Mä olen käyttänyt susukin kaikissa huolloissa jv-motorsportissa, ja muualle en sitä suostu edes viemään.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Täytyy sitten varmaan kilauttaa sinne !Mä olen käyttänyt susukin kaikissa huolloissa jv-motorsportissa, ja muualle en sitä suostu edes viemään.
Ööö, kyllä minusta Pentti on valtuutettu huoltajaVaikea kysymys. Hyvät huollot ko.aluueella on kortilla. Ite olenkin päätynyt huoltamaan laitteet ite.Tässä yksi huolto, jossa käytän jos omat taidot loppuu. Ei ole kyllä valtuutettu Suzuki-huolto, mutta on pätevä kaveri.
Tmi Pienkonehuolto Pentti Asukas
Siikajoentie 970, 92140 RAAHE / PATTIJOKI
Puh. 08-2274188 fax 08-2274188
Muista ko.alueen huolloista on enemmän ja vähemmän huonoja kokemuksia: kallista valohoitoa lähinnä ja ammattitaidottomuutta. Pahimmillaan saa pelätä, että mitä on rikki, kun huollosta hakee. Tiiä sitten johtuuko kiireestä vai mistä.![]()
Aivan! Löytyy Suzukin valtuutettujen huoltojen listalta. Kiitos oikaisusta! Kawasakin huollon merkeissä olen käynyt tuolla niin ei tullu sillon kyseltyä, että onko Suzukin "virallinen" huolto. Suosittelen ko. paikkaa!Ööö, kyllä minusta Pentti on valtuutettu huoltajaVaikea kysymys. Hyvät huollot ko.aluueella on kortilla. Ite olenkin päätynyt huoltamaan laitteet ite.Tässä yksi huolto, jossa käytän jos omat taidot loppuu. Ei ole kyllä valtuutettu Suzuki-huolto, mutta on pätevä kaveri.
Muista ko.alueen huolloista on enemmän ja vähemmän huonoja kokemuksia: kallista valohoitoa lähinnä ja ammattitaidottomuutta. Pahimmillaan saa pelätä, että mitä on rikki, kun huollosta hakee. Tiiä sitten johtuuko kiireestä vai mistä.![]()
Suzuki jälleenmyyjät ja huollot
ja pätevä kaveri tosiaan. Kelkkahuolloista henk.koht. kokemusta. Sinne tulee oma susnakin kyllä 6000km huoltoon menevän. 1000km huollossa kävi Hirvosella, palvelu hyvää ja eipä tuossa eka huollossa kovin kummosia tehdäkään, mitä voitaisiin "mokata". KALLIS oli ainakin!!![]()
Eiköhän se huoltopuoli yleensä hoidu listahinnoilla. Pyöräkaupassa nyt vielä puhutaan sellaisista summista että tinkimisessä on mieltä mutta en usko että jostakin kahdesta kympistä tinkiminen kiinnostaa yleensä sen paremmin asiakasta kuin kauppiastakaan.Entäs huoltojen hinnat? Onko kaikki ns.listahintoja vai tekevätkö tarjouksen esim 12tkm huollosta tai 18tkm huollosta jne?? Missä hinnoissa siis huollot liikkuvat eri firmoilla??
Do niin, sain jv-motrosporttiin jo ensi viikoksi ajan (olis myös tälle viikolle) ! EikunMä olen käyttänyt susukin kaikissa huolloissa jv-motorsportissa, ja muualle en sitä suostu edes viemään.
Käytin Gixun siellä 1000km:n huollossa ja toisten en vie.Kuvailusta päätellen olet käyttänyt Hirvosella.![]()
Käytin Gixun siellä 1000km:n huollossa ja toisten en vie. Soitin varsin ja kysyin paljonko siellä maksaa 6000km huolto, yms, ja puhelimessa ollut uusi työntekijä/kesäharjoittelija ei tiedoillaan häikäissyt. Mut eipä siitä tässä sen tarkemmin... Ja juu, jostainhan pitää aloittaa, mut ei mun pyörällä noilla hinnoilla ja huoltojonoilla. Ihmetyttää tosissaan kun paikka on kuuluisa pa*kasta huollosta, mutta silti siellä olisi ollut seuraava vapaa huolto aika vasta heinäkuun lopulla, eli noin 5 viikon jonot. Vien pyöräni Sirniölle ja maksan melkein puolet vähemmän paremmasta huollosta. Ja tämä sopi myös pyöräni myyjäliikkeelle, eli pyöräni takuu ei häviä vaikka Sirniö ei ole virallisen maahantuojan valtuuttama huolto. Toinen paikka johon voisin viedä huoltoon on pyöräni myyjäliike, Kuhmon Laatukone.
