• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Sweep ajovarusteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
"Tullaan, tullaan, toimehen me tullaan. Vielä on Viitonen kahviin ja pullaan".

Jos ei ole laittaa ajopukuun maltaita euroja, voi varmaan ihan hyvin tyytyä heikkolaatuisempiinkin.

Olen kuitenkin sitä mieltä, että sijoittamalla hiukan enemmän laatuvermeisiin kuten Rukka, Dainese jne, saa mitä tilaa. Kestävyys ja viimeistely sekä oikeissa kohdissa olevat suojat ja hyvä ilmastointi ovat tärkeitä asioita. Paitsi ajomukavuuden niin turvallisuuden takia. Koko mp-harrastus on niin kallis, että hyviin ajovarusteisiin satsaaminen ei enää ketään konkkaan vie.
062802moto_prv.gif

Itselläni on Sweepin Shadow-setti ja mielestäni ovat olleet hintansa väärti. Loppukesän suhailuissa ei vettä sisään päässyt ja muutenkin kangas vaikuttaa vahvikkeineen kestävältä. Vaimolle tullee tuo Breeze-setti hommattua, joten eiköhän sekin kerro jotain....

Sen sijaan Trinity-hanskat olivat melkoinen pettymys. Saumat aukesivat kahden käyttökerran jälkeen ja muutenkin oli sama kuin olisi pitänyt muovipusseja kädessä. Pelkästään töihin ajettua kädet näyttivät samalta kuin reippaan saunomisen ja uimisen jälkeen. Eli eivät hengitä yhtään ja hanskat ovat litimärät sisältä.

Ittelläni se sweepin maastovärinen puku. Sain alle 300€ koko paskan ja ihan tyytyväinen oon ollut. No ei mulla ole kokemusta paremmasta
confused_orig.gif
Hanskoihin investoin silloin 25€ oikein kevlar-kovikkeilla ja muut vermeet
tounge.gif
Helvetin kuumat kesällä, vuotavat sateella kuin seula ja parin käyttökerran jälkeen kädet haisee kuin kalakauppiaalla
crazy.gif

Ei meinaa kahvikuppia uskaltaa laittaa naaman eteen ennenkuin pesee kädet
sad_orig.gif
No halvat oli ja makeet
buttrock.gif

Tälle kaudelle hommaan ihkaoikean selkäpanssarin. Oon laihtunutkin niin paljon että pitää varmaan tyyny laittaa mahaan ettei puku lepata.

mulla on tollainen sweepin nahkatakki mikä esiintyy aikaisemmin kuvassa. niin ja on myös nahkahousutkin (pakettitarjous) en vain ole päässyt vielä ajamaan niiden kanssa ainoastaan istuskellut sohvalla kamat päällä ja maistellut olutta ajokelejä odotellessa. mutta ihan hyvän tuntuinen takki on kyllä muuten...
baaa.gif

Ei kellään satu olemaan käytännön kokemusta Sweep Speed -nahkarotsista?

http://www.eurobiker.fi/kuvat/ssp-01.jpg

Olen tässä katellut nahkatakkia ja toi speed vaikutti pätevältä vaihtoehdolta. Ei ole vaan vielä päässyt liikkeeseen kokeilemaan takkia päälle.
Itelle tuli viime kesä ajettua tollasella takilla, ero gore takkiin oli kyllä huomattava, tosin olihan se jo 5 vuotta vanha. Vettäkin se myös pitää jonkin verran.

Tyytyväinen olen.

Olen kuitenkin sitä mieltä, että sijoittamalla hiukan enemmän laatuvermeisiin kuten Rukka, Dainese jne, saa mitä tilaa. Kestävyys ja viimeistely sekä oikeissa kohdissa olevat suojat ja hyvä ilmastointi ovat tärkeitä asioita. Paitsi ajomukavuuden niin turvallisuuden takia. Koko mp-harrastus on niin kallis, että hyviin ajovarusteisiin satsaaminen ei enää ketään konkkaan vie.
062802moto_prv.gif
Laatua vai.... Samassa kaupungissa Sweepit on tehty kun esim Dainese, Richat jne... raakamateriaali on usein jopa sama, se missä on ero on kalvo. Halvempi kalvo hengittää huonommin, kun kalliimpi taas hengittää paremmin. Työn laadussa ero on hyvin minimaalinen, leikkaukset taas ovat erilaiset...

Kaveri Kaatui radalla Sweepillä (se alkuperäinen Mika "Günter"), kyllä asfalttiihottumaa tuli kun yhdestä kohdasta meni puhki, mutta jokainen kangas takki menee sellaisesta kun ajaa 165km/t... muuten suojat toimivat hyvin, ja estivät sen ihottuman pahenemisen... Ei vammoja...

Takki, housut hanskat jne kaikki päästävät vettä öäpi riittävästi kun ajaa... nim.merk. Dainesella 300km kaatosateella

lyhyesti erot "kalliin" ja "halvan" takin välillä:
- kalvo
- leikkaus (mallikohtainen)
- ulkonäkö
- merkki...

