• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Suzuki gsx-r srad -96 huolto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mks900
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
...niin muuten paljonko arvelette tulevan veroa kyseiselle pyörälle? En sitten niin millään löytänyt 30min surffailulla muitten vastaavaa pyörää jota olisi jo verotettu. Mites gikseri sulla? Arvelisin itse jotain 1900-2100€
Verot + alv. yhteensä reilut 2200€ mutta siitä on jo vuosi aikaa. Eipä luulis enää hirveesti yli 2000€ tekevän.

Kyselläänpä vielä tämän otsikon alla tästä paljon pelotellusta ilmiöstä woblaus. Kuinka herkkä kyseinen gikseri on sitä tekemään? Kannataisiko suoraan marssia kauppaan ostamaan ohjausiskari? En pistäisi pahakseni vaikken sitä ikinä edes kokisikaan.
wink.gif

En ole saanut kunnolla woblaan vaikka melkein kaikkee on tullut kokeiltua. Eipä ollut paha veropäätös. Fidusti havlempi ku mulla vuosi sitten.

Itelle tuli hommattua samanmoinen kuin gikseri:llä on eli tod. nätti violetti joita ei ole varmaan myyty muualle kuin Saksaan.

Veroja tuosta joutui keväällä maksamaan 1921€, ja ominaisuudet ovat häikäisevät 1100 C Zetorin jälkeen. Woblaamaan en ole sitä saanut edes radalla, mutta mitään pahempia keulimisiakaan ei tosin ole tullut harrastettua.

Pyörä on muuten toiminut hyvin, mutta nyt on alkanut vaivaamaan bensan puute, ainakin alkuperäinen diagnoosi oli se kun parinkymmemenen kilsan välein pyörä alkoi käymään epätasaisesti (ei kaikilla pytyillä) kunnes sammui kokonaan. Joka kerralla se on kuitenkin hörähtänyt käyntiin pienen odottelun jälkeen (20 sek) kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. No ensin siivottiin kaasarit jotkas olivatkin aika likaiset ja peli toimi hienosti vajaa 3000 kilsaa, mutta nyt taas samat oireet ja kaasarit heti auki mutta ne on siistit. Samalla tuli tarkastettua koko bensalinja mutta mitään selvää vikaa ei näy. Tankkikin tuntuu saavan korvausilmaa.

Apuja kaipailen nimimerkillä kaikki vinkit tervetulleita.

Itelle tuli hommattua samanmoinen kuin gikseri:llä on eli tod. nätti violetti joita ei ole varmaan myyty muualle kuin Saksaan.

Veroja tuosta joutui keväällä maksamaan 1921€, ja ominaisuudet oivat häikäisevät 1100 C Zetorin jälkeen. Woblaamaan en ole sitä saanut edes radalla, mutta mitään pahempia keulimisiakaan ei tosin ole tullut harrastettua.

Pyörä on muuten toiminut hyvin, mutta nyt on alkanut vaivaamaan bensan puute, ainakin alkuperäinen diagnoosi oli se kun parinkymmemenen kilsana välein pyörä alkoi käymään epätasaisesti (ei kaikilla pytyillä) kunnes sammui kokonaan. Joka kerralla se on kuitenkin hörähtänyt käyntiin pienen odottelun jälkeen (20 sek) kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. No ensin siivottiin kaasarit jotkas olivatkin aika likaiset ja peli toimi hienosti vajaa 3000 kilsaa, mutta nyt taas samat oireet ja kaasarit heti auki mutta ne on siistit. Samalla tuli tarkastettua koko bensalinja mutta mitään selvää vikaa ei näy. Tankkikin tuntuu saavan korvausilmaa.

Apuja kaipailen nimimerkillä kaikki vinkit tervetulleita.
Tsekkaas pahuuttas se bensahana. Hanakeskusteluun löytyy tän ketjun alkupäästä linkki. Mulla teki joskus samaa ja hanan korjaus autto. Eli uitti pienillä kierroksilla kaasarit täyteen. En osaa perustella miten se johtaa sammumiseen mutta mulla teki niin.

