• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Takalaukku

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Mikä takalaukku olis hyvä ! Laukkuun tulisi sopia kaksi umpikypärää ja pyörässäni olis Wingrack  häkkyrä. Olisin kiitollinen hyvistä vinkeistä/neuvoista.
bowdown.gif

Ota molemmat kypärät mekkeen ja mene laukkukauppaan kokeileen.
062802moto_prv.gif

Mun tapauksessa Givi 48L takalaukku oli hyvä, mut ei se ole yleispätevä jutska. Olin silti sikatyytyväinen (niin kauan kun sitä kesti).

Mulla on toiminut 3 x 44L Kappan laukut. Voi käyttää yksin, kaksin tai kolmin kappalein. Sopii kaksi umpipottaa/laukku.

Itse asiassa en ole kertaakaan oikeasti ''tarvinnut'' kolmea laukkua, kun ei tullut lähdettyä kaksi päällä Norjaa kiertämään kuten oli tarkoitus. Yksin ajaessa on riittänyt aina kaksi, pitemmälläkin reissulla. Vaan onpa varalla jos vaikka tarvitsisi joskus...

Mikä takalaukku olis hyvä ! Laukkuun tulisi sopia kaksi umpikypärää ja pyörässäni olis Wingrack  häkkyrä. Olisin kiitollinen hyvistä vinkeistä/neuvoista.
bowdown.gif
Jos hankit takalaukun, kannattaa huomioida pari seikkaa:
Takalaukku lisää peräpainoa kohtullisesti ja usein tekee mieli laittaa kaikki tavarat takalaukkuun --> peräpainoa tulee tarpeeksi. Yllätyksenä saattaa löytyä ohjauspuolella ylimääräisiä wobblauksia (varsinkin kylminä aamuina). Että niinku silleen...
smile_org.gif

Mulla on Givin maxia, peräti 52l, hyvin mahtuu eikä oo ohjaukseen vaikuttanut kun on niin painava kulkine (XX).

Toinen ääni Maxialle. Kypärät kätkevä on kuitenkin niin iso, että se voi samantien olla sitten törkeeeeen iso.
biggrin.gif

Kokomusta Givi E450
thumbs-up.gif

196_74_imgprinc.jpg

Tosin kehtasivat rekisteröintikatsastuksessa ruveta pilkuttamaan kun ei löydy E-merkintää jarruvalosta => nyppäsin piuhan liittimestään irti ja sitten kelpasi
033102ass_1_prv.gif
Sittemmin virittelin tuohon kunnon 36-ledisen tillikankin, niin kyllä pitäs jarrutkin näkymän
biggrin.gif
Niin ja tuo heijastinkin sai kummasti lisäpotkua kun liimailtiin sisäpuolella olevan valkoisen muovilätkän päälle kullanväristä metallikalvoa
thumbs-up.gif

KIITOS Vinkeistä teille kaikille  
bowdown.gif
!!! Onko ostopaikoilla suurta merkitystä hintaan ?
withstupid.gif

Itellä kans takalaukkuna jo useamman vuoden toiminut Kapan 44 litranen. Istuu Givin Wingrackiinki ihan mukavasti ja kaks umpikypärää mahtuu sisään!!

Kannattaa kattella myös tota keltasta pörssiä. Sieltä olen ittelle ostanu muutaman laukun ja todella sopivaan hintaan!!

Itselläni on sellainen ongelma Givin takalaukun kanssa, että tuli otettua pyörän mukana 36-litrainen, mutta arkikäytössä riittäisi puolta pienempikin.

Nyt tarvitsisin siis eräänlaisen miehisen "käsilaukun". Sinne pitäisi sopia vain lukot, lompakko, puhelin, renkaantäyttöputeli, ketjurasva, tupakit yms. aina mukana pidettävää pikkusälää. Alle 20-litrainen riittäisi hienosti.

Givin valikoimasta tällaista ei kuitenkaan löydy. Löytyykö ylipäätään yhdeltäkään valmistajalta näin pieniä takalaukkuja?
nixweiss.gif

Ja sitten sen pitäisi olla vielä Monorackiin sopivaa mallia. Kapan laukut sopivat muistaakseni suoraan Givin telineisiin, mutta eipä taida Kapankaan valikoimasta löytyä riittävän pientä vaihtoehtoa.

Wasser; muistelen et Givin pienin olisi 26-litrainen, liian iso?

Tsekkaa www.louis.de --> Moto Detail 44l = Kappa/Givi44l. (No okei, ei ihan. Kyljessä tarrassa lukee MotoDetail, vaikka sisällä on Kappan käyttöohje.) Saattaapi hinta yllättää näiden suomalaisten kauppiaiden hintoihin verrattuna.    
062802jumpie_prv.gif

Kannattaa ehdottomasti ostaa iso, sen kerran kun on ostoksille lähdössä. Itellä on toista kesää 52l Givi käytössä ja tarpeeseen on tila tullut useammin kuin osasi aavistaa.

Suosittelen myös ostamaan samalla jarruvalot, siis laukun johon saa lisäjarruvalot. Yhtään jos ajaa pimeällä niin näkyvyyttä ei mopossa koskaan ole liikaa.

Back