut nahkahousuni, rikkonut uudet hanskani, sulatin molemmat renkaat radalla ja jouduin odottamaan uusia (erikoisen kokoisia) kumeja puolitoista viikkoa... Ja nyt, kun luulin kesän vihdoin koittavan, neljän viikon loma puolessa välissä, firma hoitaa lomafiiliksen; Heinäkuussa ei tipu lomarahoja!!
mad.gif
Saa**nan pulju sumpli lomarahan puoliksi ja maksoi ensimmäisen osan jo kesäkuussa, lopun se saa maksaa kun huvittaa!! Tietenkin raha tulee tilille vasta elokuun alussa, kun olen jo töissä.. Ja tästähän ei MUISTETTU ilmoittaa etukäteen. On se mukavaa, kun kerkesin jo ostaa ne renkaat ja kaiken. Nyt pitäisi jotenkin selviytyä muutamalla satalapulla loppukuu/loma. Lähtiskö vaikka Euroopan turneelle?
lookaround_orig.gif

Voi nyt perkele sentään. On miehellä tullut paskaa käteen oikein noin tuelta tää kausi. En tiedä mitä sanktioita kortitta-ajosta tulee mutta on sekin vaihtoehto, jota en voi tietenkään suositella... Itseltäni ei ole kuin kaksi kertaa kysytty korttia ja autolla varmaa puolimiljoonaa kilometriä pärrällä vähemmän
tounge.gif
Molemmilla kerroilla kun korttia kysytty niin tutkaan ylinopeus. Pienemmillä paikkakunnilla voipi olla että poliisit tietää motoristit/niiden pyörät.
En voi sanoa muuta kun että ota sellainen korkeapaikan leiri näin alkuun
033102beer_1_prv.gif
033102beer_1_prv.gif
033102beer_1_prv.gif
vähentää hetkellisesti vitutusta. Vituttaa oikein sun puolesta
pftroest.gif

Itse selviän vastoinkäymisistä positiivisellä ajattelulla.
Asiat voisivat olla vieläkin huonommin..
pftroest.gif

2004,ensimmäisenä lomapäivänäni pyyhkäsin prätkällä tutkaan,virallinen valvoja mittas vauhdiksi 121,sehän on mukava matkavauhti se,sattu vaan oleen 80 rajoitusalue,no siitä se reimu repes,kortti lähti ja tuli 400egeä sakkoja.
Korttia menin kyseleen apulaispoliisipäälliköltä,tuli kolmeviikkoa ajokieltoa,katto varmaan että tuohan ajaa vaikka ilman korttia,olin jo ovella lähdössä pois niin huusi perään "jos jäät kiinni ilman korttia ajosta niin se käräjille lähtö ja kortti otetaan pois ainakin puoleksi vuodeksi".
Pakkohan se oli kuitenki muutama lenkki käydä vetäsemässä mutta kyllä hikeä pukkas kun näki poliisi auton.
biggrin.gif

Täytyy sanoa, että sinulla käynyt tälle kesälle kohtuuttoman huono tuuri. Tässä on joku todennut ajaneensa kortitta ja itsekin aikanaan huomasin sen maagisen seikan, että osasin kuin osasinkin ajaa, vaikka minulla ei ollut korttia. Itse ajoin ajokiellon aikaan rauhallisesti. En tietenkään kehota ketään ajamaan ilman korttia; kerron vain omista kokemuksistani.

mutkapätkällä erehdyin hetkeksi nautiskelemaan ajamisesta, siiviili Mondeo tuli vastaan ja valot välähti. 148 km/h tutkaan 80 alueella. Siihen loppui ajelut tältä kesältä.
Itselleni tuli valkoinen virka mondeo vastaa 141/80 nopeudessa. Nimellinen korvaus ripeämmästä ohituksesta oli 50 päiväsakkoa ja siihen kyytipojaksi 3kk ajokieltoa.

No nyt ei vituta enään aivan niin paljon kun kortin takaisin saamiseen on enään 13 päivää jäljellä
cool.gif

minä olisin voinut kyl miettiä vääntää kahvaa lisää,ja koettaa karkuun
mad.gif
Juu..varsinkin jos on tutusta mutkapätkästä kyse..
cool.gif
..mut toisaalta..kyllä mulle toi pysähtyminen on aika automaattinen, jos en ole aivan varma, ettei kilpeä ole näkynyt...
nixweiss.gif
..ja monta kertaa olen selvinnyt puhumalla kovistakin ylityksistä. Tosiaan... sympatiat ketjun aloittajalle.
sad_orig.gif

Näitä ylisuuria ylinopeus sakkoja saa kuulema käräjäoikeuden päätöksen jälkeen pienennettyä valittamalla. Itselläni on valitus aika mennyt jo valitettavasti umpeen. Onko muilla kokoemusta sakon pienenemisestä valittamalla?

Back