• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Taas parilla napsahti.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pahus
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ajelkaahan rauhassa. Kuten tiedämme, tuollainen kaahaaminen on täällä hengenvaarallista, mutta muuttuu Itämeren toisella puolella täysin turvalliseksi.
confused_orig.gif
? Missä missä, Eestissäkö;tanskassa vai jopa jo Ruotsissa ??
wink.gif

Minulle ihan uutinen, että jossain saa 80 rajoituksella ajaa n 170. Melkeinpä tekisi mieli sanoa: Paskapuhetta.
Niinkuin hyvin tiedät, ruåtsi on Pohjanlahden ja Viro Suomenlahden toisella puolella. Vai Itämeren. Melkeinpä tekisi mieli sanoa: Paskapuhetta.
Sen sijaan ajaminen 170 km/h olosuhteiden salliessa on sallittua ja turvallista vaikkapa Saksassa, Belgiassa, Ranskassa, Luxemburgissa, Espanjassa, Portugalissa, Italiassa ja Kreikassa; Näistä edellä mainituista Saksa on Itämeren toisella puolella.
höpönpöpön..ei kandeis kokeilla,,,korkeintaan saksassa ja sielläkin vain harvoilla ns.vapailla baanoilla.

hieman käy säälix tuo toinen...ei saanu edes kahtamarkkaa rikki...kuinkahan paljon joutuu kuulemaan ryppyilyä..

ja tuottoisaan mopojen käräytyspaikkaan Isnäsin ja Gammelbyn väliselle legendaariselle pätkälle. Helppo oli aavistaa, ähäkutti
Ikivanha ja tuottoisa käräytyspaikka? Itse asun Sannaisissa, ja olen sattuneesta syystä ajanut mm. tuon Isnäs-Gammelbyn ehkä noin ziljoona kertaa (jos vaikka on asiaa huoltsikalle mutta ei viitsi ajaa lyhintä tietä). Tästä huolimatta en *koskaan* ole nähnyt siellä minkäänlaista valvontaa, mutta ehkä minulla vaan on ollut äärettömän hyvä säkä (sitä tietä on nimittäin joskus ehkä tullut ajettua "hieman" normaalia kovempaa, ja syystäkin).

Porvoo-Sannainen-Jakari-Isnäs on sensijaan ajoittain tutkailun kohde, siellä kun on rajoitus nykyään max 60 Jakariin asti, ja matkalla myös pari 50-pätkää (mm juuri Sannaisten koulun kohdalta) joten kannattaa pitää järki päässä ainakin niillä kohdin ajaessaan.

/MarcusB

höpönpöpön..ei kandeis kokeilla,,,korkeintaan saksassa ja sielläkin vain harvoilla ns.vapailla baanoilla.

hieman käy säälix tuo toinen...ei saanu edes kahtamarkkaa rikki...kuinkahan paljon joutuu kuulemaan ryppyilyä..
Kannattaa ehdottomasti kokeilla. Jos tuota hitaammin ajat, on joku perheenäiti golffillaan tai yrittäjä pakullaan jatkuvasti takana räpsimässä valoja ja peräänajon vaarakin on ilmeinen, ainakin keskikaistalla.
Ainoastaan Suomessa (ja ruotsissa) tuollainen normaali liikennöinti herättää suuria tunteita ja aiheuttaa lööppejä.

Kävipä pojilla huono tuuri
sad_orig.gif
Ai kun ajoivat vahingossa liian kovaa?
baaa.gif
Jospa siinä piilosarkastisesti harmiteltiin sitä, että tahalliseksi oletettu ylinopeus on paheksuttavaa, mutta mikä tahansa muu törttöily on hyväksyttävää, kunhan se tapahtuu vahingossa?

Muistakaa kertoa tuo vahingon täydellisen synninpäästön antava sakramentti myös sähköasentajallenne, sydänkirurgillenne ja lentäjällenne.

