• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tampereen vetomiäs

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Matkalahna
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
"Ajamalla poliisi ei saanut miestä kiinni, vaan noin viiden kilometrin pakomatka päättyi piilotteluun."
MAMO!!!
fighting0024.gif

Olis mielummin ajanu turkuu ku karkuu  
tounge.gif
muahah
No olis ainakin poliisit lopettanu takaa-ajon ku tulee turun viittoja vastaan
biggrin.gif

Mutta siis ymmärrän että lähti karkuun, koska kortin menettäminen voi oikeesti olla jollekkin aivan helvetin paha juttu: työt loppuu ja kaikkee muuta "mukavaa"
Mutta oliko karkuun lähtemisestä mitään hyötyä? ilmeisesti kilpi näky koska poliisit osas tulla ihan pihaan asti hakemaan.
Mutta ei varmaankaan sitä ajatellu, vaan luultavasti tula aivan helvetin kova paniikki ja sitten yritti vaan karkuun

Toki karkuun kannattaa yrittää, jos tietää, ettei aiheuttanut vaaraa kenellekään, tilanne oli turvallisesti hallussa ja oma loppuelämä vaakalaudalla. Ilmeisesti tajusi nopesti, että "voi v**tu-p*rkele, tutka!* ja että todellinen nopeus oli ollut yli 80/50, jolloin kortti olisi lähtenyt joko kerralla LV:n tai TLV:n tai alla ehkä olleiden 2 vuoden sisällä saadun rikesakon vuoksi, samalla ehkä työpaikka mennyt loppuiäksi, perhe hajonnut etc etc., kuten ns. reaalielämässä useinkin käy.

Jos on elämän pystyssä pysyminen noin vahvasti yhden kortin varassa niin kannattaiskohan ajella sen mukaan?
nixweiss.gif

Ei se niin vaikeeta ole! Etenkin JOS on jo pari sakkoa alla? (kokemusta on)
veryangry.gif

Kovasti tuntuu ymmärtäjiä löytyvän. Toivottavasti he ovat yhtä ymmärtäväisiä, kun oma lapsi, veli tai itse jäävät suojatiellä tuollaisen punaisiin suruttä kaahaavan kaverin alle. Minulla ei oikein ymmärtämystä löydy täysin sivullisten hengen vaarantamiseen keskellä kaupunkia. Isolla tiellä olis ehkä hieman eri juttu, miksei lähtenyt sinne Turkuun päin tupit nurin.
tounge.gif

Olen jo päättänyt olla osallistumatta näihin loputtomiin väittelyihin. Yksi asia, joka kuitenkin kannattaa muistaa tuossa liikennepaossa (jos jää kiinni) tai vaikka kortitta ajoissa.

Ne jäävät rekisteriin 5 vuodeksi ja kun haet töitä, joissa sinusta tehdään taustatarkastus (yllättävän monissa yhtiöissä muuten), niin siellä nuo näkyvät. Monien mielestä ei oikeasti anna ihmisestä kovinkaan vastuuntuntoista kuvaa kun rekisterissä keikkuu kortin menetyksiä, kortitta ajoja ja liikennepakoja. Voi vain kuvitella mitä Isomman yhtiön vanhemman henkilöstöpäällikön päässä liikkuu saadessaan moisen lausunnon. Ei se ainakaan meriitistä käy.

Heiii kukkahattutädit ja muut apinat! Jos menettää korttinsa ja täten ei "voi" ajaa autoa työkseen niin kysympä vaan että mikä/kuka estää? Tuskin ainakaan äitimuori ja jos on pelkoa että äippä estää niin eläkää kertoko sille.

Todennäköisyys että poliisi pysäyttää sinut ajaessasi jakelupakulla/kuorma-autolla/taksilla muun liikennevirran mukana sallittua nopeutta kysyäkseen ajokorttia on hyvin pieni. Puhallusratsioissakaan harvemmin korttia kysellään.

Ja vaikka polliisi sen kortin haluaisikin nähdä ja toteat, että se nyt on valitettavasti jo Teillä, niin saat yhden kuukauden lisää kakkua ajokieltoosi ja ~30 päiväsakkoa!
Ja siitä sitten lähdet ratsiasta ajelemaan muina miehinä ilman korttia? Ja poliisit katselevat vain vierestä?
Olisipa hauska kuulla se selitys, minkä siitä sitten soitat työnantajalle, että nyt matka pysähty tähän ratsiaan, kun mulla ei ole sitä ajokorttia, niin eivät päästä jatkamaan ajosuoritetta. Jotta voisko joku tulla hakemaan tän auton täältä ja tuoda sen mun verokortin tullessaan.

Kovasti tuntuu ymmärtäjiä löytyvän. Toivottavasti he ovat yhtä ymmärtäväisiä, kun oma lapsi, veli tai itse jäävät suojatiellä tuollaisen punaisiin suruttä kaahaavan kaverin alle. Minulla ei oikein ymmärtämystä löydy täysin sivullisten hengen vaarantamiseen keskellä kaupunkia. Isolla tiellä olis ehkä hieman eri juttu, miksei lähtenyt sinne Turkuun päin tupit nurin.
tounge.gif
Olis joutunut ajamaan loimaan läpi...

