• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Sweep Urban -housut?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Minkälaisia kokemuksia ja mielipiteitä kyseisistä cityhousuista?
Sweep Urban

Toistaiseksi olen ajanut ihan farkuilla kun on tullu pääasiassa cruisailtua taajamassa tehdas-customilla (pyörä ollut vasta alle 2 vkoa), mutta kun olis tarkoitus ajaa myös maantienopeuksia niin jotain suojaavampaa pitäis saada päälle. Vedenpitävyys ei ole kovin oleellinen kriteeri, mutta jos lipat tulee niin kiva olis ettei liha lähde luiden päältä...

Hyvät ja kevyet, mutta ei kannata tilata sovittamatta. Vaikuttaisi, että mitoitus on hieman epäonnistunut kokojen suhteen (itselle kävi koko xxxl vaikka sweep breezy-asu oli xxl). Jos asut pääkaupunkiseudulla, niin www.eurobiker.fi :n myymälässä voi käydä sovittamassa ennen ostoa. Polvisuojien velcro-kiinnitys pitää säätää kohdalleen. Muuten raapii ikävästi.

Hyvät ja halvat suosittelen!
buttrock.gif

joo, hyvät on. Mäkin kävin hakemassa kakkos housuiksi pikkumatkoille. Suojia ei ole kuin polvissa, polviin voi kyllä vaihtaa CE hyväksytyt suojat jos haluaa.

Joka tapauksessa paremmat kun farkut!

Juu tyytyväinen olen ollut. Vettä ne ei tietenkään pidä, eikä ne siihen ole tarkoitettukkaan. Oikein mukavat käyttää ja minulle ne tuntuvat istuvan hyvin.

Sisäkäytössä polvien kohta tuntuu hikoavan hieman ja olenkin funtsinut duunata jonkinlaista kevyttä välikangasta ihon ja vuoren väliin siihen polvisuojien kohdalle. Pitkät kalsarit hoitavat homman hyvin hieman viileämmällä kelillä.....

Hintansa väärtti minusta.

Täytyy huomenna ajaa tuohon eurobikerille testailemaan kyseisiä housuja. Nyt on MP-asun jotkut "street" ajohousut, jotka on tämmösillä keleillä aivan törkeen lämpimät. Ei hengitä ollenkaan...

Jeh, tarvii mennä itsekin paikan päälle tutkimaan ja sovittelemaan. Kiitokset kommenteista.

Nyt kun on tullut pyöreesti 3 päivää noilla ajeltua, niin on kyllä hinta/laatu suhde hyvä. Näin kesähelteillä loistavat, verrattuna ainakin mun MP-Asun "street" ajohousuihin, joissa jalat on kuin saunassa.  
biggrin.gif

ps. tuli perjantaina samalla ostettua Sweepin nahkatakki
bowdown.gif

ostin ite kans sweepin nahkatakin ja kokopuvun..ite oon tyytyväinen hinta/laatu suhteeseen..seuraavax noi ajohousut..
062802moto_prv.gif

Moi

Ehkäpä olen vähän myöhässä kertoilemassa omia kokemuksia urbaneista, kun kerran kaikki ovat sellaiset jo ostaneet  
crazy.gif

No, omani ostin eurobikeristä ja niitä siellä testailinkin. XL oli melko hyvän kokoinen, mutta ne oli shortsit. XXL oli pituutensa puolesta (ainakin testaillessa ) ok, mutta muuten vähän säkki. No, ostin nuo XXL:llät, kun töihin ajaessa ne voi vetäistä farkkujen päälle.

Alkuperäiset polvi"suojat" joutuivat lähtemään heti, pistin tilalle polvisuojat.

Viikon ja ~500km jälkeen olin housuihin aivan totaalisen kypsä  
mad.gif

-Ajoasennossa puntit nousee polviin ja säärikarvat heiluu ajoviimassa
-Istuvuus nolla
-polvisuojat asettuvat minne sattuvat, sekä korkeus- , että sivusuunnassa

No, onnekseni huomasin että vasemman etutaskun vieressä sauman revenneen. Menin sitä vinkumaan eurobikeriin ja sain kuin sainkin rahani takaisin.

nyt yritän parhaani mukaan unohtaa koko sweep urban -kokeiluni.

Positiivista housuissa oli:
-hinta
-ulkonäkö
-eurobiker suhtautui asiallisesti palautukseen ja yritinpä löytää sieltä sweepin kunnon mp-asusteiden seasta itselleni sopivia housuja, mutta harmittavasti kaikki istuvat housut olivat shortseja ja oikean mittaiset housut lötköjä.

Ja omaksi puolustuksekseni en missään vaiheessa kuvitellut ostavani laatutuotteita, vaan tiedän että laadukkaista housuista pitää maksaa enemmän kuin 79e, mutta petyin silti urbaneihin.

-Pasi-

Polvi"suojat" on kyllä aika kököt. Polvien kohdalla on 2 taskua, jolloin suojia pystyy nostamaan/laskemaan, jotta saa omalle polvelle hyvän korkeuden.

palehti: Lahkeissa myös säätö mahdollisuus, myös kiristys

omien kokemuksien perusteella antaisin plussat ja miinukset

+hinta
+ulkonäkö
+löytyy miesten kokoa (jopa 5XL)
+lämpimällä ilmalla ihan ok, ei hikoa jalat (riippuu tietenkin ihmisestä)

-polvi"suojat"
-ei pidä vettä (tästä ei omaa kokemusta, vielä en ole vesisateessa ajamaan noilla housuilla)

Kiristyksen huomasin kyllä, mutta mitä meinaat lahkeen säädöllä ?

No kuitenkin, tilanteeni oli silloin ( ja edelleenkin  
biggrin.gif
) että myin vanhat yokon gore-texit pois, koska ne olivat minulle liian pienet ja shortsit.
Seisoessa urbanien lahkeet laskeutuivat kantapäiden alle, eli varmaankin 5 senttiä alemmas kuin yokoissa. Ajoasennossa tilanne oli päinvastainen, urbanit nousivat ainakin 5 senttiä ylemmäs kuin yokot  
crazy.gif

Enkä ostanut urbaneja noiden goretexien tilalle, vaan lämpimiä kelejä varten.

Urbanit löytyy täältäkin, mukavan viileät. Vedenpitävyydellä ei ole mitään merkitystä, koska nää on hellehousuiksi ostettu.

Vaihdoin oikeat suojat polviin, nyt vähän kiristää ajoasennossa. Katotaan meneekö säädöllä kohilleen.

Kiristyksen huomasin kyllä, mutta mitä meinaat lahkeen säädöllä ?

No kuitenkin, tilanteeni oli silloin ( ja edelleenkin  
biggrin.gif
) että myin vanhat yokon gore-texit pois, koska ne olivat minulle liian pienet ja shortsit.
Seisoessa urbanien lahkeet laskeutuivat kantapäiden alle, eli varmaankin 5 senttiä alemmas kuin yokoissa. Ajoasennossa tilanne oli päinvastainen, urbanit nousivat ainakin 5 senttiä ylemmäs kuin yokot  
crazy.gif

Enkä ostanut urbaneja noiden goretexien tilalle, vaan lämpimiä kelejä varten.
Oho, pieni kirjoitusvirhe. Piti sanoa, lahkeissa säätömahdollisuus, siis kiristys tai jotain vastaavaa
biggrin.gif

Back