Ainoastaan Suomessa (ja ruotsissa) tuollainen normaali liikennöinti herättää suuria tunteita ja aiheuttaa lööppejä.
Niin. Suomi yrittää epätoivoisesti täyttää turvallisen skandinaavisen sivistysvaltion mittoja. Kaikessa yritetään ylittää jo etukäteen ylimitoitetut normit, ettei vain isommat paheksu. Yhtälö ei vain onnistu, kun kansa on venäläinen
biggrin.gif

Valvontaa on yhä vielä liian vähän ja rangaistukset tahallisista törkeistä liikenteen vaarantamisista on täysin lapsellisia. On totta ettei pyörää kortilla ajeta. Minusta korttia ei saisi ottaa koskaan pois jo sen takia, että moni tarvitsee korttia oikeaankin tarkoitukseen eli töissä kulkemiseen. Sakot pitäisi näissä tapauksissa moninkertaistaa. Bensarahan puute saattaisi noita vajaaälyisiä jarruttaa enemmän.
Minusta olisi myös aika hyvä tapa myydä mopo tai auto samana päivänä poliisilaitoksen pihalla tai jopa heti ratsiapaikalla huutokaupalla eniten tarjoavalle. Silloinhan kuskikin saisi itse osallistua sakkonsa määrittelyyn. Maksaisi omasta ajoneuvostaan mitä itse arvona pitäisi. Eikös se olisi demokratiaa?

Valvontaa on yhä vielä liian vähän ja rangaistukset tahallisista törkeistä liikenteen vaarantamisista on täysin lapsellisia. On totta ettei pyörää kortilla ajeta. Minusta korttia ei saisi ottaa koskaan pois jo sen takia, että moni tarvitsee korttia oikeaankin tarkoitukseen eli töissä kulkemiseen. Sakot pitäisi näissä tapauksissa moninkertaistaa. Bensarahan puute saattaisi noita vajaaälyisiä jarruttaa enemmän.
Samoilla linjoilla periaatteessa,kunhan tuo sakotus on suoraan verrattavissa tuloihin. Tulotasosta riippumatta. Vaikkapa -50% kk tuloista törkeistä,vain yli 30km/h ylinopeuksista ja pienimmät rikesakoilla? Ja kortin poisto vain ja ainoastaan toistuvista törkeistä rikkeistä. (=3*vuosi?)
062802jumpie_prv.gif

Minusta olisi myös aika hyvä tapa myydä mopo tai auto samana päivänä poliisilaitoksen pihalla tai jopa heti ratsiapaikalla huutokaupalla eniten tarjoavalle. Silloinhan kuskikin saisi itse osallistua sakkonsa määrittelyyn. Maksaisi omasta ajoneuvostaan mitä itse arvona pitäisi. Eikös se olisi demokratiaa?
jepjep, et sitten ole vieläkään saanut sitä moottoripyörää hankittua?
No, odotellessa voit käydä vaikkapa rahoitusyhtiöiden kanssa neuvottelemassa pykälät kuntoon tuosta ajoneuvon sosialisoinnista. Myös linja-auto ja kuljetusfirmoilla voisi olla hyviä näkökantoja sosialisoinnin oikeudenmukaisuudesta.

Samaa vois soveltaa myös liikalihavuuteen. Jos painoindeksi ylittää 25 tulisi sosiaalitantta poliiseineen tyhjentämään kuivakaapit keksipaketeista. Yli 30 ylitys tietäisi, että koko jääkaappi sosialisoitaisiin valtiolle. 35 indeksillä olisikin hoitoonohjaus kyseessä.

Faktaa on, että ylipainon aiheuttamiin sairauksiin kuolee Suomessa tuhansia ihmisiä vuodessa. Ja sairaita on.. öö .. paljon. Tuossa luvussa ei paljon 400 ihmisen liikennekuolemat tunnu.

kynttila.gif

suhteellisuudentaju.com

Opitko vanhemmilta ton sun sigun? Varmasti ovat sitä mantranaan käyttäneet, kun sinua on tehty. Tuli mikä tuli
nixweiss.gif

Pitipä tähänkin provoon mennä....

