• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

T-bird käy kuin diisseli

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja walsku
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
onko Triumphin huolto liikkeissä ihan peruskauraa ammattilaiselle vai taitaako joku homman paremmin kuin muut?

Käyntiäänestä vielä, entisenä japsikuskina kuulin sanonnan "silloin kun Honda käy kuin Kawa se on rikki". Lienee helposti sovellettavissa nyt tämän merkin nimiin ....

MotoBox Sahala Kotkassa olisi mun valintani huollon suhteen jos en itse jostain syystä huoltohommista selviäisi 
tounge.gif
...ei ole enää minun valintani, huollot vaan täytyi opetella itse...
Ja jos ei maistu, niin ainoa hyvä huolto täälläpäin on:
http://www.banzaibike.fi/
(älä anna nimen hämätä)

Ps. Mikakoolle morjeiset, Mikunit on taas iskussaan  
033102beer_1_prv.gif

Juuri tuli huomattua, että lintu käy hiukan rikkaallla ja nyt sitten täytyy käydä säädättämässä, kun itsellä ei siihen ole mahdollisuutta
sad_orig.gif

Sitte muistat Walsku että muuta säädettävä, ILMAN KAASARIEN IRROTUSTA, ei näissä vehkeissä ole kuin tyhjäkäyntiseokset (0 - ~1500rpm). Tuosta ylöspäin menevälle alueelle jos haetaan seoksiin muutoksia niin alkaa suutinsulkeiset ja bensanpinnan säädöt.
Epäilen kyllä tuossa sunkin tapauksessa syylliseks tuohon rikkaalla käymiseen noita Mikunien perusvaivoja - soikeiksi kuluneita neulaputkia tai falskaavia neulaventtileitä / o-renkaita.

Tän yhden vanhan viestiketjun kun lukasee niin . . .
siis TÄMÄN

Heitän tässä Walskulle säätövinkkinä omiin kokemuksiin perustuen ja suht vakio T-Bird on nyt kyseessä, eli juuri mun oma ja sama laite joka duunattiin toimivaksi Täällä
Seoksien arvot menee näin.
Haynesin manuskan mukaan perusasetus on Mikuneissa kaikille kaasareille 1.5 r auki.
Nyt pyörässä on Keihin kaasarit (Main Jet 98, Pilot Jet 38) seosruuvien ollessa 1. ja 3. 2.25 r ja 2. 2.5 r auki, samaa voi ja pitäisikin soveltaa myös Mikuneihin.
0.25 kierroksen avaaminen noista arvoista vaikutti jo huonontavasti tyhjäkäyntiin kun viimeksi säätelin.
Ja pyörä on vakio muuten paitsi K&N ilmafilsu on laitettu.
Käyntihärön iskiessä katseet Keihinin suuntaan on yksi perustavaa laatua oleva parannustoimenpide.
Näillä mennään nykyään ja hyvin tuntuu toimivan, pitkästä aikaa ajamisesta tällä laitteella voi nauttia täysillä.

Sain kaasarit jälleen pelittämään ja viellä yksinkertaisella toimella...annoin kahvaa oikein kunnolla Trumpalle piiiiitkällä lenkillä ja taas on kulutukset kohillaan:) Onneksi
tounge.gif

Mutta nyt on kyllä jo harkinnassa tuo kaasarin Keihiniin vaihto ja kysynkin tässä, mistä ja kuinka paljon olette kärsineet Kaasaripaketista??? Onko vaihto ollut helppo...noin niin kuin säätöjen puolesta??? Olen siis kaukaa viisas ja pyrin valmistautumaan siihen, ongelma vyyhtiin jota odotettavissa on Mikunin kanssa
sad_orig.gif

Mulla teki päivitys Keihiniin alle 400 escobaria kaikenkaikkiaan, toinen tapaus jonka tiedän olevan työn alla, on siinä 600-700€ swappi.
Englannissa olis yhdet hintaan 69£  
omg.gif
mutta myyjä ei postita ulkomaille, pitäis olla joku kontakti Briteissä välittämään Keihinin setti tänne.
Oliskohan jostain paikallisesta kuriiripalvelusta tai vastaavasta tähän hommaan?
Säädöissä oli ohjelmaa senverran että vaihdoin oikeat suuttimet, säädin synkat ja tyhjäkäynnin seokset samalla kohdalleen.
Airboxin kumit ja klemmarit menee vaihtoon, kumit 7.50€ kpl.

Germaanirompparilta kaasarit 280€ + kulut 20€, airboxin gummit pari kymppiä, irtosuuttimia muutamalla eurolla.
Vaparin ja avarien putkien kanssa pykälää isommat suuttimet ja se on siinä (tietysti sync check ym.)
TÄÄLLÄ on myös ajoittain Keihineitä näkyny, hinnat olleet n.300€

Back