• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Suzuki SV1000S tietoja kaivataan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tepe1
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Minun mielestä sv:n ajoasento on varsin leppoinen. Niska ja käsien puutumis ongelmat mitä mulla oli esim. bladen kanssa on historiaa. Jarrut ovat ihan ok,muistaakseni edessä samat kuin vähän vanhemmassa gsx-r:ssä. Alusta ei ole kilokyykkyjen tasoa mutta ei huono,hyvin tuolla on niiden mukana mutkateillä pysynyt. Joku tuolla aikasemmin sanoi sv:tä mäyräkoira malliksi,siitä olen kyllä täysin erimieltä. Minusta pyörä on lyhyt ja korkea (itsellä -03 malli) ja yllättävän kevyt/ketterä taittaa mutkiin. Mitään räjähtävää 1000 kuutioisten nelipyttyisten suorituskykyä on turha odottaa mutta yllättävän ripeä se kuitenkin on. Moottorin tasainen veto ja suht kova alavääntö hämää ja saa pyörän tuntumaan todellisuutta hitaammalle. Omassa vähän piristetyssä vessassa on 80nm vääntöä renkaalla jo 3000 kierroksella,ei tarvii paljon kierrättää ja meno on silti ripeää. Keulaa laite nostaa todella helposti,3000 rpm riittää. Kulutus omassa ollut vähän reilun 5litran ja 7litran väliin ajotyylistä riippuen.

2003 mallin ajo-asento tosiaan melko erilainen kuin uudemmissa malleissa, runko takaosasta korkeampi, ja saa aikaiseksi sellaisen fiiliksen että istuu tosiaan pyörän päällä. Lisäksi asento luonnollisesti enemmän etukeno. Itse tykkäsin 2003 ajoasennosta, ei liian tosiaan mikään äärimmäinen kyykky, mutta ei sitten ihan tourinkikaan.

Varsin ok fillari, pata varsinkin kaupunkipyöritykseen aivan sairaan hyvä. Alkaen 3000rpm jaksaa vääntää, myös kaksi päällä. Alusta / runko taas sitten aika letku. Kokonaisuutena tuntuu hieman löysältä paketilta, joka itseni mielestä oli se suurin miinus tossa laitteessa.

Ja jos joku vielä kaipailee S malliin normaalia stongaa, multa saisi sellaisen käydä hakemassa huokealla. Ja onpa tollainen matalampi penkkikin -03 malliin vielä kaapin pohjalla.

http://www.johu.org/sv/

Kaksi päällä menoon ei kyllä mielestäni kyseinen pyörä sovellu ollenkaan! Muuten tyytyväinen hankintaani, vielä kun kaiken fiksaamisen saan tehtyä niin siten on kiva ajella.

cooz taidan ajella sun vanhalla pyörällä.

Kulutus omassa ollut vähän reilun 5litran ja 7litran väliin ajotyylistä riippuen.
Hmm... mulla menee nyt yli 10 litraa/100km ku otin snorkkelin pois. Taitaa säädöt olla aika perseellään?? Tehoa (ja ääntä) tuli kyllä lisää kun heitti sieltä sen snorkkelin pois. Ihan kuin koko laitos ois heränny henkiin jostain unesta. Ainoastaan toi bensansyönti huolestuttaa, tai siis lähinnä oikeestaan v*uttaa käydä vajaan 200km välein tankilla.

Tulossa Yoshin TRS-kannut ja K&N vapaavirtausfilsu.. Samaan syssyyn ois tarkotus säätää ruisku, saa nähä mitä tapahtuu sen jälkeen...?? 15 l/100km..  ??
nixweiss.gif

Tuntuu aika kovalle tuo yli 10l/100km. Oman vois saada sen verran viemään jos oikein yrittämällä yrittäis. Mitä muuta sun pyörälle on tehty kuin poistettu se snorkkeli? Mulla on putkisto vaihdettu,lambda otettu pois käytöstä,säädetty oma ruisku kohdalleen ja muokattu sitä snorkkelia. Säädettäessä täytyy muistaa pair-system tukkia,muuten ei näytä oikeita seoksia ja jää ala sekä keskialueelta paksulle. Täytys oikein penkissä kokeilla miten vaikuttaa jos poistaa koko snorkkelin.

Mitä muuta sun pyörälle on tehty kuin poistettu se snorkkeli?
Ei muuta toistaiseksi. Nostin tankin ja nappasin sen kumisnorkkelin pois, aikaa meni ehkä 5 minuuttia. Mitään peruuttamatonta ei oo tapahtunu siis vielä...

Ajattelin mennä tonne Espoon MR-Powerille säädättämään, sieltä näyttäis lähtevään kohtuuhintaan putket, säädöt ja penkitys ennen/jälkeen...