Joo mä lueskelin tota alipainehana keskustelua joskus, mutta musta tuntuu että mulla toi vika tulee ilmi mitä enemmän kierrättää. Eli en oo oikein jaksanu uskoa että kaasarit tulvis. Tosin nyt kun tarkemmin ajattelen niin ei ihan niin hirveen kauan sitten ihmettelin kun oli bensaa valunu ständin puolen runkoputkea pitkin. Pitänee kattoa toi homma. Onkos kukaan muuten löytäny niitä race -hanoja jostain, jos vaikka korvais ton heti semmosella??

Paljonko muuten muilla nousee lämmöt parhaillaan? Itsellä tänään kaupungilla noin puolituntia ajellessani nousi 108 asteeseen... eikä flekti ruvennut vieläkään pyörimään! Sitten lähinkin jo isommille teille jäähdyttelemään konetta
omg.gif

Onko tuo sitten normaalia...
confused_orig.gif

Kyllä toi flekti alkaa puhaltaan mulla yli satkun lämmöissä. Kantsii varmaan kattoo että flektin piuhat on kiinni.

sanoi:
Kantsii varmaan kattoo että flektin piuhat on kiinni.

tounge.gif

Sainkin flektin jo pyörimään. Tarkistin sulakkeet ja koitin "pakkosyötöllä" että flekti toimii ja tökkäsin liittimen takaisin ja kas kummaa se lähtikin pyörimään siinä 105 asteen kohdilla. Helpolla pääsin
biggrin.gif

No nyt on alipainehanan kanssa rävelletty ja vaihdettu jopa uusi tilalle mutta oireet on edelleen samat. tosin nyt tuo esiintyy jo hiukan tiheämmin, enää ei pysty ajaan kuin n. 10km ennenkuin alkaa röpöttämään ja sammuu.

Nyt kaipaan siis ideoita miksi tuo tekee noin. Joka kerta kyllä on lähtenyt n 10s. jälkeen käyntiin. Tähän mennessä on läpikäyty tuota bensapuolta ja kaasaritkin on avattu ja putsattu pariin otteeseen, tosin ne on kyllä olleet jo puhtaat.

No niin nyt alkoi selviämään pikkuhiljaa tämäkin sotku. Eli pyörä kävi penkissä ja samalla selvisi, että se käy törkeän rikkaalla. Siis kaasarit säätämällä alkoi toimimaan.

Tähän vielä sen verran palailen, että varsinainen syy oli tankin ruoste joka oli tukkinut tankissa olevan suodattimen. Sikäli harmillinen homma, että tuota tankkia epäilin alkuaan mutta koska yläkautta ei näkynyt mitään niin en vain jaksanut ottaa pohjalevyä irti varmistaakseni asian.

Uusi suodatin oli muuten pinta-alaltaan tuplasti tuon vanhan kokoinen. Ehkäpä suikalla on ollut näitä aiemminkin
confused_orig.gif

Pystyyköhän vakio vaimenninta purkamaan? Kun se rupesi loppukesästä helisemään niin katsois mikä siellä on irti... Tuli vaan mieleen et tietäiskö joku kun pyörä on talvisäilytyksessä enkä sitä pääse nyt näkemään vai rupeanko suosiolla metsästämään uutta?
sad_orig.gif

Pystyyköhän vakio vaimenninta purkamaan? Kun se rupesi loppukesästä helisemään niin katsois mikä siellä on irti... Tuli vaan mieleen et tietäiskö joku kun pyörä on talvisäilytyksessä enkä sitä pääse nyt näkemään vai rupeanko suosiolla metsästämään uutta?
sad_orig.gif
Eikös siinä päätylaipassa ole 3 kuusiokoloruuvia. Ne kun avaat niin uskoisin että siitä pääsee kurkkiin sisälle. Itse en ole avannut mutta uskoisin että siitä kannattaa lähteä liikkeelle.

Edit: Mulla helesi aikoinaan kanssa ja luulin että vaimennin on lahonnut rikki mutta huomasin sittemmin että kiinnityspultti oli pudonnut siitä vaimentimen edestä josta varsinainen putki kiinnitetään runkoon. Laitoin uuden pultin ja sekin tipahti myöhemmin vaikka oli norlockin lukkoaluslevyt alla. Taitaa olla kovat resonaatiot sillä kohdalla...

Multa löytyy tarvittaessa hiukan klommoinen ja naarmuinen vakioänkkä moiseen härveliin. Tarvittaessa voin myydä kyllä täysin ehjän Micron Race -sliparinkin. Jos kiinnostaa lähetä privalla tarjous.

Back