Kyllähän se on kuulkaas niin, että näitä hurjastelijoita ja "vetomiehiä" on ollut täkäläisessäkin liikenteessä niin kauan kuin tehokkaita ja nopeita pyöriä on ollut saatavilla. Itse olen lajia harrastanut 80-luvun lopulta lähtien, eli heti kun ikä antoi myöten hankkia piikkikortin. Siihen aikaan ainaki täällä pohjanmaalla oli aika hiljaista tuolla pyörärintamalla. Harrastus oli kallista, pyörät (ainakin silloin) tuntuivat kalliilta.Eli moottoripyöriä oli liikenteessä vähän. Eikä tätä harrastusta silloinkaan moni katsellut "hyvällä silmällä".
Tunnistan nyt monta teitä uus-avukkaita motoristeja, jotka tuolloin, omassa teini-iässäni olitte niitä kovimpia vetomiehiä, (juujuu, aika monta, ympäri suomen) jeesustelemassa täällä nuorten liikennekäyttäytymisestä.
VOI HYVÄÄ PÄIVÄÄ teidän kanssanne. Onko noin muisti tehnyt tepposensa, ettei yhdestäkään 10-20v takaisista "kunnon ajelureissuista" ole jäänyt mieleen niitä parhaita mutkapätkiä tai sitä kuka milläkin maalaismutkatiellä oli ekana perillä?
Moni teistä on nyt niitä samoja hemmoja jotka täällä nyt tsiisustelevat tätä nykymeininkiä.
Kyllä se on kuulkaas sillä tavalla, että jos ei meininki miellytä, niin ketään ei ole pakotettu jatkamaan tätä hyljeksittyä (ja hyljeksimäänne) harrastusta.
Tällä lootaviinin avittamalla kannanotollani en tietenkään halua hyväksyä tätä suurten harrastajamassojen mukanaan tuomaa esiintymishalua kaikkein vilkkaimmilla paikoilla. Mutta myöntäkää rehellisesti te kukkahattusedät (ja tädit) siellä, että 70-80 luvuilla te joko esiinnyitte niiden tuuttienne kanssa kumia polttamalla, keulimalla tms ylä-asteen lähistöllä, tai sitten te olitte niitä jotka pissit housuissa,peukalo suussa
katselitte moista meininkiä.
Tämä postaukseni ei ole suunnattu erityisesti kenellekkään tähän ketjuun vastanneille, eikä tarkoitukseni ole mitään muuta kuin tukkia ne saakelin herneet näiden kukkahattubomberssien nenään. Ja niin syvälle kuin ikinä vaan saa työnnettyä.
EDIT: Ai niin, minä olen Hirvasojan Pasi, Nivalasta. Ottakaa kiinni jos saatte.Tissiposket.