• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Suzukin takuu 6 päivää Lappeenrannassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Davinci
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Yleisesti kummastuttaa tuo mopoliikeiden palvelu taso. Neljäs pyörä vuoden sisään ja oikeastaan yhdessä kaupassa palvelu sellaista että uusia kauppoja menen tekemään. Kohta voi Vaihtua taas ja viimeistään ensi keväänä mamman pyörä. Siinä on mahdollisuus hyvällä ja asiallisella palvelulla saada maksava asiakas taloon vakituiseksi, mutta kun ei meinaa raha kelvata. Taitaa olla liikaa asiakkaita?

Ja tuosta akusta ei tarvitse edes keskustella saatko uuden!! TOTTA KAI SAAT!!!! VAADIT VAIN SELLAISEN!!!

Mitä olette mieltä tapauksesta: 6 päivää käytössä olleesta uudesta  Suzuki moottoripyörästä pimeni akku. Vaikka sitä yritettiin ladata liikkeestä saatujen ohjeiden mukaan ei eloa tullut ja niinpä pyörän myynyt Harpmotor Oy Lappeenrannasta MÖI tilalle uuden akun 85 euron hintaan.
Ei uskoisi, kävin talvella hieromassa kauppaa ja oli kyllä asiallinen kaveri tuo Harp:in myyjä.
Kokeile vielä sovitella asiaa liikkeen kanssa, ihme juttu
omg.gif
, kyllähän noissa akuissa on yleensä ajokauden kestävä takuu uutena

Itse olen varmuudeksi ladannut uuden akun sellaisella hitaalla ja elvyttävällä laturilla kunnolla täyteen ennen kuin olen sen paikoilleen laittanut mopoon. Näin sille akulle on saanut pitkän palveluiän.

Mutta kyllä minunkin mielestä tuon akun voisi vaihtaa uuteen, jos ei muuta niin herrasmies elkeenä tms. Ei ole kovin kallis juttu ja sillä saa pidettyä asiakkaan varmasti tyytyväisenä. Ja ajatellaanpa vaikka nyt tätäkin threadiä... paljonko tästä on jo koitunut haittaa ko. liikkeelle? Sitä on hankala edes veikata.

Niin että 6pv nuori ja akku sökö eikä tullut uutta tilalle.
veryangry.gif
veryangry.gif
veryangry.gif
veryangry.gif
veryangry.gif
veryangry.gif

Kyllä on tylyä toimintaa. Olisin siinä vaiheessa perunut koko
kyseisen kaupan. Pyörä takas ja liikkeen vaihto.
eek.gif

Kait niissäkin on palautus oikeus
confused_orig.gif

Voipi olla täyttä mutua, mutta muistelisin että akku ja renkaat ei kuulu ns. takuun piiriin.

Eli lainopillisesti liike toimi oikein, mutta mutta...joskus olisi ihan hyvä myöskin muistaa PR.
Jep, normaalisti takuun ulkopuolelle rajataan kaikki kulutusosat, joihin akku luetaan.

Mielestäni olisi kuitenkin hyvän kauppiastavan mukaista korvata takuuseen uusi akku, jos uudesta pyörästä kovin nopeasti se menee.. Kunhan käyttäjä ei tosiaan ole sitä itse aiheuttanut.
Se on aivan sama mitä liike tai maahantuoja rajaa takuun ulkopuolelle. Se on laki joka takuun on määrittänyt ja siihen ei voi muut mukista.

Muuten rajaisin itseni heti nopeusrajoitusten ulkopuolelle
tounge.gif

Kauppaan keskustelemaan nätisti rahan palautuksesta ja jos ei onnistu niin valitusta kuluttaja suojaan....

No hei haloo...

Miksi siinä pyörässä on akku ja parkkivalot?
No siksi että sen voi (joutua) jättä(mä)ä jonnekkin missä pitää olla parkkivalot päällä. Jos tuo akku ottaa tuosta siipeensä, niin pitäisi käyttöohjekirjassa lukea isolla: HUOM ! PARKKIEN PÄÄLLE JÄTTÄMINEN RIKKOO AKUN MOPOSTASI, ethän jätä mopoa parkit päällä minnekkän vaikka siihen on sellaiset suunniteltu.

