• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tähän ei saa pysäköidä T. Huoltomies

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kelju
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Kelju

KTM 990SMT
Sijainti
Tampere
Hyvin menee Ruhiksessa Talonyhtiön pihalle ei saa pysäköidä jos pysäköit huoltomies ottaa traktorin ja ajaa mopon mereen! Tai no niin se uhkasi katsotaan toteuttaako lupaustaan
crazy.gif
Ihmettyttää vaan että pyörä seiso viime kesän samassa paikassa parkissa ja sillon ei haitannut ketään.

No tosta asiasta hermostuin sen verran että soitin Stadin rakennusvirastoon ja kysymään että minnekkäs sitä Ruoholahden asukki mopoansa virallisesti saa pysäköidä? eli käytännössä tilanne on se että asukas paikkoja ei ole (kahden tunnin parkkiaika koskee myös pärriä) Siitä vaan parkkihallista paikkaa ottamaan. Tästä on kiittäminen Vihreitäkunnallispoliikkoja jotka viisaudessaan ovat saaneet tehtyä hyviä päätöksiä.
kaboom.gif

Ärsyttää aika paljon, no toivottavasti ensi kesänä jos asiat menee hyvin pääsen muuttamaan muualle.

Mitäs se huoltomies siellä riehuu? Huoltomies on huoltoyhtiöllä duunissa ja huoltoyhtiö on taloyhtiöllä duunissa eli talohtiöhän sen määrää mitä missäkin tehdään.

Jos pykälien mukaan pelataan niin esitystä vaan jollekin taloyhtiön hallituksen mopomyönteiseksi tiedetylle kaverille mopoparkin perustamisesta johonkin sopivaan nurkkaan. Kai taloyhtiö vielä omalla tontillaan saa päättää mitä laitteita missäkin pönöttää, kunhan eivät ole pelastusteiden tms. tiellä?

Tietty jos olet vuokralla niin hallitus voi alkaa hyvinkin nihkeillä ihan vaan laiskuuttaan.

Joo vuokralla olen ja aijemmin ollut talonyhtiölle ok että mopo on parkissa syvennyksessä, tosin kirjallista lupaa ei ole eikä tule.

Mitäs se huoltomies siellä riehuu? Huoltomies on huoltoyhtiöllä duunissa ja huoltoyhtiö on taloyhtiöllä duunissa eli talohtiöhän sen määrää mitä missäkin tehdään.

Jos pykälien mukaan pelataan niin esitystä vaan jollekin taloyhtiön hallituksen mopomyönteiseksi tiedetylle kaverille mopoparkin perustamisesta johonkin sopivaan nurkkaan. Kai taloyhtiö vielä omalla tontillaan saa päättää mitä laitteita missäkin pönöttää, kunhan eivät ole pelastusteiden tms. tiellä?

Tietty jos olet vuokralla niin hallitus voi alkaa hyvinkin nihkeillä ihan vaan laiskuuttaan.
kaverille käynyt seuraavanlaisesti: säilytti jenkkiään parkkiruudussaan (talvi) josta tietty maksoi joka kuukausi.
erittäin utelias huoltomies jantunen oli pistänyt merkille että ko auto ei ole viikkoihin liikahtanutkaan.jätti lapun ikkunaan,kaveri soitti ja selvensi sitten asiaa.
muutaman vkon päästä auto sitten hinattiin pois huoltomiehen toimesta.kaverille soitto jostain vapaa-varastosta(?) ja tiedusteltiin millon tulee noutamaan ajoneuvon.kaveri sitten säntäsi sinne varastolle,maksoi hinaukset ym.ym.
niin ja autohan oli tietty kilvissä jne. ja muuten ajokunnossa,mutta...ilman kaasareita...meneillään olevan huoltamisen takia,joten joutui sitten hoitamaan vielä hinauksen takaisin kotio.
pikkasen vihaista palautetta tälle jantuselle ja korvauksia kehiin..tai niin luuli...kunnes talkkari:taloyhtiön p-paikalla ei saa säilyttää/seisottaa ajoneuvoa pidemmän aikaa,niin lukee säännöissä.ei ollut sitten tietenkään voinut sitä aikasemmin puhelimessa kertoa. lopputalven kaveri sitten siirteli tätä jenkkirautaa vähintään kerran viikossa,niin että auto oli välillä etuperin ja takaperin ajettuna siinä ruudussa.valitukset loppu siihen.

