• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Takana ajavat autoilijat perskutarallaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ouska
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Minä ajelin Voikkaan suunnalla onnellisesti kohti Juhannus seikkailuja. Pari pompperii meni edellä ja jäin kattelee heitin takavaloja, van jokos sitten taakse ilmaatui amis-teini corolla ja suorastaan nuoleskeli takamustani! Kävi....
A: vituttamaan
B: jännittämään ja vähän pelottamaankin, ettei nyt parane äkkijarrutuksia tehä..
C: miettimään taannoin lukemaani artikkelia, jossa motoristi jäi bemarin alle, kun bemari ajoi takaa yli....

No, tie oli mutkainen ja corolla vaa nuoleskeli varmaan 10 km verran.. meni viimein ohi, God Thanks....

Mopokortin saatuani, huomasin tuossa muuten itse autolla ajaessa, että mustahan onkii tullu rauhallinen kuski. Jotain hyvää siis, sillä aiemmin kaasujalka oli melko löysällä...

PS. Pompperit meni menojaa, kumin käry kyllä tuli jossaa vaiheessa vastaan!

Hyvää Juhannusta kaikille!
033102beer_1_prv.gif

Ärsyttäväähän tuo on, itse vedän sivuun ja vaikka pysähdyn jos tarpeeksi alkaa ottaa päähän, saattaa olla joskus jopa herra konstaapelikin kun tuollaista harrastaa, joten malttia vain. Mutta silloin se tuskin on mikään amis-korolla kun siellä perässä könyää. Provosoitumistahan tuossa tavallaan haetaan, ja eipä tarvi ainakaan itse todistella että mopo kulkee kovempaa kuin takana oleva auto. (Riippuu tietysti kumpi mopo)
wink.gif

joo ohi kannattaa tollaset hiillostajat laskee.. se o aika ikävä ajella, ku kokoajan pitää kytätä tuleekos se takana oleva päälle vai ei.

Ite lasken eka nopeutta niin kauan että se joko a) menee ohi b) hidastaa kolmeenkymppiin mukana jonka jälkeen kiihdytän uudelleen. Jos ei siitä tajuu, ni sitte tien sivuun. Yleensä se hidastelun vitutus riittää sille autoilijalle. Ei oo kertaakaa tien sivuun tarttenu vetää.

Hyvää juhannusta! Älkää hukkuko!

Minä ajelin Voikkaan suunnalla onnellisesti kohti Juhannus seikkailuja. Pari pompperii meni edellä ja jäin kattelee heitin takavaloja, van jokos sitten taakse ilmaatui amis-teini corolla ja suorastaan nuoleskeli takamustani! Kävi....
B: jännittämään ja vähän pelottamaankin, ettei nyt parane äkkijarrutuksia tehä..
C: miettimään taannoin lukemaani artikkelia, jossa motoristi jäi bemarin alle, kun bemari ajoi takaa yli....

No, tie oli mutkainen ja corolla vaa nuoleskeli varmaan 10 km verran.. meni viimein ohi, God Thanks....

Mopokortin saatuani, huomasin tuossa muuten itse autolla ajaessa, että mustahan onkii tullu rauhallinen kuski. Jotain hyvää siis, sillä aiemmin kaasujalka oli melko löysällä...

033102beer_1_prv.gif
Laita kuva siitä takapuolesta
smile_org.gif

033102beer_1_prv.gif
Laita kuva siitä takapuolesta
smile_org.gif
biggrin.gif

joo-o ikäväähän se on, mutta niistä tosiaan pääsee eroon helposti.

pari tuoretta tapausta miten ite toimin vastaavassa tilanteessa:
- 80-alueella oltiin, katoin sopivan paikan, vetäsin pientareelle ja jarrua.

- 40-alue tietyömaa, silmäkontakti takana olijaan ja vähän venkoilua™ perään.

Turvallista juhannusta, ennen kaikkea.

Hanurissa roikkujille ei oikein voi muuta kuin päästä niistä eroon: kikkakakkosia:
smile_org.gif
wink.gif
:
ajaa tien sivuun,
lisää vauhtia ja häviää taivaanrannan taa,
vetäsee turpaan,
heittelee jtn (muttereita, kuulia)

Tiätty jos oikein kovahermoinen on, jatkaa omaa suoritustaan riippumatta takantulijan "ei ehkä niin mallikelpoisesta suorituksesta".
tms.
smile_org.gif

Hanurissa roikkujille ei oikein voi muuta kuin päästä niistä eroon:
vetäsee turpaan
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Sehän onnistuu hyvin mopon puikoista
tounge.gif

Eino, ei kande provosoituu....
Yleensäkkään ei MUN pakkaris oo kyl ykskään auto kauaa roikkunu...
Ehkä sitten on menty yli nopeusrajotusten...
tounge.gif

Auton ratis kun itte olen ja en tosiaan pääse pois siitä takana roikkujasta, niin painan vaan yksinkertasesti jarrua sen verran, et valo takapaksis syttyy ja se yleensä riittää.
Mopol en kyl yhtään kattele mitään peräs roikkujaa, koska se nyt vaan yksinkertasesti on HENGENVAARALLISTA!
Jos kantti ei kestä lähtee "meneen", niin sitten vaan rauhallisesti tien sivuun ja vetää vaik sauhut (jos on tupakki-ihmisii) ja antaa moisen pissipään mennä!
Näillä eväillä mennään
062802moto_prv.gif

Noita hinureita näyttää olevan joka ajoneuvoluokassa, mutta suhteellisesti eniten olen nähnyt että kakspyöräkuskit roikkuu autojen perseessä kiinni... Toisin päin vähemmän.

