Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Veikkaampa ettet aja 20 tkm millään mopon renkaalla? Toivotaan, että olen väärässä!saa nähdä miten itsellä käy uuden kumin kanssa kun myyjä lupasi että sillä ajetaan n. 20tkm. Vielä on sinne matkaa kun takana on vasta 3tkm.
Mites on eturengas, kuluuko kuinka nopeaa?
Tässähän olisi hyvä juttu vinkki jollekkin lehdelle, testata ensiasennusrengas vs. tiskiltä ostettu ja vielä mausteeksi netistä tilattu sama rengas.Autopuolella monesti ensiasennusrenkaat pehmeämpiä joten myös hiljaisempia ja ehkä pitävämpiäkin, siksi että koeajolla fiilis ois parempi.
Taitaa tuo kulutuskestävyys olla niitä viimesiä ominaisuuksia mitä uuden auton/pyörän renkaalta vaaditaan.
En tiedä onko pyörissä sitten samaa hommaa?
En tarkoita erikoisversioita eri renkaista vaan juuri sitä että ensiasennusrenkaat ovat eri, kuin että ostat ne tiskiltä. näin on ainakin eräissä muissa kaksipyöräisissä, ja luulen että sama olisi myös mp puolella. Varmuutta asiaan ei ole.kuulostaapa erikoiselta - olisi kiva saada lisäinfoa tästä aiheesta.Ensiasennusrenkaat ei ole samoja mitä myydään kaupan hyllyltä, siksi kuluminen saattaa olla "nopeampaa".
edit. jaa niin, jos meinaat tiettyjen renkaiden erikoisversioita jostain rengastyypistä, niitähän on tosiaan olemassa joitakin pyörämalleja varten. Kulutuskestävyyttä normiversioon verrattuna en tosin ole nähnyt vertailtavan missään.
Mikä mopo ja millaista ajoa. Mulla on nuy ajettu n7500km ja huomaa justiinsa pienen kulumisen. Paljon kilometrejä vielä edessä. Pyöränä iso Bandit (kohtuullisen painava) ja kuski 100kg. Ajon on ollut matka ajoa sekä sekalaista mutka rullailua. Ja tietysti ihan työmatka ajoakin.bridgestonen bt 021 edessä ja 7tkm kestäny ja vaihtoa odottaa.. liian nopeasti kulunut, jotain muuta tilelle seuraavaksi, en voi suositella noita..
normipaineet ollu rinkulassa. tai ne mitä ohjekirja suosittanu.
Minäpä taas veikkaan, että jos renkaassa olevat merkinnät on identtisiä ensiasennus- ja jälkiasennusrenkaassa, niin sitten ne on ihan samojen speksien mukaan tehty. Tämäkin siis vain veikkaus.En tarkoita erikoisversioita eri renkaista vaan juuri sitä että ensiasennusrenkaat ovat eri, kuin että ostat ne tiskiltä. näin on ainakin eräissä muissa kaksipyöräisissä, ja luulen että sama olisi myös mp puolella. Varmuutta asiaan ei ole.
Joo, mutta jos ajatellaan, että rengas vain kuluu nopeammin siihen minimiurasyvyyteen, niin sehän ei vaikuta turvallisuuteen mitenkään. Rengas on aina vaihdettava kun tietty kuluneisuus on saavutettu ja jos pyörän omistaja ei rengasta sitten vaihda, ei kyse ole valmistajan ongelma vaan pyörän omistajan. Periaatteessa tällainen nopeasti kuluvampi rengas on helppo tehdä. Vähennetään milli tai pari sitä kumimassaa renkaan pinnassa (joka ei vaikuta varmaan hirmuisesti ajo-ominaisuuksiin) tai sitten vedetään saman massainen kumi eri muottiin jossa on millin tai pari liian matalat urat. Jälkimmäinen tietenkin olisi helpompi toteuttaa eikä kukaan oikeastaan osaisi epäillä "kusetusta" ellei tarkoituksella aja kankaille tai jotain. Eikä kumpikaan keino vaarantaisi ajoturvallisuutta tai ajo-ominaisuuksia heikentäisi.Minäpä taas veikkaan, että jos renkaassa olevat merkinnät on identtisiä ensiasennus- ja jälkiasennusrenkaassa, niin sitten ne on ihan samojen speksien mukaan tehty. Tämäkin siis vain veikkaus.En tarkoita erikoisversioita eri renkaista vaan juuri sitä että ensiasennusrenkaat ovat eri, kuin että ostat ne tiskiltä. näin on ainakin eräissä muissa kaksipyöräisissä, ja luulen että sama olisi myös mp puolella. Varmuutta asiaan ei ole.
Perustelu on se, että moottoripyörissä renkaat on kuitenkin aika pirun tärkeä suoraan ajoturvallisuuteen vaikuttava asia, ei kellään valmistajalla eikä rengastehtaalla ole varaa ottaa sellaista riskiä, että tietynmallisia kumeja alkaisi poikia tietynmallisissa pyörissä oikein urakalla. Siinä voisi nimittäin tulla aika vauhdikkaasti aika kirpeitä oikeudellisia vastuitakin eteen ja maine saattaisi olla äkkiä mennyt, jos paljastuisi, että onnettomuuksien syy on ollut täysin tietoinen säästäminen väärässä paikassa.
