• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Synkkatyökalu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja oili
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Raisio
Tarvitsisi säätää Susukin kaasarit ja utelisin tässä mistä löytyisi edulliset, mutta toimivat mittarit.Kauheasti ei viitsisi niihin upottaa, kun seuraava peli saattaakin olla ruisku, mutta toisaalta huonoilla on turha hommaan alkaa.

Haulla kun etsit, niin varmasti löydät parikin ketjua, joissa kerrotaan moisen tekoon yksityiskohtaiset ohjeet.

Niin no, kyllä niitä ruiskujakin synkataan. Osta suora, vee tai bokseri ykkönen, niin ei tartte synkata.
cool.gif

Tuollaisen hankin, en ole vielä ehtinyt kokeilla koska pyörä on edelleen osina mutta vaikuttaa fiksulta ja hinta on kohdallaan. Osta samalla säilytyspussi.

P.S. Ota rennosti...

Jos tuo 60 euroa asiallisesta laitteesta on liikaa, kannattaa tosiaan harkita omavalmistetta. Teoreettisesti Biltemasta saisi esim. 2 alipainemittaria hintaan 9,90 kpl tjps. sillä voisi kitkutellen sitten säätää, mutta melkein tuon sitten tekee jo omavalmisteella yhtä helposti.

Tosin jos vaan kerran tekee, niin eiköhän tuollainen joltain lainaksikin voisi löytyä. Saattaa tulla jopa apuja säätöön jos kiltisti pyytää.

Tuota.. Carbtune on paljon fiksumpi ja helpompi käyttää kun alipainemittari hässäkät.

Kokeiltu on, mut Carbtune tai vastaavalla periaatteella toimiva mittari on ihan ässä.

Tuo carbtune vaikuttaa ihan asialliselta peliltä. Itsellä käytössä Stormin kaupittelema vastaava vehje.

Carptune varmasti on pätevä peli. Näissä erikoistyökaluissa meikäläistä sylettää vaan tuo hinta, 99.- euroa pelistä jota tarvitsee vain kerran tai kaksi per mopo (kai?).

Minä ainakin olisin valmis lyhentämään jonkun pk-seutulaisen carptuneinvestointia "tuntuvasti" noin laitevuokrana, sikäli kun joku uskaltaa laitetta tuntemattomalle lainata. Ottakee yhteyttä
smile_org.gif

Ei muuten tosiaan tarvitse kirjoittaa mitään, jos aihe on typerä, sori
Kaivas nyt se palkokasvi pois sieltä nenusta. Jos olet söhmin kirjoituksia lueskellut, ei luulisi vielä tästä 'v*ttuilusta' hermostuvan?

Itse ainakin etsin edullista mittaria, mutta yksikään alle 50€ vehje ei näyttänyt vähääkään toimivalta, joten tein täältä saamieni ohjeiden mukaan mittarin itse. Ostin sen muutan metrin kirkasta letkua ja mig-hitsin suuttimen. Parin metrin lauta löytyi kotoa, muutama naula ja vettä kans. Noilla tuli ihan hyvä alipainemittari, jolla olen muutaman pyörän käyntiä korjaillut. Molemmat oli kylläkin kaksi sylinterisiä, joten pääsin aika helpolla, mutta kyllä tuolla vehkeellä pystyy hoitamaan isommatkin. Mutta tämänhän sinä jo tiesitkin, kun asiasta olet jo lueskellut?

Carbtunelle ääni täältäkin.
Halpa ja hyvä. Tod näk säädöstäkin tulee parempi, kun on kunnon mittari. Kestää eliniän.

Jos se työkalun hinta hirvittää, niin jos löytyy mopoilevia kavereita ni kannattaa ostaa kimpassa yhteinen
thumbs-up.gif

Ei muuten tosiaan tarvitse kirjoittaa mitään, jos aihe on typerä, sori
Kaivas nyt se palkokasvi pois sieltä nenusta. Jos olet söhmin kirjoituksia lueskellut, ei luulisi vielä tästä 'v*ttuilusta' hermostuvan?

Itse ainakin etsin edullista mittaria, mutta yksikään alle 50€ vehje ei näyttänyt vähääkään toimivalta, joten tein täältä saamieni ohjeiden mukaan mittarin itse. Ostin sen muutan metrin kirkasta letkua ja mig-hitsin suuttimen. Parin metrin lauta löytyi kotoa, muutama naula ja vettä kans. Noilla tuli ihan hyvä alipainemittari, jolla olen muutaman pyörän käyntiä korjaillut. Molemmat oli kylläkin kaksi sylinterisiä, joten pääsin aika helpolla, mutta kyllä tuolla vehkeellä pystyy hoitamaan isommatkin. Mutta tämänhän sinä jo tiesitkin, kun asiasta olet jo lueskellut?
Voi olla että ajotauko vetää pinnaa piukalle, sori oikeasti. Harmittaa vaan välillä nuo "Haulla varmaan löytyy" neuvot  
shaun.gif
Itse olen kerran väsännyt tavallisista alipainemittareista työkalun, mutta ei sillä mitään tehnyt, kun en raatsinut sijoittaa nestevaimennettuihin  
withstupid.gif

Itse olen kerran väsännyt tavallisista alipainemittareista työkalun, mutta ei sillä mitään tehnyt, kun en raatsinut sijoittaa nestevaimennettuihin  
withstupid.gif
Hep, sit jos noi on vielä tallessa, niin säädettävät kuristimet letkuun ja niin se on siinä!
Käytän itse yhteiskäytössä olevia ihan kaupallisia mittareita, samanlaisia saa esim. Stormilta, eikä niissä itse mittareissa mitään vaimennusta ole, mutta letkuissa on kuristimet. Jos ne kuristimet aukaisee, niin noikin mittarit heiluu kuin se hullun mulkku jne.

Ei se tässä tapauksessa auttanut, sillä olin kyllä asentanut väliin vastusvastaventtiilit, jotka silloinen työpaikkani ystävällisesti sponssasi
smile_org.gif
Nyt ne on kaverilla joka asuu kaukana ja luulen kyllä että sijoitan tuohon ostokamaan, sillä kyllästymiseni kaikkiin viriviri juttuihin ylittää nuukuuteni.

Back