Hyvin menee Ruhiksessa Talonyhtiön pihalle ei saa pysäköidä jos pysäköit huoltomies ottaa traktorin ja ajaa mopon mereen! Tai no niin se uhkasi katsotaan toteuttaako lupaustaan
crazy.gif
Ihmettyttää vaan että pyörä seiso viime kesän samassa paikassa parkissa ja sillon ei haitannut ketään.

No tosta asiasta hermostuin sen verran että soitin Stadin rakennusvirastoon ja kysymään että minnekkäs sitä Ruoholahden asukki mopoansa virallisesti saa pysäköidä? eli käytännössä tilanne on se että asukas paikkoja ei ole (kahden tunnin parkkiaika koskee myös pärriä) Siitä vaan parkkihallista paikkaa ottamaan. Tästä on kiittäminen Vihreitäkunnallispoliikkoja jotka viisaudessaan ovat saaneet tehtyä hyviä päätöksiä.
kaboom.gif

Ärsyttää aika paljon, no toivottavasti ensi kesänä jos asiat menee hyvin pääsen muuttamaan muualle.
sano huoltomiehelle että ime m*naa
tounge.gif
062802moto_prv.gif

Ihan totta ihmiset, niinkuin tuossa jo aiemmin todettiin niin se huoltomies/yhtiö on sillä taloyhtiöllä töissä ja tekee just niinkuin annetaan toimeksi.
Jos kerran lupa taloyhtiön hallitukselta mopon säilytyksestä on saatu niin sitten pyytämään että kertovat luvasta myös huoltoyhtiölle ettei tarvi nassuttaa.
Ja luvista riippumatta huoltomies ei saa koskea ihmisten omaisuuten traktoreilla tai ilman.

..mitähän seuraavaksi? Roskakuski käskee leikkaamaan pensasaidat vai putkimies komentaa vaihtamaan olohuoneen huonekalujen järjestyksen.

Niinpä niin..Aina on näitä molopäitä joita haittaa kaikki asiat ja joka paikassa.Jokunen vuosi sitten mun auton ikkunassa oli tarra,jossa Mikki Hiiri näytti keskisormea ja alla teksti:Kiitos sinulle mulkku joka pysäköit tollalailla,sun kaltaisten typerien runkkareiden pitäis kulkee bussilla!
biggrin.gif

Niinpä niin..Aina on näitä molopäitä joita haittaa kaikki asiat ja joka paikassa.Jokunen vuosi sitten mun auton ikkunassa oli tarra,jossa Mikki Hiiri näytti keskisormea ja alla teksti:Kiitos sinulle mulkku joka pysäköit tollalailla,sun kaltaisten typerien runkkareiden pitäis kulkee bussilla!
biggrin.gif
Vakiolappunen, mulla oli noita aikoinaan nippu auton hanskalokerossa sen jälkeen kun yks valopää oli pysäköiny parkkiksen kulkuväylän tukkoon.

biggrin.gif
Vakiolappunen, mulla oli noita aikoinaan nippu auton hanskalokerossa sen jälkeen kun yks valopää oli pysäköiny parkkiksen kulkuväylän tukkoon.
Oot sitte ottanu opiksesi ja kuljet bussilla..  
wink.gif

Edit:Oli huonosti muotoiltu.Sinähän kuljet nykyään bussilla
biggrin.gif

Vähän samanlainen tilanne täällä Viikissä.
Olen pitänyt vieraspaikalla(4h parkkikiekolla), kun pyörille ei saatu paikkoja. Kysyin hyvissä ajoin talvella, kun parkkiksia duunattiin.
Viikko sitten tuli lappu kotia, että "saamamme ilmoituksen mukaan olette pysäköineet vieraspaikalle. Mikäli homma jatkuu, niin tulemme pyytämään pysäköinninvalvojaa paikan päälle". (ei sanatarkka ilmoitus, mutta viesti oli tämä).

Asun vuokralla, ja parkkista hallinnoi jokin muu kuin taloyhtiö/isänn.tsto(kuulemma VVO).

