Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei varmaankaanTätähän ei ole vielä koskaan täällä mietittykään...
Vääntöhän tästäkin varmaan saadaan aikaan. Mutta...sanoisin ketjun aloittajalle, että varmasti voit kyllä ajella. Eipähän kyllä kohtuuttoman kallista ja työlästä ole öljyjä vaihtaakkaan, jos mieltä vaivaa (näköjään jonkin verran vaivaa). Itse olen melko tuoreilla öljyillä pistänyt pyörän talviteloille ja uusilla öljyillä aloittanut seuraavan ajokauden. Niin, ja suodatinhan vaihtuu usein myös samalla.Ei varmaankaanTätähän ei ole vielä koskaan täällä mietittykään...![]()
Mulla oli 3000km ajetut mitkä siis viimevuotisia, kyllä noilla sun öljyillä ajaa ainakin sen 2000-3000km vielä hyvinkin. Jos hirveen mustaks menee niin vaihda sitten uudet sisään...Mä sanoisin, että jos asia mietityttää ja epäilyttää, niin vaihda.
Itse ajaisin vielä 5000km ennen vaihtoa...
Ei siitä öljyn väristä voi päätellä muuta kuin öljyn väriä.Jos hirveen mustaks menee niin vaihda sitten uudet sisään...
Sillä vedellä, jos sinne mitään tulee, ei ole mitään merkitystä kun se haihtuu heti koneen lämmittyä pois, ja vettä sinne öljyyn tulee koko ajan kuitenkin kun kone käy. Kovaa ajoa vaan, ei se öljy miksikään talven aikana mene.Syy, miksi jotkut vaihtavat öljyt talvisäilytyksen jälkeen on koneeseen kondensoituva vesi. Mun mielestä tämä on hätävarjelun liioittelua.
Mulla on pyörä käytännössä ulkona(sateelta suojassa) myös kesällä. Tuon kondenssivesiteorian, tai vaikka faktan perusteella, mun pitäis vaihtaa öljyt koneeseen jokaisen ajotauon jälkeen.Sillä vedellä, jos sinne mitään tulee, ei ole mitään merkitystä kun se haihtuu heti koneen lämmittyä pois, ja vettä sinne öljyyn tulee koko ajan kuitenkin kun kone käy. Kovaa ajoa vaan, ei se öljy miksikään talven aikana mene.Syy, miksi jotkut vaihtavat öljyt talvisäilytyksen jälkeen on koneeseen kondensoituva vesi. Mun mielestä tämä on hätävarjelun liioittelua.
Pitää nyt sen verran korjata, että toki HD on ihan lämpimässä talvet. Lämpimämmässä kuin usein kesällä.No taidampa ajaa vaan naama levynä, ja tallissa on mopo ollu talven ei tosin aivan ku palmun alla mutta ei myöskään 25 asteen pakkasessa![]()
Ettekö te osaa lukea? En missään väittänyt, että pitäisi tehdä näin, kerroin vain syyn miksi jotkut niin katsovat tarpeelliseksi tehdäMulla on pyörä käytännössä ulkona(sateelta suojassa) myös kesällä. Tuon kondenssivesiteorian, tai vaikka faktan perusteella, mun pitäis vaihtaa öljyt koneeseen jokaisen ajotauon jälkeen.Sillä vedellä, jos sinne mitään tulee, ei ole mitään merkitystä kun se haihtuu heti koneen lämmittyä pois, ja vettä sinne öljyyn tulee koko ajan kuitenkin kun kone käy. Kovaa ajoa vaan, ei se öljy miksikään talven aikana mene.Syy, miksi jotkut vaihtavat öljyt talvisäilytyksen jälkeen on koneeseen kondensoituva vesi. Mun mielestä tämä on hätävarjelun liioittelua.Pöh, sanon minä.![]()
Rauhotu ihmeessä.Ettekö te osaa lukea? En missään väittänyt, että pitäisi tehdä näin, kerroin vain syyn miksi jotkut niin katsovat tarpeelliseksi tehdäMulla on pyörä käytännössä ulkona(sateelta suojassa) myös kesällä. Tuon kondenssivesiteorian, tai vaikka faktan perusteella, mun pitäis vaihtaa öljyt koneeseen jokaisen ajotauon jälkeen.Sillä vedellä, jos sinne mitään tulee, ei ole mitään merkitystä kun se haihtuu heti koneen lämmittyä pois, ja vettä sinne öljyyn tulee koko ajan kuitenkin kun kone käy. Kovaa ajoa vaan, ei se öljy miksikään talven aikana mene.Syy, miksi jotkut vaihtavat öljyt talvisäilytyksen jälkeen on koneeseen kondensoituva vesi. Mun mielestä tämä on hätävarjelun liioittelua.Pöh, sanon minä.![]()
Miksi? Jos rata-ajoa seassa niin ymmärrän, muuten turhaa hätävarjelun liioittelua.Mut muuten vaihtelen sit 3-5tkm välein...