Kävipä pojilla huono tuuri
sad_orig.gif
Ai kun ajoivat vahingossa liian kovaa?
baaa.gif
Jospa siinä piilosarkastisesti harmiteltiin sitä, että tahalliseksi oletettu ylinopeus on paheksuttavaa, mutta mikä tahansa muu törttöily on hyväksyttävää, kunhan se tapahtuu vahingossa?
Tänään töihin mennessä takanani ajaneen auton kuljettaja söi aamiaista. Edessäni ajaneen auton kuljettaja taas meikkasi itseään peilaten taustapeilin kautta. Meikkaaminen ei keskeytynyt edes liikennevaloista kiihdyttämisen ajaksi. Kun jompi kumpi noista ajaa jalankulkijan päälle, ei edes kortti lähde saati tule kunnollisia sakkoja.

Jep, näinhän se on....
sad_orig.gif

Kun tuolla jonoissa kattelee mitä autoilijat touhuu, niin huh huh..ja tuskin se niihin jonoihin jää...
Sehän on jo vanha vitsi, että rekkakuski syö, puhuu kännyyn, vetää röökii, roplaa mankkaa, vaihtaa vatteita jne jne...ajaessa
tounge.gif

Ehkä se niiltä onnistuu (ja jossei, niin siitä satavarmasti perustetaan sellain komitea pohtimaan asiaa, jos kotilo ajaa rekan keulaan, jotta mitäs se rahtari teki, kun näin kävi)

Anyway, se on vanha tosiasia, jos haluut päästä jostain "inhottavasta" ihmisestä eroon; aja sen päälle autolla 2 promillen humalas... Ei oikestaan tuu itelle mitään, mut kaveri on vainaa -> kortti hetken veke, pienet sakot, mut eipä tarvii lähtee tiilenpäitä lukee (ainakaan jos se on eka kerta- näin oon ymmärtäny- jos oon vääräs, ni korjatkaa)

Joten jos joku motoristi kaahaa kahtasataa (ja voi miltein tappaa vaan ittensä) rangaistus on melk. sama, kun tossa edellä luettelemani (paitsi ISOT sakot)...eikö
withstupid.gif

ja tuottoisaan mopojen käräytyspaikkaan Isnäsin ja Gammelbyn väliselle legendaariselle pätkälle. Helppo oli aavistaa, ähäkutti
Ikivanha ja tuottoisa käräytyspaikka? Itse asun Sannaisissa, ja olen sattuneesta syystä ajanut mm. tuon Isnäs-Gammelbyn ehkä noin ziljoona kertaa (jos vaikka on asiaa huoltsikalle mutta ei viitsi ajaa lyhintä tietä). Tästä huolimatta en *koskaan* ole nähnyt siellä minkäänlaista valvontaa, mutta ehkä minulla vaan on ollut äärettömän hyvä säkä (sitä tietä on nimittäin joskus ehkä tullut ajettua "hieman" normaalia kovempaa, ja syystäkin).

Porvoo-Sannainen-Jakari-Isnäs on sensijaan ajoittain tutkailun kohde, siellä kun on rajoitus nykyään max 60 Jakariin asti, ja matkalla myös pari 50-pätkää (mm juuri Sannaisten koulun kohdalta) joten kannattaa pitää järki päässä ainakin niillä kohdin ajaessaan.

/MarcusB
Samalta kylältä, erityisesti Porvoo-Sannainen väli on tiuhaan tarkkailtu kun virkavalta ajelee ampumaradalle ja matkalla suorittaa valvontaa.

Ikivanha ja tuottoisa käräytyspaikka? Itse asun Sannaisissa, ja olen sattuneesta syystä ajanut mm. tuon Isnäs-Gammelbyn ehkä noin ziljoona kertaa (jos vaikka on asiaa huoltsikalle mutta ei viitsi ajaa lyhintä tietä). Tästä huolimatta en *koskaan* ole nähnyt siellä minkäänlaista valvontaa, mutta ehkä minulla vaan on ollut äärettömän hyvä säkä (sitä tietä on nimittäin joskus ehkä tullut ajettua "hieman" normaalia kovempaa, ja syystäkin).

