• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Suzuki öljysuosituksia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sahkari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Suzuki öljysuosituksia?

Itsellä bandit 1250 jota en ole viitsinyt itse huoltaa ja 2:ssa viimeisessä huollossa laitettu jotain gastrolin öljyä koneeseen ja mielestäni laatikko kolahtelee enemmän kuin aikaisemmissa suzukeissani joissa käytin shellin adwanceria öljynä silloin kun vielä itse huolsin pyöräni.
Mikä öljy teillä toiminut parhaiten pyörässä?

300V on notkea kisaöljy ja vaatii ymmärrykseni mukaan vaihdon huomattavasti tiheämmin mitä normaalit katukäyttöön suunnitellut öljyt. Huippuöljy ratapyörään, mutta en laittaisi katukäyttöön.

Minun -08 197hp suzukissa toimi hienosti mobil delvac (olinko eka?).
Mutta voi olla tietysti että bandit vaatii kalliimpaa öljyä

Itsellä noissa aikaisemmissa suzukeissa toimi toi Shellin Advace hyvin ja oli huomattava ero vaihteiden käytössä toisen merkkiseen öljyyn mutta en muista mikä oli merkki, mutta oli ostettu motonetistä.
Nyt vaan kun käyttää huollossa pyörää niin saa mitä saa öljyksi ja mielestäni tuolla castrolilla vaihteet kolahtelee enemmän, mutta kai se on vaan alettava itse vaihtaan taas öljyjä niin saa parasta banditille koneeseen.
Silloin vuosia sitten tuota shellin ölyjä joutu hiukan metsästämään mutta en tiedä mikä nyt on tilanne sen suhteen...?

sahkari sanoi:
Itsellä bandit 1250 jota en ole viitsinyt itse huoltaa ja 2:ssa viimeisessä huollossa laitettu jotain gastrolin öljyä koneeseen ja mielestäni laatikko kolahtelee enemmän kuin aikaisemmissa suzukeissani

Castrol on myös meikäläisellä aiheuttanut laatikon takertelua sekä GSX650F:ssä että Yamahan FZ8S:ssä. Tuossa Suzukissa käytin pari vaihtoväliä Bel-Rayn täyssynteettistä 10W50-öljyä. Ekan kerran sitä laittoi merkkihuolto, ja toisella kertaa vaihdoin sitä itse tuon "tökkivän" Castrolin tilalle. Laatikon toiminta parani heti merkittävästi. Jotkut varoittelivat kytkimen pito-ongelmista, mutta ei minulla ainakaan noita ilmennyt.

Viimeksi muokattu:
Back