Eli kun olen asukas, niin en saa pitää vieraspaikalla?(mitenköhän ovat selvittäneet asian? mulla on AKEen markkinointi-, ja osoitteenluovutuskielto). Olen siirrellyt pyörääni tasaisin väliajoin, jotta 4h ei täyttyisi(vuorotyö lisäksi, joten paikallaolo vaihtelee).

Parkkipirkot paikan päälle vaan tarkastamaan 4h ylitystä...
Vai voivatko lappuliisat uskoa jonkun huoltomiehen väitteeseen?

Kun olen pitänyt kotiloa siinä, niin mitään ongelmaa ei ole ollut... Itse olen vielä käyttänyt parkkikiekkoa kotilossa, jota muut kanssa-autoilijat eivät. Ja näköjään eräs vetreä parikymppinen nuoripari pitää mustaa Mazdaansa invapaikalla vailla mitään omantunnontuskia, ja tod.näk. ilman huomautuksia...

Kyllä elämä sortaa... Onneksi ovat kateellisia minulle, eikä päinvastoin...
biggrin.gif
wink.gif

Ei kai huoltomies ole kaikkien mielestä se pahis, eihän? Täytyy muuten vaihtaa alaa.
wink.gif
Ei vaan. Itse olen itselleni antanut ymmärtää, että huoltomies ei saa hinauttaa talon pihasta kulkuneuvoja pois vaan tämän työn tilaa isännöitsijä tai taloyhtiön puheenjohtaja. Eli jos huoltomies sen tekee, niin silloin ollaan hypitty isännöitsijän varpaille, joka on tavallaan huoltomiehen esimies. Tietenkin, jos isännöitsijä tai pj on pyytänyt tilaamaan hinauksen asia on eri... Yleensä isännöitsijä tilaa hinauksen kuitenkin itse väärinkäsitysten välttämiseksi. Täytyy tunnustaa, että varsinkin talvella auratessa mikään ei v*tuta enempää, kuin että joku molopää on pysäköinyt autonsa lumikasan eteen. Mutta kyllä se silloin autoilijankin lapiohommiin ajaa...

Jos nyt minäkin, kyseisen parjatun  :itkupilli:alan ammattilaisena  :WAZAAP:kommentoin;

Ensinnäkin, sitä saa mitä tilaa, ja kun alkaa kilpalaulanta  
crazy.gif
valitettavasti se, ken lakeja ja asetuksia rikkoo, jää aina hopealle
ghostface.gif

Mikä on viimevuonna onnistunut, ei ole kiveen hakattu, enenkuin siitä löytyy selvä lappu ja vielä sellaisen henkilön allekirjoituksella, kenellä on lupa/henkselit siihen.
nixweiss.gif

Voihan olla niin, että huoltomies on vaihtunut tai isännöitsijä ohjeistanut uudelleen entistä huoltohemmoa.
crazy.gif

Se, että voiko huoltomies "sakottaa" ajoneuvoja on osittain harhaanjohtavaa, nimittäin isännöitsijä voi antaa suullisen luvan ao. henkilölle suorittaa pysäköinnin valvontaa
nixweiss.gif
Mutta sen sakotuksen aina suorittaa ,joko poliisi tai kunnan pysäköinninvalvonta: Ken on saanut väärinpysäköinnistä lapun, huomaa kyllä sen toisenkin lapun, mikä on kellertävä, on pussissa mukana<<<< yksityisalueella pysäköinnistä.

On ihan itsestä kiinni  
bowdown.gif
miten asian hoitaa, aloittaen siitä "vittumaisesta huoltomiehestä" . JOS menet vaatimaan sitä paikkaa, et takuulla saa, mutta jos keskustelemalla kyselet VOIT MAHDOLLISESTI saada jopa ns. "laittoman" paikan pyörällesi hemmon hiljaisella hyväksynnällä, mutta jos taasen huoltomiehen esimiehet äkkäävät ko. pysäköinnin ja käskevät huoltomiestä huomauttamaan asiasta, hän vaan tekee silloin käskettyjä töitään.

Toki ammattikunnassa, kuten kaikissa, löytyy joka junaan menijää, osa on saattanut jäädä jopa asemallekin.

edit: muotoilua

Back