Mä sain kans "nauttia" yks aamu töihin mennessäni sinnikkäästä perskärpäsestä!Arvon rouva siemaili termosmukista aamukahviaan siinä ajaessaan,ja aivan mun takagummissa kiinni!No mulla löi välittömästi kypärän sisällä lämmöt punaselle,käännyin ja näytin leidille että vielä vähän lähemmäksi,ni saat nauttia ne aamukahvit tässä mun takaistuimella...!Frouva ymmärsi yskän,ja jäi nauttimaan kaffenplörönsä hieman kauemmaksi
wink.gif

Noita hinureita näyttää olevan joka ajoneuvoluokassa, mutta suhteellisesti eniten olen nähnyt että kakspyöräkuskit roikkuu autojen perseessä kiinni... Toisin päin vähemmän.
Toi totta, tosin maantiellä ainakin mopot on usein menossa ohi.
Tosin pitäis aina vähän ajatella pienempää. Jos mp´llä ajat auton perään on oikeesti eri juttu ku ajaa autolla mp´n perään.

Mun mottona on et suojele pienempää, ole kohtelias isommille.

tilastoa:
Tänään Kemora oulu- 3 roikkujaa V70, Land cruiser ja Anjovis.

Tympee fiilis ku joutuisassa matkavauhdissa 3 tonnia cruiseria tulee hielahtamalla kantaan ja peileihin näkyviin jää vaan vilkut, eikä lähe ohi vaan jää taakse ja syöksyy taas kantaan jos jää tyhjää esim ohitusten takia.

Muut oli jonossa ohitettuja, jotka jäi imuun..

Tosin monet myös ystävällisesti jättivät lisää tilaa eteensä kun ajoi jonon kiinni - pääsi ohi mukavasti yksi-kaksi kerrallaan, eikä edes vieny autoilta ohitus paikkoja. Kiitin heilauttamalla kättä.

Aivan Specka, jujussa kiinni, kun splittaa fiksusti niin se fiudekin bonjaa ja sleppaa tagas.
cool.gif
ja kaikilla gimis mieli.

Joskus mietitty, et mikä olis paras tapa päästä peesaajasta...
Yks on se että tappokytkimellä hiukan paukautat pakoputkea ;) ja toinen olis pieni öljysäiliö, josta puristamalla hiukan ruikkais öljyä pakoputkelle ja siitä kivat savut takanatulijalle...eivät ajele kauaa persiissä kiinni?

Ei maksa vaivaa. Kyllä sinne tien päälle sopii, ei ne mitään päälle aja. Parempi keskittyä omaan ajamiseen ja välttää yllättäviä liikkeitä jos joku hengittää niskaan.

Itsellä on ollut tapana viittilöidä kädellä persiissä roikkujalle, että menes hieman kauemmaksi siitä nuuskimasta. Tämä konsti on ainakin tähän asti toiminut moitteetta.

Eihän tuo kiva tapa ole, eikä sinänsä ainakaan turvallisuutta parantava sellainen.

Mutta ainoa paikka, missä oikeasti koen tuon ongelmalliseksi ja vaaralliseksi, on pääkaupunkimme kehätiet. Ei voi uskoa, minkälaisia juustopäitä siellä näkee joka päivä peesaamassa rotan häpykarvan mittaisella turvavälillä.

Ja on ihan sama, minkä pituinen jono on edessä, aivan rekisterikilpeen kiinni on päästävä vauhdista riippumatta. Hyvä resepti aikamoisille ketjukolareille.

Toinen ärsyttävä tapa kehäteillä on vaihtaa kaistaa siten, että melkein osuu viereistä kaistaa ajavaan. Tuokaan tuskin kotiloiden ollessa kyseessä aiheuttaa muuta kuin peltikolarin, mutta moottoripyöräilijään osuminen autolla poikii yleensä aika vakavia seurauksia. Jälleen TÄYSIN turhaa riskinottoa, ei oikeasti ole niin pirunmoinen kiire, minne sitten ikinä onkaan menossa.

joo onhan toi ikävää
sad_orig.gif
ittekki ajelin eilen päivällä kotio päin ensin 60 vauhista paku tuli peräsintä lipomaan nostin 80 ja sama homma vielä kerran kokeilin 100 ja taas persiissä.. meni hermot ja pysäytin läheiselle bussipysäkille.. ens kerralla kasa tiiliskiviä messii
mad.gif

Aikoinaan eräällä kaverilla oli pyörässään ketjunvoitelusysteemi mallia tippakannu ja letku.
Oli kerran joku volvo jäänyt roikkumaan taakse: No kaveri oli aikansa odotellut ja sitten alkanut hartaasti voidella ketjuja, siinä vaiheessa kun volvon lasinpyyhkijät olivat levittäneet öljykerroksen tuulilasiin oli kuulemma välimatkakin alkanut kasvaa.

Huomasin tuon saman vanhalla pyörällä.
Sen öljynsyönti oli aika mainiota ja sauhusti sitten mukavati aina jossain vaiheessa matkantekoa.
Ei ollut perässäroikkujia, kun sinistä utua putkestä pukkasi
biggrin.gif

Back