Tuossahan on se ongelma, että ne merkinnät kumin kyljessä saattaa vaihdella jonkin tietyn pikkujutun osalta. Esimerkkinä Dunlopin Qualifierit jotka mullakin oli ensiasennusrenkaana Bladessa. Ensiasennus Qualifierit tehdään jossain Aasian tehtaalla ja täällä kaupassa myytävät kumit tehdään muistaakseni Ranskassa. Kyseessä on/oli kahdet aivan eri kumit vaikka molemmat "myytiin" Dunlopin Qualifiereina.Minäpä taas veikkaan, että jos renkaassa olevat merkinnät on identtisiä ensiasennus- ja jälkiasennusrenkaassa, niin sitten ne on ihan samojen speksien mukaan tehty. Tämäkin siis vain veikkaus.En tarkoita erikoisversioita eri renkaista vaan juuri sitä että ensiasennusrenkaat ovat eri, kuin että ostat ne tiskiltä. näin on ainakin eräissä muissa kaksipyöräisissä, ja luulen että sama olisi myös mp puolella. Varmuutta asiaan ei ole.
Perustelu on se, että moottoripyörissä renkaat on kuitenkin aika pirun tärkeä suoraan ajoturvallisuuteen vaikuttava asia, ei kellään valmistajalla eikä rengastehtaalla ole varaa ottaa sellaista riskiä, että tietynmallisia kumeja alkaisi poikia tietynmallisissa pyörissä oikein urakalla. Siinä voisi nimittäin tulla aika vauhdikkaasti aika kirpeitä oikeudellisia vastuitakin eteen ja maine saattaisi olla äkkiä mennyt, jos paljastuisi, että onnettomuuksien syy on ollut täysin tietoinen säästäminen väärässä paikassa.
Mulla on Gixxerin etusena Qualifier RR "Made in France", ei-ensiasennus. Ei tuon kestossa mitään ihmeellistä huonoa ole, (vaikken tarkkoja kilsoja tiedäkään). Eikä toiminnassakaan.Ensiasennus Qualifierit tehdään jossain Aasian tehtaalla ja täällä kaupassa myytävät kumit tehdään muistaakseni Ranskassa.
pyörä on -07 XX. ajo on ollu ihan normaalia, ei mitään repimistä eikä rataa. paineet sen noin 2.9.Mikä mopo ja millaista ajoa. Mulla on nuy ajettu n7500km ja huomaa justiinsa pienen kulumisen. Paljon kilometrejä vielä edessä. Pyöränä iso Bandit (kohtuullisen painava) ja kuski 100kg. Ajon on ollut matka ajoa sekä sekalaista mutka rullailua. Ja tietysti ihan työmatka ajoakin.bridgestonen bt 021 edessä ja 7tkm kestäny ja vaihtoa odottaa.. liian nopeasti kulunut, jotain muuta tilelle seuraavaksi, en voi suositella noita..
normipaineet ollu rinkulassa. tai ne mitä ohjekirja suosittanu.
Paineet etusessa n2,8-3.
Tälläistä juuri tarkoitan. Ei varmaan kaikissa maailman malleissa, mutta aika yleistä on. Veikkaan että muualla tehdyt renkaat ovat aivan eri kuin esim Ranskassa tehdyt. tähän keskusteluun olisi kiva saada asiantuntijan sana.Ensiasennus Qualifierit tehdään jossain Aasian tehtaalla ja täällä kaupassa myytävät kumit tehdään muistaakseni Ranskassa.
mikä rengas sulla? top secret.....tuonpa takia en ole alkanu vaihtamhan hyväksi todettua ja omiin ajotapaan/-tottumuksiin soveltuvaa rengasmerkkiä ja -mallia.
Alla taitaapi olla jo neljäs tai viides satsi toista merkkiä. Ja vaihot tehny takaselle 14-16 tkm (silloinkin vielä pintaa hyvin, mutta kulmikkaaksihan tuo mennee) ja eka etusen vaihoin 19 tkm jälkhen, mutta sitten olen vaihtanu molemmat yhtä aikaa.
Tais se tuolla tulla ilmi, eli Pilot Road 2mikä rengas sulla? top secret.....tuonpa takia en ole alkanu vaihtamhan hyväksi todettua ja omiin ajotapaan/-tottumuksiin soveltuvaa rengasmerkkiä ja -mallia.
Alla taitaapi olla jo neljäs tai viides satsi toista merkkiä. Ja vaihot tehny takaselle 14-16 tkm (silloinkin vielä pintaa hyvin, mutta kulmikkaaksihan tuo mennee) ja eka etusen vaihoin 19 tkm jälkhen, mutta sitten olen vaihtanu molemmat yhtä aikaa.