• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Suzuki RF 600 R ongelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja battery
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hei. osaisiko joku neuvoa mikä voisi pyörässäni olla koska pyörä lähti talven seisokin jälkeen käyntiin ja jätin sen käymmän talliin ja kun menin katsomaan niin pyörä oli sammunut ja ei lähtenyt enää käyntiin...mistä aloittaa vian etsintää asialle koska pyörää olen nyt yrittänyt itse tutkia ja tuntuu toimeettomalta koska en ole hirveesti vielä näihin 2 pyöräisiin kajonnut
withstupid.gif

Mä lähtisin tsekkaamaan polttoaineesyöttöä. Saattais olla hana jumissa tms.

Polttoainepuoli on varmasti hyvä paikka aloittaa vian etsiminen.

Ehtikös pyörä olla käynnissä kauankin ennen kuin poistuit tallista?
Pyörittääkö laturi normaalisti?
Oliko pyörässä puoli vuotta vanhat bensat, ootko availlu tankkia talven aikana?

Tulpat saattaa mennä pilalle jos tekee lyhyitä kylmäkäynnistyksiä talven aikana eikä käytä kunnolla lämpimäksi.

Polttoainepuoli on varmasti hyvä paikka aloittaa vian etsiminen.

Ehtikös pyörä olla käynnissä kauankin ennen kuin poistuit tallista?
Pyörittääkö laturi normaalisti?
Oliko pyörässä puoli vuotta vanhat bensat, ootko availlu tankkia talven aikana?

Tulpat saattaa mennä pilalle jos tekee lyhyitä kylmäkäynnistyksiä talven aikana eikä käytä kunnolla lämpimäksi.
pyörä ehti olemaan noin 2 min ennen kuin poistuin tallista niin käynnissä kierroksia otti hyvin ei mitään ongelmaa mutta sit lähin ulos ja noin 15min päästä menin katsomaan niin pyörä oli sammunut itsekseen ja tuota arvelinkin että olen tehnyt lyhyitä käynnistyksiä talven aikana enkä ole kunnolla lämpöseksi päästänyt joten voi olla ne tulpat ja bensa on noin 6kuukautta vanhaa seisoi marraskuusta huhtikuun alkuun ja täys tankki vielä enkä ole avannut tankkia koko talvena

pyörä ehti olemaan noin 2 min ennen kuin poistuin tallista niin käynnissä kierroksia otti hyvin ei mitään ongelmaa mutta sit lähin ulos ja noin 15min päästä menin katsomaan niin pyörä oli sammunut itsekseen ja tuota arvelinkin että olen tehnyt lyhyitä käynnistyksiä talven aikana enkä ole kunnolla lämpöseksi päästänyt joten voi olla ne tulpat ja bensa on noin 6kuukautta vanhaa seisoi marraskuusta huhtikuun alkuun ja täys tankki vielä enkä ole avannut tankkia koko talvena
Omassa RF:ssä meni tulpat pilalle pari talvea sitten juurikin noiden lyhyiden käynnistysten takia (kait), mut pyörä kävi huonosti jo kun sain sen käyntiin talven jälkeen (tais käydä kolmella pytyllä).

Tulpien vaihto onkin aika persiistä kun pitää tankit, ja ilmanputsarit purkaa edestä. Jos päädyt tulpat vaihtamaan niin suosittelen että lataat akun täyteen ja vaihdat samalla uudet bensat tai starttaat ainakin aluksi vaikka pikkupullosta uuden bensan voimalla... Uusia tulppia kannattaa kysyä esim. autotarvikeliikkeestä, saattaa olla halvempia kuin mp-tarvikeliikkeestä ostettaessa...

eli aika tuskallinen homma tiedossa jos kaikki noi joutuu repimään pois :WAZAAP:ja miten toi tankin tyhjentäminen onnistuisi helpoiten koska tankkihan pitää alipaneistaa jos oon oikein ymmärtänyt asian

kaikille suuri kiitos ja pyörä lähti pelkillä tulppien vaiholla käyntiin ja tuli ajettua jo 273.7 kilometriä
062802jumpie_prv.gif

Back