Onkohan joku ajellut kyseisillä Sweep Breeze(gore takki+ housut)asusteilla jo jonkun kauden että onko kestävät vai kannattaako sijoittaa kallempiin. ?
ei ne sweepin mitään huippuja ole,kesällä niihin paistuu kun kangas ei hengitä yhtään olo on kun olis sadepuku päällä.kyllä ne kelkka hommissa menee jos ei pakkasta ole yli 25 astetta.vetoketjut on housuista vaihdettu,jotain halpoja kun ovat ja pakistanissa tehtyjä.pistä rahat likoon johonkin parempaan.

Semmosia kamoja oo vielä keksittykkään, jotka pitää hikoilun helteellä ja sateen pois iholta, jos on niin kertokaa ihmeessä mistä näitä pyjamanakin käytettäviä vermeitä saa. Nii ja pitää mahtua tarpeen tullessa satulan alle...

Semmosia kamoja oo vielä keksittykkään, jotka pitää hikoilun helteellä ja sateen pois iholta, jos on niin kertokaa ihmeessä mistä näitä pyjamanakin käytettäviä vermeitä saa. Nii ja pitää mahtua tarpeen tullessa satulan alle...
Osta sellainen takki, jossa on irroitettava kalvo. Ilman kalvoa ajellessa ilma virtaa takin läpi ja on viileää kesäkuumallakin, sateen alkaessa sitten laitetaan se goretex-vuoritakki sinne alle: päällystakki kastuu mutta kuski ei. Vuoritakki on ainakin omassa Dainesessa niin ohut että sen varmaan saa mahtumaan sinne satulan allekin.

Eikös MP-Asullakin ole se unit takki yhdistelmä johon voit ostaa takin, sen alle sellaisen "kalvotakiin" ja jos ajelee kylmillä niin voit ostaa alle lämpötakin.

Tuntuu sinänsä tyhmältä idealta ruveta vetelemään kolmea takkia päälle syys ajokeleilla. Samoin mitään kamoja et voi päällystakin taskuissa säilyttää koska se vedenpitävä kerros on vasta alimmaisena takkina.

Mulla on se sweepin viimevuoden tarjous takki, housut tosin eri kun tarjouksessa ja ne on ihan ok oloiset mutta todella kuumat. Ei syksynä tullut mieleenkään käyttää lämpökerrastoja vaikka oli alla pelkät boxerit.

Onko kenelläkään kokemusta hyvistä "city" housuista ja takeista?
Eli ajokamat lähinnä lyhytkestoista työmatka-hupi ajelua varten. Kosteutta saisi pitää mutta ei tarttis olle mitenkään paksut, eli kesähelteille sopivat.

Onkohan joku ajellut kyseisillä Sweep Breeze(gore takki+ housut)asusteilla jo jonkun kauden että onko kestävät vai kannattaako sijoittaa kallempiin. ?
Käsittääkseni tuo ei ole Core-Tex takki vaan jokin sen kaltainen halpa kopio. Kokemuksesta voin sanoa että osta oikea Core-Tex takki, niin pysyt vuosia kuivana, viileenä ja lämpimänä. Ja jos on varaa niin osta XCR Core-Text takki, niin käyttömukavuus sen kun paranaee:
http://www.ducatibikes.com/index.php/Rukka_ArmaX-ajotakki_ja_-housut

Niin kuin mainoksessa sanotaan: älä juokse halvemman perässä - pitää tässäkin asiassa harvinaisen hyvin paikkaansa.

Nojoo, omat Rukan takki/Dainesen housut ovat kyllä kesäkeleillä tolkuttoman kuumat ilman vuoriakin, tuskin kuumempaa saa aikaan kalvoa vaihtamalla.

Oma kokemus Sweepistä (puoltoista kesää) kaksiosaisesta nahkapuvusta on OK vetoketjuja lukuunottamatta. Muuten ei valittamista, kaatokokemusta ei ole, toivottavasti ei tulekaan... Vetoketjut korjataan tässä keväällä, sen jalkeen käyttö jatkuu.

Petri

Semmosia kamoja oo vielä keksittykkään, jotka pitää hikoilun helteellä ja sateen pois iholta, jos on niin kertokaa ihmeessä...
Mainoksethan aina liikaa lupailee, mutta näinpä Yamahan accessories esitteessä tix tex-ajotakin, jossa irroitettava vedenpitävä sisävuori, lisäksi päällikankaan sai poistettua vetoketjuin, jolloin alta paljastuu verkkotakki.

Kuulosti liian hyvältä ollakseen totta.

Tuohon Velhon kommenttiin:

Narsistit haluavat, että on hyvännäköiset vermeet.

Toimivuus on toinen juttu.

Turvaavuus on sitten myös tärkeää.

Ja ilmastointi myös.

Dainese on hyvin vanha merkki. Ne kehittelevät siellä tuotesuunnitteluosastollaan pukuja koko ajan. Ennen kaikkea nahkapukuja. Uskoisin, että vanhalla kokemuksella on jotain merkitystä.

Se, että samaan kaupunkiin on pesiytynyt muitakin mp-pukuvalmistamoja, on luonnollista.