Pakko kyllä sanoo että kevyesti v*uttaa käydä tankkaamassa joka toinen päivä (ihan niinku normiajossa). Kelasin jo hetken aikaa, että käyköhän joku naapurin narkkipoika imemässä niitä bensoja sieltä tankista...  
veryangry.gif

En tiedä noista lambdojen poistamisista yhtään mitään kuten myöskään mistään pair-systemeistä..  
confused_orig.gif
Kaveripiirissä ei liiemmin oo vastaavia, joten ei pääse mistään hakemaan tietoa sillee kasvotusten...

Suosittelen racersipe tutustumaan suzukisv1000.com sivustoon ellei ole ennestään tuttu. Sieltä löytyy paljon tietoa kyseisestä moposta. Onko sun pyörä vieny aina noin paljon ainetta vai vasta snorkkelin poiston jälkeen?

Suosittelen racersipe tutustumaan suzukisv1000.com sivustoon ellei ole ennestään tuttu. Sieltä löytyy paljon tietoa kyseisestä moposta.

Joo oon käyny siellä ja sit tää http://www.sv1000.zyns.com/ on toinen hyvä mesta. Nykyisissä internet-forumeissa on vaan se ongelma, että tietoa on ihan hel..sti ja myös asian "tietäjiä" sitäkin enemmän. Tuhat eri neuvoa ja 1002 tietäjää..  
tounge.gif

Onko sun pyörä vieny aina noin paljon ainetta vai vasta snorkkelin poiston jälkeen?

No toi on aina (4600km takana) ollu aikamoinen lurppahuuli, mutta nyt ainakin sitä ainetta 95/98 alkanu menee melkosesti...
033102beer_1_prv.gif

No noilta sivuilta löytyy tietoa/ohjeita pair-systemistä,tre:stä,ilmaboksi muutoksista jne. TRE kikale on muuten ihan ehdoton sisävessaan!! Se muuttaa sytytyskäyrää 1-4 vaihteella osakaasulla,kaasuun vastaavuus muuttuu paljon paremmaksi. Kikale on lähes ilmainen ja asennus lapsellisen helppoa. Epäilen että sulla on seokset vähän perseellään siinä mopossa kun noin janoinen on.

2003 mallin ajo-asento tosiaan melko erilainen kuin uudemmissa malleissa, runko takaosasta korkeampi, ja saa aikaiseksi sellaisen fiiliksen että istuu tosiaan pyörän päällä. Lisäksi asento luonnollisesti enemmän etukeno. Itse tykkäsin 2003 ajoasennosta, ei liian tosiaan mikään äärimmäinen kyykky, mutta ei sitten ihan tourinkikaan.

Varsin ok fillari, pata varsinkin kaupunkipyöritykseen aivan sairaan hyvä. Alkaen 3000rpm jaksaa vääntää, myös kaksi päällä. Alusta / runko taas sitten aika letku. Kokonaisuutena tuntuu hieman löysältä paketilta, joka itseni mielestä oli se suurin miinus tossa laitteessa.

Ja jos joku vielä kaipailee S malliin normaalia stongaa, multa saisi sellaisen käydä hakemassa huokealla. Ja onpa tollainen matalampi penkkikin -03 malliin vielä kaapin pohjalla.

http://www.johu.org/sv/
Joutuu oleen kyllä eri mieltä!!! Olen itse ajanut -03 -04 ja -05 mallit, ja jos kaikki olisi ollu esim mustia, niin en todellakaan olisi siitä joukosta löytänyt sitä 03 mallia. Enkä edes omaa 04:sta...
Eli niissä ei mielestäni ole juurikaan mitään eroa ajoasennoissa kuten väitätä!!!

Kulutus omassa ollut vähän reilun 5litran ja 7litran väliin ajotyylistä riippuen.
Hmm... mulla menee nyt yli 10 litraa/100km ku otin snorkkelin pois. Taitaa säädöt olla aika perseellään?? Tehoa (ja ääntä) tuli kyllä lisää kun heitti sieltä sen snorkkelin pois. Ihan kuin koko laitos ois heränny henkiin jostain unesta. Ainoastaan toi bensansyönti huolestuttaa, tai siis lähinnä oikeestaan v*uttaa käydä vajaan 200km välein tankilla.

Tulossa Yoshin TRS-kannut ja K&N vapaavirtausfilsu.. Samaan syssyyn ois tarkotus säätää ruisku, saa nähä mitä tapahtuu sen jälkeen...?? 15 l/100km..  ??
nixweiss.gif
Onko tietoa tehon lisäyksestä
confused_orig.gif

Itsellä on Yoshin TRS kokoputki ja säädetty korpiaholla. Tehonlisäys taisi olla hiukan reilu 3hp luokkaa, mutta vääntkäyrä tassoittui kummasti.. Saattoi jopa kasvaa hiukan
smile_org.gif

Ja sen "raikasilma" hässäkän voi ihan huoletta tukkia vaikka kuumaliimalla sieltä putsarin pohjasta!!! Loppuupa se ainainen "ampuminen"

Kikale on lähes ilmainen ja asennus lapsellisen helppoa. Epäilen että sulla on seokset vähän perseellään siinä mopossa kun noin janoinen on.
Ok. Löysinkin ohjeet tuohon, mutta jotenkin vaan tuntuu siltä että tollasen ohjeen: "leikkaa punainen johto katki ja liitä se mustaan johtoon asettaen samalla vastus siihen väliin" perusteella lähteekö koko pas*a edes käyntiin..

