• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

taas öljyt vaihtaakko ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 280372
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onko järkeä vaihtaa 1000 km ajetut öljyt uusiin vai voiko noilla vielä ajaa (viime syksynä vaihdettu)
062802moto_prv.gif

Tätähän ei ole vielä koskaan täällä mietittykään...
Ei varmaankaan  
biggrin.gif
Vääntöhän tästäkin varmaan saadaan aikaan. Mutta...sanoisin ketjun aloittajalle, että varmasti voit kyllä ajella. Eipähän kyllä kohtuuttoman kallista ja työlästä ole öljyjä vaihtaakkaan, jos mieltä vaivaa (näköjään jonkin verran vaivaa). Itse olen melko tuoreilla öljyillä pistänyt pyörän talviteloille ja uusilla öljyillä aloittanut seuraavan ajokauden. Niin, ja suodatinhan vaihtuu usein myös samalla.

Mä sanoisin, että jos asia mietityttää ja epäilyttää, niin vaihda.

Itse ajaisin vielä 5000km ennen vaihtoa...

Syy, miksi jotkut vaihtavat öljyt talvisäilytyksen jälkeen on koneeseen kondensoituva vesi. Mun mielestä tämä on hätävarjelun liioittelua.
Sillä vedellä, jos sinne mitään tulee, ei ole mitään merkitystä kun se haihtuu heti koneen lämmittyä pois, ja vettä sinne öljyyn tulee koko ajan kuitenkin kun kone käy. Kovaa ajoa vaan, ei se öljy miksikään talven aikana mene.

Ehdottomasti pitää vaihtaa, jos ei ollut Delvac'cia koneessa.  
shaun.gif
Jos taas oli Delvac'cia niin pitää vaihtaa jo sen vuoksi, että on niin halpaa ja tulee mielenrauha  
smile_org.gif

Tottakai kannattaa vaihtaa. Jos en olisi myynyt mopoa vaihtaisin ne tonnin ajetut kohtuu korvauksella 400 km ajettuihin ölppiin...

Pitäisikö perustaa foorumiin vaihdetaan-palsta?

Syy, miksi jotkut vaihtavat öljyt talvisäilytyksen jälkeen on koneeseen kondensoituva vesi. Mun mielestä tämä on hätävarjelun liioittelua.
Sillä vedellä, jos sinne mitään tulee, ei ole mitään merkitystä kun se haihtuu heti koneen lämmittyä pois, ja vettä sinne öljyyn tulee koko ajan kuitenkin kun kone käy. Kovaa ajoa vaan, ei se öljy miksikään talven aikana mene.
Mulla on pyörä käytännössä ulkona(sateelta suojassa) myös kesällä. Tuon kondenssivesiteorian, tai vaikka faktan perusteella, mun pitäis vaihtaa öljyt koneeseen jokaisen ajotauon jälkeen.
tounge.gif
Pöh, sanon minä.

No taidampa ajaa vaan naama levynä, ja tallissa on mopo ollu talven ei tosin aivan ku palmun alla mutta ei myöskään 25 asteen pakkasessa
sport05.gif

Syksyllä vaihtui öljyt. Ajelin noin 500km. Talviteloilla lämpimässä. En aio vaihtaa öljyjä ennen seuraavaa huoltoa, johon on noin 3tkm

Mulla on pyörä käytännössä ulkona(sateelta suojassa) myös kesällä. Tuon kondenssivesiteorian, tai vaikka faktan perusteella, mun pitäis vaihtaa öljyt koneeseen jokaisen ajotauon jälkeen.
tounge.gif
Pöh, sanon minä.
Ettekö te osaa lukea? En missään väittänyt, että pitäisi tehdä näin, kerroin vain syyn miksi jotkut niin katsovat tarpeelliseksi tehdä

tounge.gif
Pöh, sanon minä.
Ettekö te osaa lukea? En missään väittänyt, että pitäisi tehdä näin, kerroin vain syyn miksi jotkut niin katsovat tarpeelliseksi tehdä
Rauhotu ihmeessä.
tounge.gif

Mä olen itse vaihtanut öljyt pyöriini ihan miten sattuu, mutta useimmiten kuitenkin syksyisin. Yksikään ei ole hajonnut. Kukin tyylillään ja halujensa mukaan. Itse ajaisin noin vähän ajetuilla öljyillä.

Back