Ja hinta käy yleensä laadun kanssa käsikkäin.

Mulla oli/on sweepin tarjous puku kaudelta 2004, mercury tms.
Housut oli onnettomat, vuotaa perseestä  
033102ass_1_prv.gif

Takki on hyvä kylmällä, pitää vettä, mutta
lämpimällä kelillä tuskastuttavan kuuma.
Samansuuntaiset kokemukset, lisäksi takkikin vuoti, sain uuden, ei vuotanut niin paljoa.
Ensi kesää varten ostin Hanxin nahka-asun messuilta kun halvalla sain  
smile_org.gif
Ja oli sadeasu valmiina  
tounge.gif

Mulla oli/on sweepin tarjous puku kaudelta 2004, mercury tms.
Housut oli onnettomat, vuotaa perseestä  
033102ass_1_prv.gif

Takki on hyvä kylmällä, pitää vettä, mutta
lämpimällä kelillä tuskastuttavan kuuma.
Samansuuntaiset kokemukset, lisäksi takkikin vuoti, sain uuden, ei vuotanut niin paljoa.
Ensi kesää varten ostin Hanxin nahka-asun messuilta kun halvalla sain  
smile_org.gif
Ja oli sadeasu valmiina  
tounge.gif
Jaa... Mulla oli mercury viime kesänä ja en kyllä missään nimessä voi sanoa että vuoti kuin seula...?! Ja ajoin sateessa kyllä useammankin kerran pitkiä rykäsyjä. Joo, kyllä vettä tuli aina parin tunnin ajamisen jälkeen jostain hihan suusta ja kaula-aukosta sisään mutta itse kalvo/kangas ei kyllä vuotanut.

Huonoja puolia oli kyllä se hiostavuus kuumalla, tosin ei varmasti sen enempää hiosta kuin muutkaan halpaluokan ajokamat. Toinen oli se etten saanut puntteja asettumaan oikein mitenkään saappaiden päälle, aina ne nousivat pois tms.

Kuitenkin se puku oli kyllä täysin hintansa väärti. Jopa hyvä hintaansa nähden. Meni kylläkin kaupan päälle viime syksynä kun mopon myin, että enää minulla sitä ei ole. Täksi kaudeksi tulee saman merkin hiukan erimalliset vermeet. Samalla kalvolla ja samalla lämpövuorella kuin edellisetkin.

Ei kellään satu olemaan käytännön kokemusta Sweep Speed -nahkarotsista?

http://www.eurobiker.fi/kuvat/ssp-01.jpg

Olen tässä katellut nahkatakkia ja toi speed vaikutti pätevältä vaihtoehdolta. Ei ole vaan vielä päässyt liikkeeseen kokeilemaan takkia päälle.

Ostin viime kesänä tuon Sweep Speedin. Hyvä takki - kuumalla sopiva, viileällä sopiva (irrotettava vuori).

Kaatumiskokemuksia ei ole.

Kyllä nahkarotsi päihittää goret ajomukavuudessa mennen tullen, ainakin paisteisena päivänä
smile_org.gif
Speed takki ja housut yhden kesän olleet ajossa. Mitään mainittavia kulumisen merkkejä ei ilmennyt, vetoketjut sun muut toimii moitteettomasti. Varsin mukava myös päällä, vertailupohjaa muihin nahkoihin ei tosin ole eikä liioin kaatumiskokemuksia mut uskaltaisin silti sanoa että hinta-laatusuhteeltaan aikas pätevä kokonaisuus.

Minulla on ollut käytössä yhden kauden Sweepin varusteet, muuten OK mutta laatu esim. ompeleissa heikko.....
mad.gif

Niin tai voihan se olla että body on kehittynyt "karski-arskan" suuntaan....

Elikkä yhteenvetona noista jutuista vois sanoa, että ellei sinulla ole hirveästi rahaa laittaa ajovermeisiin, niin Sweep on ihan kiva vaihtoehto.Asialliset kamppeet kohtuullisella hinnalla.
Kun on niitä kokeillut ja taas vähän säästellyt, voi sitten myöhemmin satsata minkälaiset haluaa.
Toi Kava10 juttu siitä, ettei kamppeet ketään konkurssiin vie, ei pidä paikkaansa.
Meissä mopoilijoissa on esim.opiskelijoita, joille jokainen penni on se viimeinen.
Siksi porukka haluaa kuulla, mistä voi edullisimmin saada itselleen sellaiset kamppeet, että voi tehdä tarvittaessa pitemmänkin reissun.Tai kamppeet ensimmäiseksi kesäksi, jotta pääsee asiasta vihille ja pystyy paremmin määrittelemään mitä vaatteiltaan haluaa.
Sorry, mut minua on perinteisesti ärsyttänyt, et kun joku kyselee halpaa tai keskihintaista kampetta, ketjuun ilmestyy joku sanomaan, et laatuun kannattaa satsata.(ja se kallein merkki ei ole aina edes välttämättä hyvä.Merkki ei aina takaa laatua)
Kaikilla nyt vaan ei ole sitä rahaa....

Back