Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tapiola ei ainaskaa anna esim. pelkkää kaskoa. Tulipa tossa kysyttyä.Myöntääkö mikä / mikään yhtiö kaskovakuutusta erikseen? Eli liikenne toiseen ja kasko toiseen? Nordeassa ei ainakaan voi olla pelkkää kaskoa.
Itsellä aivan vastaavanlainen tilanne kun hain vakuutusta pyörään pari vuotta sitten. Sain Turvasta puhelimesta hyvän tarjouksen, mutta koska moottoritilavuus oli merkitty väärin otin heihin uudestaan yhteyttä. Kun vakuutus laskettiin uusiksi, niin se olikin yllättäen laskenut vaikka kasko oli täysin samaHassuna kuriositeettinä voisin mainita, että joskus vakuutuksen lopulliseen hintaan näyttää vaikuttavan myös henkilö, joka vakuutusehdotuksen laskee.![]()
Pyysin Aktialta tammikuussa tarjouksen mopooni ja sain nopeasti heiltä sähköpostia: 501 euroa.
Aiemmin tällä viikolla lähetin samanlaisen pyynnön Veritaksen asiakaspalveluun, kun en ollut tietoinen Veritaksen ja Aktian fuusiosta. Tuloksena sain toisen tarjouksen (Aktialta) täysin samoilla ehdoilla, mutta eri henkilön allekirjoituksella: 476 euroa.
Molemmat tarjoukset ovat tällä hetkellä voimassa. Helppo arvata kumpaan otan yhteyttä.
P.S Saavatko vakuutusvirkailijat provikkaa tehdyistä vakuutuksista? Sehän selittäisi (?) tämän keissin.
Tapiolassaki nousee tua liikennevak. poonukset 10% jos mopo o 140 vrk:ta tai yli vuodes vakuutuksis.Turva on tiettävästi ainoa yhtiö jossa liikennevakuutus nousee 10% vuodessa, muissa 5%.
Missä toi on? Onko paljonki bonuksia?Ympärivuotinen vakutuutus, Jyväskylä,1000cc, 125kW, 204kg, 39v, kasko+liikenne,omavastuu 160e, ympärivuotinen vakuutus 550e/v
Laitoin sulle privaa...Missä toi on? Onko paljonki bonuksia?Ympärivuotinen vakutuutus, Jyväskylä,1000cc, 125kW, 204kg, 39v, kasko+liikenne,omavastuu 160e, ympärivuotinen vakuutus 550e/v![]()
IFillä olis ollu jopa kallein vakuutus vaikka olisin saanu liiton alennukset ja vielä alennusta ku on ossuuskaupalla töissä, niin ei oikeen hotsittanu.
No mullahan vaikuttaa myös se että olen nainen, enkä ole kovin kauaa harrastanut tätä lajia![]()
Mutta ei mulle paljoo kerry maksuja ku otin Lähivakuutuksesta seisonta-ajallisen liikennevakuutuksen. Isolta se summa vuodessa tuntuu mut halvemmaks se mulle tulee ku ympärivuotinen.![]()
Eikös ne pakollisen liikennevakuutukset ehdot ole ihan samat joka yhtiössä? Korvattavuus summat ja ehdot on sitten erilaisia kaskoissa ja muissa lisävakuutuksissa. Ne pienellä printatut jorinat, mitä ei tule koskaan vakuutusta tehdessään luettua, mutta vakuutusyhtiö kyllä sitten varmasti lukee sen vahingon satuttua.Vakuutuksessa keskeistä on ei niinkään hinta, vaan minkälaisen turvan hinnalla saa. Vakuutuksen idea?
On olemassa yhtiöitä, jotka ovat halpoja ja tarinan mukaan eivät sitten korvaakaan mitään. Toiset sitten ovat kalliimpia, mutta rahalle saa jotain vastinetta. Asiallisen kohtelun ja korvaukset mukisematta jne...
Pakollisissa liikennevakuutuksissa ei paljon eroja liene. Maksavat saman ja korvaavat muiden vahingot. Kaskon kohdalla kyse on enemmän luottamuksesta vakuutusturvaan kuin muutaman euron hinnanerosta. Jos ei ole sellaisesta kiinnostunut, ei kannata ostaa sitä halpaakaan.
edit: typoja
Mikä mopo kyseessä ja mitä maksaa vuodessa? Liikennevakuutuksen hinnassa ei suuria eroja ole yhtiöiden kesken.IF ylivoimaisesti halvin omalle mopolle ympärivuotinen liikennevakuutus, tosin IFllä oli kaksinkertanen kasko autolle kuin muilla, valittamalla sai alaspäin.
Juurikin näin kannattaa toimia! Itse käytän samaa mallia! Nykyisin Busassa pohjantähti selvästi edullisin.Vakuutukset olen kilpailuttanut parin vuoden välein.
Koko nippu,korvaussummat,omavastuut,ehdot jne. mukaan mutta kaikki mitä joutuu itse maksamaan on mustattu.
Saa vakuutusasiamies laskea ihan tosissaan kun ei tiedä mikä todellinen vuosimaksu on.
Helppohan se on laskea pari euroa pienempi tarjous jos on paperilla valmiina tiedot mitä kilpailijan vakuutukset maksaa.
Viimeiset vuodet on vakuutukset olleet Turvassa - tyytyväinen olen ollut ja viime kesän jälkihoitokin sujui oikein mallikkaasti.