On se hauskaa lukea näitä jeesusteluita.
smile_org.gif
Mitäpä nyt tuosta? Pojat on poikia, lelut vaan kasvaa kun ikää tulee.
cool.gif
Aivan!
thumbs-up.gif
Harmi vaan kun jäi kiinni...
+1
Pojat on tosiaan poikia vailla mitään järkeä. On se hienoa että on tollasia täydellisiä kuskeja jotka hallittee moponsa, ittensä ja osaa ennakoida kaikki muut liikkujat. Ootte varmaan selvännäkijöitä tai sit ette välitä paskaakaan mitä sattuu ja kelle.

Olis mielummin ajanu turkuu ku karkuu
tounge.gif
muahah
No olis ainakin poliisit lopettanu takaa-ajon ku tulee turun viittoja vastaan
biggrin.gif

Mutta siis ymmärrän että lähti karkuun, koska kortin menettäminen voi oikeesti olla jollekkin aivan helvetin paha juttu: työt loppuu ja kaikkee muuta "mukavaa"
Mutta oliko karkuun lähtemisestä mitään hyötyä? ilmeisesti kilpi näky koska poliisit osas tulla ihan pihaan asti hakemaan.
Mutta ei varmaankaan sitä ajatellu, vaan luultavasti tula aivan helvetin kova paniikki ja sitten yritti vaan karkuun
Taitaa noi karkuunlähtijät ja kaupungissa kaahaavat olla vaan niin idioottia porukkaa etteivät osaa ajatella viittä minuuttia pidemmälle.

Olis tosiaan kiva tietää kuinka moni näistä puolustelijoista pitäisi kantansa jos joku heebo vetäsis 120 taulussa oman lapsen/vaimon/äidin tms yli 50:n alueella?

Käsiä ylös vain rohkeasti! Ei tyhmyys mikään synti ole
smile_org.gif

Kyllä sitä taas tuleekin ihmiteltyä kuinka ihminen voi olla noin v*tun tyhmä  
crazy.gif

Ensin pääsee karkuun ja sitten vielä hölmöyksissään jää kiinni a) ajamalla kotipihaan b) jättämällä pyörän näkyviin

Luulisi että olisi Tampesteristakin löytynyt paikkoja joissa olisi voinut jäähdytellä kotvan aikaa. Jos poliisit on kilven nähnyt mutta eivät saaneet kiinni, niin olisi siinä odotellessa vaikka keksinyt jotain tarinaa kuulustelijalle.

Itse karkuun lähtemiseen en jaksa kommentoida...  
baaa.gif

Olen jo päättänyt olla osallistumatta näihin loputtomiin väittelyihin. Yksi asia, joka kuitenkin kannattaa muistaa tuossa liikennepaossa (jos jää kiinni) tai vaikka kortitta ajoissa.

Ne jäävät rekisteriin 5 vuodeksi ja kun haet töitä, joissa sinusta tehdään taustatarkastus (yllättävän monissa yhtiöissä muuten), niin siellä nuo näkyvät. Monien mielestä ei oikeasti anna ihmisestä kovinkaan vastuuntuntoista kuvaa kun rekisterissä keikkuu kortin menetyksiä, kortitta ajoja ja liikennepakoja. Voi vain kuvitella mitä Isomman yhtiön vanhemman henkilöstöpäällikön päässä liikkuu saadessaan moisen lausunnon. Ei se ainakaan meriitistä käy.
Työnantajalla on oikeus pyytää rikostietoja ainoastaan työhön liittyvissä asioissa. Eli päiväkotiin töitä hakiessasi ei ole oikeutta tarkastaa liikennepakoja vaan pelkästään esim. seksuaalirikokset.

Lisäksi olen ymmärtänyt että rikosrekisteriin ei suinkaan merkitä ylinopeuksia yms. rikkeiitä. Sinne merkitään pelkästään oikeudessa tuomitut rikokset kuten rattijuopumus, törkeä liikenteen vaarantaminen, ryöstöt, pahoinpitelyt... Nämä siis näkyvät ansioluettelossasi jos työnantaja vaatii rekisterin näyttämistä ja oikeutta ei ole pyytää kuin työhön välittömästi liittyviin rikoksiin.

Korjatkaa jos olen aivan metsässä.

Voihan hitsiläinen ku se jäi kiinni. Olis pitäny ajaa kovempaa. Toivottavasti muistaa ens kerralla. Ajaa kovempaa pakoon.
smile_org.gif

Jos polliisit löysi kotipihaan kaveria etsimään, niin eipä siinä kai enää ollu suuria tehtävissä. Oli helpompi polliisillekin kerätä kaveri talteen pihalta kuin sisältä. Kaveri oli siis mies ja kohtaa nyt seuraamukset "hölmöilystä" ...
talktohand.gif

Olipa taas yks järjen jättiläinen, yllättäen täältä löytyy samanlaisia. Grow up Guys.

Back