Itse käytin pyöräni kärkkäisellä ja hinta oli alle sadan euron mutta eivät tosin ota muita kuin omat myymänsä pyörät sinne huoltoon kun kuulemma ei kerkeä enään muita ottamaan.
Ei selvennyt oikein, millaista oli työn jälkiPaikallinen merkkihuolto se tosiaan jaksaa aina yllättää.
Banditin kanssa meni joka kerta metsään ihan jo perusjutut. Öljyä oli lisätty niin paljon, että koko tarkistuslinssi oli upoksissa. Ketjut olivat sen verran kireällä, että jos asian olisi jättänyt sille tolalle, niin kohta olisi saanut tilailla varaosatiskillä uutta ketju/rataspakettia ja vetolaakeria. Viimeisimmässä huollossa siellä oli jäljistä päätellen avattu varttikate meisselillä väkisin vääntämällä, kun ei oltu paremmin osattu. Nekin lähtee todella vähällä voimalla irti, kunhan oikeasti tietää mitä on tekemässä. Tuli vain mieleen noiden jälkeen, että lieköhän ne venttiilit olleet koskaan oikeasti säädöissä, tai ne rungon pultit ja mutterit oikeasti tarkistettu ja kiristetty.
Viimeksi ja viimeisen kerran vierailin kyseisssä huollossa, kun pränikkään bussiin piti vaihtaa tankki takuuseen. Muutenpa en olisi sinne mennytkään. Tankkia oli kolhittu jossain vaiheessa toimitusta. Huoltomiehen, tai paremminkin 'kesämiehen' homma tyssäsi jo alkumetreillä siihen, ettei tiennyt miten bussin kuskin penkki lähtee irti. Tuumailin ääneen, ikäänkuin kaverin kokemusta tunnustellen, että et taida olla pahemmin busan kanssa värkkäillyt. Kesämies tuumasi vain, että juuenole koskaan koskenutkaan... Tässä vaiheessa minulle oli päivänselvää se, että pullakahvit Essolla saa jäädä väliin ja jään valvomaan työn etenemistä.
Summasummarum: Jos on kerran töissä merkkihuollossa, niin silloin täytyisi olla myös asianmukainen koulutus kyseisen merkin kalustoon, ainakin niihin yleisimpiin malleihin joita hultoon tuodaan. Se mitä ei tiedetä, tai osata ulkomuistista, se tarkistetaan huoltomanuaalista. Se, että osaa vaihtaa Jonserediin sahaan sytkätulpan, ei vielä tee kenestäkään viereenkään pätevää moottoripyörän merkkimekaanikkoa. Tekemällä kyllä oppii, mutta silloinkin homman voi tehdä huolellisesti ja erityisellä huolella, jos homma on ihan outo.
Tonnin huollon bussiin teki Rantakone Mikkelissä, reissussa kun olin. Tekivät siistiä jälkeä. Pointsit sinne. Seuraavan huollon tekee allekirjoittanut ihan ite, tai jos ei nappaa sotkea käsiä, niin sitten joku puskaradiossa luotettavaksi tiedetty paja, ihan sama onko se sitten merkkihuolto vai ei.
En tietystikään ottanut katteita irti ja tarkistanut kaikkea mahdollista pakopuolen pulteista jalkatappien muttereihin, mutta tiedustelin ikäänkuin 'mutkan kautta', mitä kaikkea oli tehty. Hommat tuntuivat olevan kunnossa. Jäi siis kuitenkin sellainen fiilis, että homma on hoidettu. Ulkoisestikin kaikki oli kunnossa. Mopokin on pelannut moitteetta, joten homma mui bueno.Ei selvennyt oikein, millaista oli työn jälkiTonnin huollon bussiin teki Rantakone Mikkelissä, reissussa kun olin. Tekivät siistiä jälkeä. Pointsit sinne.?![]()
![]()
Ja vielä sen verran, että tuttu mies on huoltomiehenä ja sanoi, että hankalin mahdollinen asikas on se joka jää "tarkkailemaan" eli neuvomaan huoltomiestä...![]()
Tiedä sitten miten edellä mainitussa jutussa on mennyt...