Toi liikehän on ihan ****** jos se tuollaista höpöttää.
Ihmettelen suuresti samaa asiaa, miksi on yleensä rakennettu parkit jos niitä ei voi käyttää...
nixweiss.gif
Luulenpa että akussa on ollut jo alunperin "tekovika"...

No johan on, mulla oli jammussa omituinen sähkövika(katos välillä totaalisesti), takuuseen meni akku puolentoista vuoden ikäisenä viellä !

Edit: pitäisiköhän kaupat perua kun ei sitä saatanan pyörää näy vieläkään.

Ainakin itse olen saanut esim. suzukilta sellaista infoa, että akun takuu on pääsääntöisesti yhden ajokauden kestävä.

Että luulis kyllä tuon kuus päivää mahtuvan siihen...
nixweiss.gif

Viime viikolla ostin uuden akun; myyjä sanoi sillä olevan vuoden takuun. Akun yläpinnassa olevalla sarjanumerolla saa sitten uuden.

Onkos tää akkuongelma kuinka yleinen?
Viikon sisällä oon kuullu jo kolmesta vastaavanlaisesta akku hajoaa tapauksesta ja kaikissa tapauksissa pyörä on ollu täysin uusi Suzuki
nixweiss.gif

Tiedoksi: Soitin juuri Suzuki-maahantuojalle. Huoltopäällikkö vahvisti että uusien Suzukien akku voi hajota muutamassa tunnissa korjauskelvottamksi jos valot jää päälle.

Tiedoksi: Soitin juuri Suzuki-maahantuojalle. Huoltopäällikkö vahvisti että uusien Suzukien akku voi hajota muutamassa tunnissa korjauskelvottamksi jos valot jää päälle.
Eli huoltopäällikkö myönsi, että tuotteessa on tyyppivika? Eiköhän niiden pitäisi sitten ottaa asiasta myös vastuu...

Omalla Suizalla on toki jo ajettu kuukausi, mutta kauhulla odottelen päivää jolloin akku on heittänyt veivinsä. Pitäsköhän tuota alkaa pitämään laturissa kiinni yöt...?

Alkaa vaikuttaa uskomattomalta. Mikähän se akku on, joka on uusissa Suzukeissa? Akkuvalmistaja olisi syytä selvittää ja kysyä sen kantaa. Toi tarkoittaisi syväpurkausta, joka musta yleensä edellyttää samanaikaisesti pakkasta.

MP-akun kapasiteetti on ”huvittava”: esim. 10 Ah. Se tarkoittaa, että vuorokaudessa se on taatusti tyhjä, jos parkit on päällä. Kun kysymyksessä on parkit, joka jenkeissä voipi olla merkittävä suojavaruste ja sikäläisessä oikeudenkäynnissä… ni syväpurkaussuoja on vissiin out of question.

Kuten muut ovat selittäneet, antaa usea akkuvalmistaja akulle jonkinlaisen, ajallisen käyttötakuun. Suzukiin ei siis kannata asentaa saman valmistajan akkua –eikä ostaa sitä suzukiliikkeestä.

Olen silti melko varma, että akkuvalmistaja olisi huoltopäällikön kanssa eri mieltä. Tämä siis on mutu, joka siten voi olla myös fiktio.
nixweiss.gif

Eikä Harp Motor Oy suostu lähettämään moottoripyörän takuuehtoja...
Ei suostu?? Mikä se sellainen liike on??

Eikös sulla kuitenkin ole itsellä ne takuuehdot? Ne on Suzukin huoltokirjassa. Siellä kyllä sanotaan, että akku on takuun ulkopuolella, mutta se ei todellakaan poista valmistajan vastuuta oletetusta käyttöiästä. Kyllä se pitää pidempi olla kuin 6 päivää.

Kyllä valmistaja jonkun vastuun kantaa, mutta kun maahantuojan huoltopäällikkö ilmoitti ettei heillä ole yhdestäkään uudestä moottoripyörästä hajonnut akku.

Back