• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tampereen tallielämää

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja yamaster
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Aika mahoton yhtälö 2 päivässä löytää 10 henkilöä talliporukkaan jotka on valmiita sitoutumaan yli vuodeksi..

Kannattaa laajentaa tosta 50e/kk vähän ylemmäks niin ei tarvi ottaa niin paljoa porukkaa ja vaihtoehtoja talleille alkaa olemaan enemmän.
No joo onhan se, mut toi ^ nyt oli semmosta viestin esiin tuontia enemmänkin.
biggrin.gif
Ja aikas paljon on innokaita ollut tän ketjub alkupuolella, et ootellaan. Minullakin talli/halli jo on, mutta valmis olisin hiukka lähemmäksi kotsaa sen siirtämään, sillä täällä kyselen.

Yks vaihtoehto on hakeutua jonkun olemassaolevan kerhon jäseneksi mutta monen kerhon kuukausimaksut on 50 - 200 euroa kuukaudessa joten ilmaiseksi ei niinkään onnistu.

No onneks kaikissa ei oo noin suurta maksua mutta yhden olen Suomessa nähnyt jolla on. Ei Tampereella. Jos on kalliit tilat niin silloin on pakko kattaa kulut.

Kyllä mullakin alkaa olemaan kipurajalla tallin vuokra + muut kulut.
Lähentelee 150€/kk. Lisäksi kulkemiset.
Periaatteena olen pitänyt että talli tuottaa kulunsa. Ts että teen sen verran ulos hommia että saan laskuttaa tehdystä työstä tallin kulut. Nyt vain on käymässä niin että ulos tehtävien töiden määrä on kasvanut niin suureksi että aikaa menee niihin eikä omaan harrastamiseen. Kuitenkin kaikki jutut teen omalla vapaa-ajalla.

Mitäkö haluan sanoa: Pitäisi päästä kimppaan joidenkin muiden aktiiviharrastajien kanssa. Ei talvisäilyttäjien. Synergiaetuja syntyisi koska mulla on kokolailla täydellinen korjaamokalusto työkaluineen ja nostimineen sekä pienkoneistamo. Myös tietotekniikkaa mm ruiskun ja sytytyksen ohjelmointiin sekä mittauskalustoa löytyy. 5 - 6 omaa pyörääkin vie säilytystilaa.

mm

Kyllä mullakin alkaa olemaan kipurajalla tallin vuokra + muut kulut.
Lähentelee 150€/kk. Lisäksi kulkemiset.
Periaatteena olen pitänyt että talli tuottaa kulunsa. Ts että teen sen verran ulos hommia että saan laskuttaa tehdystä työstä tallin kulut. Nyt vain on käymässä niin että ulos tehtävien töiden määrä on kasvanut niin suureksi että aikaa menee niihin eikä omaan harrastamiseen. Kuitenkin kaikki jutut teen omalla vapaa-ajalla.

Mitäkö haluan sanoa: Pitäisi päästä kimppaan joidenkin muiden aktiiviharrastajien kanssa. Ei talvisäilyttäjien. Synergiaetuja syntyisi koska mulla on kokolailla täydellinen korjaamokalusto työkaluineen ja nostimineen sekä pienkoneistamo. Myös tietotekniikkaa mm ruiskun ja sytytyksen ohjelmointiin sekä mittauskalustoa löytyy. 5 - 6 omaa pyörääkin vie säilytystilaa.

mm
Etupäässä aktiivisia harrastajia minäkin haen, ettei aina keväällä tarvitsisi irtisanoa hallia TS. olisi ympärivuotista käyttöä, ja tämän takia tämän hetkinen hallini melkein treen keskustassa on liian kaukana asuinpaikastani, vaikka edullinen onkin niin lähenpää on hankittava.. Jos ikuri/tesoma/rahola/nokian teollisuus alue (öljytie) suunnalla semmosia jotkavoisi kuvitella tallinsa olevan nuilla alueilla niin nimiä ketjuun..

Voisin kuvitella että kävisin täältä Tampereen eteläpuolelta moottoritietä myöden Kolmenkulman alueen ympäristössä harrastamassa. Matkaa kyllä tulee ja polkupyörä tallireissulla ei enää oikein puolusta paikkaansa. Työpaikkani on Ylöjärvellä. Että sikäli...

mm

Terve!