/MarcusB
Samalta kylältä, erityisesti Porvoo-Sannainen väli on tiuhaan tarkkailtu kun virkavalta ajelee ampumaradalle ja matkalla suorittaa valvontaa.
Voi hyvä veikko, jo on sinulla käynyt flaksi!
tounge.gif
Siis Porvoo-Sannainen-Isnäs-Gammelby -reitti syönyt VÄHINTÄÄN joka toisen porvoolaismotoristin ajolisenssin.

Puhuin varmaankin hieman epätäsmällisesti. Ylensähän jalkautuneita tutkia (ns. pensaikkokyttiä) on havaittu eniten Isnäsin ja Jakarin välissä. Autoja pollareita sen sijaan liikkuu koko reitillä, monesti myös Isnäs-Vanhakylä -välillä (myös LP). Sinivuokkoja esiintyy runsaiten kevätsunnuntaisin kauniilla keleillä. Sateella tiistai-iltaisin en ole koskaan kyttään reitillä tömännyt.

Seuraavat lähinnät mopojen kurituspaikat ovat sitten kevät-kesäsunnuntaisin Koskenkylän ST1:ltä pohjoiseen ja Pernajan vanhalta kirkolta itään.

Mutta reittinä puhutaan Isnäsin reitistä tai Sannaisten reitistä, vaikka oikeesti tarkoitetaan tuota klassista väliä Isnäs-Gammelby. Eihän nyt kukaan käänny Isnäsistä takaisin, kun se yksi maailman parhaista mutkapätkistä aukeaa juuri pohjoisen suuntaan Vanhakylään.

Joka tapauksessa - tarkkana oltava.

-hh-

/MarcusB
Sitten kannattaa varoittaa myöskin Sipoossa ns.öljytiellä liikkuvia motoristejä, sillä myöskin Sipoon Savijärven ampumaradalla virkavalta parantelee ampumataitojaan...En nyt tarkoittanut sitä että ne harjoittelee liikkuvaan maaliin ampumista...
tounge.gif

Voi hyvä veikko, jo on sinulla käynyt flaksi!
tounge.gif
Siis Porvoo-Sannainen-Isnäs-Gammelby -reitti syönyt VÄHINTÄÄN joka toisen porvoolaismotoristin ajolisenssin.

Puhuin varmaankin hieman epätäsmällisesti. Ylensähän jalkautuneita tutkia (ns. pensaikkokyttiä) on havaittu eniten Isnäsin ja Jakarin välissä. Autoja pollareita sen sijaan liikkuu koko reitillä, monesti myös Isnäs-Vanhakylä -välillä (myös LP). Sinivuokkoja esiintyy runsaiten kevätsunnuntaisin kauniilla keleillä. Sateella tiistai-iltaisin en ole koskaan kyttään reitillä tömännyt.

Seuraavat lähinnät mopojen kurituspaikat ovat sitten kevät-kesäsunnuntaisin Koskenkylän ST1:ltä pohjoiseen ja Pernajan vanhalta kirkolta itään.

Mutta reittinä puhutaan Isnäsin reitistä tai Sannaisten reitistä, vaikka oikeesti tarkoitetaan tuota klassista väliä Isnäs-Gammelby. Eihän nyt kukaan käänny Isnäsistä takaisin, kun se yksi maailman parhaista mutkapätkistä aukeaa juuri pohjoisen suuntaan Vanhakylään.  

Joka tapauksessa - tarkkana oltava.

-hh-
Kyseisellä pätkällä Porvoo-Sannainen väli... ei mitään Puskapoliisi havaintoa tähän menneessä... ainoastaan Veckjärven kohdalla bussipysäkillä ns. näkyvää valvontaa fööni kädessä...Kaverin mukaan Maija pyörii aika usein alueella.Ja paljonhan siellä myös liikkuu moottoripyöräilijöitä...Mukava pätkä ajella.
062802moto_prv.gif

Aikuisia molemmat, ja tiesivät mitä tekevät. Joten oma on asiansa. Varmasti kivaa kotikylän terassilla repiä bissee kitusiin koko kesä, sen sijaan että suunnittelis lomareissuja mopon kanssa, mutta vaikuttivatkin olevan "vetomiehiä" joille tärkeintä on että, "kyllä lähtee".  
biggrin.gif

Ja onhan julkiset kulkuneuvot.
buttrock.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Back