Ootko asentanu ton itse? Teitkö sen näiden ohjeiden avulla? Ilmeisesti pitää olla 15 kilo-ohmin vastus..? Täytyy mennä kysymään jostain elektroniikkakaupasta. Saahan noi johdot kytkettyä takaisinkin jos homma menee reisilleen.

Eiks tällänen nykyajan vehje osaa niinku itse duunaa sellasen kevyen säädön, esim reikiä ilmapoksiin -> enemmän ilmaa -> lisätään vähän syöttöjä? Vai pitäiskö toi ruisku säädättää aina ku tekee jotain modauksia (esim snorkkelin poisto, TRE-modaus, reiät ilmapoksiin, sit toi pair-system (en oo tätä vielä ehtiny selvittää)...)
confused_orig.gif
?

Jostain luin, että pitäis olla Powercommander jos haluaa säätää kunnolla ton laitteen kaikkea vapaavirtausfilsuja ja putkistomodauksia varten - onko näin??

Ja sen "raikasilma" hässäkän voi ihan huoletta tukkia vaikka kuumaliimalla sieltä putsarin pohjasta!!! Loppuupa se ainainen "ampuminen"
Raikasilma - hässäkkä... ?? Nyt kyl tipahdin kärryiltä... Varmaan jossain siellä ilmapoksin pohjassa?? Mitäs ihmettä se sit tekee?  
withstupid.gif
No se "raikasilmasysteemi" on se pair system. Työntää ilmaa pakokavavaan ja näin vähentää päästöjä.Pair systemiin voit tutustua myös tuolla sv1000.com:ssa. Siitä ei tarvii muuta murehtia kunhan säädön aikana ei ole käytössä. TRE:n asensin itse mutta en tehnyt sitä noiden ohjeiden mukaan. Itsellä on päivitetty malli joka tajuaa pyörän olevan vapaalla ja näin ei sotke tyhjäkäyntiä. Tuo pelkkä vastus tekee sen että tyhjäkäynti hieman huononee.

No se "raikasilmasysteemi" on se pair system. Työntää ilmaa pakokavavaan ja näin vähentää päästöjä.Pair systemiin voit tutustua myös tuolla sv1000.com:ssa. Siitä ei tarvii muuta murehtia kunhan säädön aikana ei ole käytössä.
Joo tutustuin tohon pair systemiin.. mites sen voi "helpoiten" ottaa pois käytöstä?? Joudunko hankkimaan tämän ??

TRE:n asensin itse mutta en tehnyt sitä noiden ohjeiden mukaan. Itsellä on päivitetty malli joka tajuaa pyörän olevan vapaalla ja näin ei sotke tyhjäkäyntiä. Tuo pelkkä vastus tekee sen että tyhjäkäynti hieman huononee.
Ok. Mua kiinnostaa just päivitetty malli, sillä luin että pelkällä tolla vastuksen laitolla voi tulla ongelmia (ellei tee on/off tyyppistä kytkintä tohon modaukseen) kylmäkäynnistyksessä kylmällä ilmalla. Mistäs tohon päivitettyyn malliin löytyis ohjeet?

Huimasti selvinny asioita tässä parin päivän aikana... kiitos etenkin Pahkasialle selventävistä vastauksista. Respect!
buttrock.gif

Ei sun tarvii ostaa mitään osia pair:in poiston takia. sv1000.com:ssa on aika hyvät ohjeet kuten varmaan huomasitkin. Poistat osat ohjeen mukaan ja tulppaat ilmansuodatin kotelosta reijän johon "venttiililtä" letku tulee. Peitelevyt jotka myytävässä setissäkin on pystyy tekemään itse. Sinänsä koko pair:in poisto on mielestäni turhaa,ei siitä mitään hyötyä ole. Putkessa "ampumista" saattaa vähentää mutta itselläni ainakaan ei putkessa juuri pauku. Nimellistä korvausta vastaan voisin sulle vaikka lähettää koko TRE kikaleen jos ei kiinnosta itse alkaa tekemään.

Sinänsä koko pair:in poisto on mielestäni turhaa,ei siitä mitään hyötyä ole. Putkessa "ampumista" saattaa vähentää mutta itselläni ainakaan ei putkessa juuri pauku.
No tätä mä vähän mietinkin... pari kertaa on paukahtanu, mutta ei se kyllä liiemmin häiritse. Enemmän häiritsee just toi elottomuus alakierroksilla.

Nimellistä korvausta vastaan voisin sulle vaikka lähettää koko TRE kikaleen jos ei kiinnosta itse alkaa tekemään.
Wow.  
bowdown.gif
Heitä privaa vaikka, niin sovitaan tarkemmin...

Nyt parille..  
033102beer_1_prv.gif

Back