• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Takaratas heiluu / Suzuki SV

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tumb1
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
rellonen sanoi:
Totuus on hieman toisenlainen, joissakin merkeissä se vaimenninkumi on kulutustavaraa jonka joutuu (pitää) vaihtaa silloin tällöin. Oma Yamahan XT-R vie sen loppuun parissa kesässä ja kun se alkaa olla finaalissa vetopakka alkaa ottaa kiinni itse napaan. Jotkut kumilaadut ei kestä liuottimia, toisille rasva on myrkkyä. Itse laakeri ei ole vielä ollut lopussa kertaakaan, olen sen kuitenkin vaihtanut kerran pyöränlaakereiden vaihdon yhteydessä.

Noh, onneksi ei ole neljäänkymmeneen vuoteen moiseen törmännyt, niin yhtään piparia ei ole tarvinnut uusia. Laakereita kylläkin.

ts18056 sanoi:
Noh, onneksi ei ole neljäänkymmeneen vuoteen moiseen törmännyt, niin yhtään piparia ei ole tarvinnut uusia. Laakereita kylläkin.

Busassa nuo kumit oli aika väljät 110tkm kohdalla, uudet oli selvästi tiukemmat, hyvä kun sai niputettua, enemmän elopainoa olisi kai auttanut (mieto fairy-vesi on hyvä aine).

ismo sanoi:
Busassa nuo kumit oli aika väljät 110tkm kohdalla, uudet oli selvästi tiukemmat, hyvä kun sai niputettua, enemmän elopainoa olisi kai auttanut (mieto fairy-vesi on hyvä aine).

Jep!
600 cebarissa oli myös väljä pipari,70tkm mittarissa.
Tai sitten oli normi klappia,noin 1mm klappi.ei haitannut ajoa.

ts18056 sanoi:

Mä olen törmännyt noihin useinkin 48 ajokauden aikana.... :D

Liike maksaa korjauksen. Vien tuon varmaan Kössille ylöjärvelle huoltoon ja hän laskuttaa pyörän myyjäliikettä.

Muitakin hyviä huoltoja saa pirkanmaalta ehdottaa jos arvelee että olisi lyhyet jonot..:D tuonne Kössillekkin vähintään viikko.

Yes sir, menee maanantaina Kalevan MP-huoltoon työn alle. Asentaja oli sitä mieltä että ei yhtään ylimääräistä ajoa ja mieluusti alle 40km/h huoltoon ajaessa.

Onneksi tuli ex-temporena pestyä ketjut ja huomattua toi, eikä moottoritiellä.

Syyksi paljastui juurikin tuo vetopakan laakeri. Alkuperäinen ja törkeässä kunnossa. Sen sijaan ne kaksi muuta takapyörän laakeria oli kuin uudet, sanoin huoltoon viedessä että vaihdetaan kaikki ja minä maksan itse niiden hinnan mitkä eivät ole vaihtokunnossa.

Kaveri sitten soitti ja sanoi ettei suostu vaihtamaan kun ovat ehkä muutaman tuhannen ajetut. Ahneempi olisi laittanut vaihtoon.

Iso käsi neuvoista täällä ja Kalevan MP-huoltoon Tampereelle kiitokset hyvästä toiminnasta.

:orgmp:

tumb1 sanoi:
Syyksi paljastui juurikin tuo vetopakan laakeri. Alkuperäinen ja törkeässä kunnossa. Sen sijaan ne kaksi muuta takapyörän laakeria oli kuin uudet, sanoin huoltoon viedessä että vaihdetaan kaikki ja minä maksan itse niiden hinnan mitkä eivät ole vaihtokunnossa.

Kaveri sitten soitti ja sanoi ettei suostu vaihtamaan kun ovat ehkä muutaman tuhannen ajetut. Ahneempi olisi laittanut vaihtoon.

Hyvä että tuli kuntoon! Kuten tuolla ylempänä on sanottu, se on kyllä tapana vaihtaa samalla, kun takapyörän laakerit. Siinä on joku taas säästäny ihan väärässä paikassa...

kum1ankka sanoi:
Hyvä että tuli kuntoon! Kuten tuolla ylempänä on sanottu, se on kyllä tapana vaihtaa samalla, kun takapyörän laakerit. Siinä on joku taas säästäny ihan väärässä paikassa...
Kyllä, luulisi menevän siinä samoilla p*skaisilla käsillä kun vanne on kerta irti otettu.

Meitä on moneen junaan :)

Entinen pyöräni ja alkoi asia nyppiä...

Ajoin pyörällä 3 kesää ja pyörää ostaessani myyjä sanoi minulle pyörän laakereista että kannattaa seurailla ku kilsoja on... Viimeksi laakerit "tarkastettu" pyynnöstäni kauden 2014 keväällä tehdyssä huollossa liikkeessä jonka jälkeen ajoin pyörällä 2-3tkm. Elikkä taas olen tainnut maksaa valohoidosta.:rant: "Oikein kehuttiin ettei ole laakereissa mitään vikaa. Renkaatkin vaihdatin juuri ennen pyörän vaihtoa niin luulisi että olivat liikkeessä siinä huomanneet. Käsittääkseni on alkuperäiset pyöränlaakerit. No olisi varmaan pitänyt heilutella silti takaratasta ja rengasta joka pkleen päivä kuitenkin.

Kyllä nousee kokoajan luotto näihin "huollettuihin" peleihin... Kaikki pitää ite tehä.

Scratti sanoi:

Ajoin pyörällä 3 kesää ja pyörää ostaessani myyjä sanoi minulle pyörän laakereista että kannattaa seurailla ku kilsoja on... Viimeksi laakerit "tarkastettu" pyynnöstäni kauden 2014 keväällä tehdyssä huollossa liikkeessä jonka jälkeen ajoin pyörällä 2-3tkm. Elikkä taas olen tainnut maksaa valohoidosta.:rant: "Oikein kehuttiin ettei ole laakereissa mitään vikaa. Renkaatkin vaihdatin juuri ennen pyörän vaihtoa niin luulisi että olivat liikkeessä siinä huomanneet. Käsittääkseni on alkuperäiset pyöränlaakerit. No olisi varmaan pitänyt heilutella silti takaratasta ja rengasta joka pkleen päivä kuitenkin.

Kyllä nousee kokoajan luotto näihin "huollettuihin" peleihin... Kaikki pitää ite tehä.

Älähän nyt, vetopakan laakeri saattaa mennä tosi nopeaankin. Pikkuroskia renkaan vaihdossa, vettä tms. Niin menee tonnissa loppuun.

Scratti sanoi:

Moro, kunnossa se on nyt kuitenkin :) saako kysyä missä huollatit tuota kun sanoivat että laakerit on ok?

Scratti sanoi:

:-)
Ehkä niiden laakerien tarkastuskone ei ollut kunnossa.

Haittaaks se, jos mä laitan takarattaan väärinpäin? Renkaan vaihdossa se on kuitenkin irti, ja löyty romukasasta parempi kuin tuo mikä oli viimeks ajossa. Piikit pikkusen toispuoleisesti kulunu. Ketju ja eturatas on myös aika vanhat. Noilla ajais vielä jonnin matkaa, ennen kuin vaihtas koko satsin.

Back