Kartottelen tässä olisiko kimppa tallille mahdollisuuksia tampereen ympäristössä.

Elikä tyrkyllä olisi nyt n. 100 neljöö hallia, Rahola/tesoma akselilta (Tammermaticin takana) Hintaa tuolla olisi n. 500€/kk + sähkö ja vesi.

Elikkä mun laskupään mukaan vähintään 10 henkee ja 10neljöö per nuppi ja n. 50€/kk.

Itselläni tuo 50€/kk on kyllä ehdoton kipuraja.

Pelkäksi talviajaksi en tuohon itse lähde eli talli olisi ympärivuotinen Ja sitoutuminen hieman pitemmäsi aikaa kuin talveksi suotava.

Myöskään yksin en vuokrasopimusta kirjota, eli toinen ja-tai kolmaskin henkilö nimineen olisi suotava.

Tämmöstä tänään.

Jos ei täältä löydy tarvittavaa määrää porukkaa, voidaan Kuraforumin puoleltakin kysellä. Myös pienenmmän tilan vuokraaminen voisi ehkä olla mahdollista.

Kiinnostuneet voisivat laittaa alustavasti hiukan kysymyksiä/ehdotuksia ym. tähän ketjuun niin hahmottuisi onko tämä mahdollista.
Mukana jos kk maksu on 50€.

Ja jos tämä ei napsahda niin sitten joku muu joka voi tarjota tilaa jossa säilyy työkalut kiinni pitämättä tallessa ja fillari voi olla vaikka vähän aikaa levällään.

Ja vaikka vähän enemmänkin kuussa jos toiveet totetutuu.

Eiköhän tästä jotain aikaseks saaha. ehkei ihan 10hlö:n tallia mut joatin pienenpää.. kysely jatkuupi, tuo 100 neljöö/500€ kk on kummiskin liikaa tälle porukalle toistaiseksi ainakin..

Katsellaan eteen päin.

Täällä ois kans yks aiheesta kiinnostunut,maksimi kipuraja 50e/kk.
Vähäinen tieto-taito ja työkalut laitetaan hyödynnytteväksi jos sopiva mesta/porukka löytyis.

Mesta luultavasti olis tuossa kyllä, 100 neljöö ja 500 euroo + sähkö ja vesi. Itse tässä nyt hieman emmin kun talli jo on, mutta turkkasen pitkän matkan päässä ja sitten se et tarvis kyl saaha pari lisä nimee paperiin, et ei yksin tarvi vuokra rahoja kaapia kasaan.. Tuon tilan sähkön kulutusta ei tiedetä, mutta vuokranantaja epäili pieneksi, koska on eristetty erittäin hyvin (vanha kylmiö)

Kantsii miettiä (ehkä) ilmanvaihdon tehokkuuttakin jos on tiivis tila. Kymmenen prätkää mallista riippuen haihduttaa höyryjä + muut remppakemikaalit ja käryt.

Mesta luultavasti olis tuossa kyllä, 100 neljöö ja 500 euroo + sähkö ja vesi. Itse tässä nyt hieman emmin kun talli jo on, mutta turkkasen pitkän matkan päässä ja sitten se et tarvis kyl saaha pari lisä nimee paperiin, et ei yksin tarvi vuokra rahoja kaapia kasaan..  Tuon tilan sähkön kulutusta ei tiedetä, mutta vuokranantaja epäili pieneksi, koska on eristetty erittäin hyvin (vanha kylmiö)
Missähän päin Tamperetta tuo talli sijaitsee? Sijainnista riippuen saattasi olla kiinnostusta.

Iltaa.

Plataanpa vanhaan asiaan, nyt olisi halli tiedossa ja se sijaitsee Nokian palolaitoksen läheisyydessä.

Tilaa olisi muutamalle luotettavalle kaverille. hinta sijoittuisin porukan määrästä riippuen n. 50-70 välille ja tuohon kuuluu vesi ja sähkö. ympärivuotista käyttöä ajattelimme joten pitkäikaiset etusijalla. talvikuukausien hintaa saadaan ehkä laskettua talvisäilö paikoilla.

Jos kiinnostuit. niin pistähän viestiä suoraan s.postiin.

teemuj.mattila@gmail.com

Viimeksi muokattu:
Back