• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Suzuki GSX-R 1000

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bacalao
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jokos kävit vetämässä takapyörällä kehää pitkin? Kannattaa heittää nastat alle jos tänään meinasit vetästä..
biggrin.gif
Itse asiassa meinaisin huomenna sen tehdä mutta katsottuani säätiedoituksen niin totesin että jos Hesassa sataa pari päivää lunta niin tottakai ne sataa silloin kun pitäs koittaa mopolla ajaa  
biggrin.gif

Mut ei se mtn.. Otamme pakun kyytiin ja ajelemme ens kesänä senkin edestä  
062802moto_prv.gif
Niin mä vähän meinasinkin,että otat mopon kyytiin
biggrin.gif

Uusi ratalaite mietinnässä. Kannattaisiko gsx-rää miettiä? Yleisyys puoltaisi kyllä helppoa osiensaatavuutta. Eikä lasten tauteja pitäisi olla ?

Mulla ei ole kunnollista kokemusta mistään muusta pelistä ratakäytössä kun GSX-R:stä ja uskon että ihan helposti ei tulekkaan. Suitsat on palvelleet niin hyvin, että ei ole merkin vaihtaminen mielessä käynyt ennen tätä vuotta ja aprillia...

Vanhassa SRAD suitsassa mulla oli ongelmia laatikon kanssa, mutta uudemmissa tonnisissa ja 6-satkuissa ei ole ollut mitään moittimista.
Harrastelijalle hyviä pelejä. >Ei ole muuta tarvinnut kuin tankata ja ajaa.
Suosittelen.

Kauppaa hierottu nyt 07 mallisesta tonnisesta. Olis valmiiksi varusteltu radalle. Kahdet vanteetkin mukaan. Tuttukin on luopumassa hondastaan. Siinä vaihto ehto suzukille. Honda kilvellinen, suzuki kilvetön.

Mun mielestäni noiden uusien sporttipyörien oikea paikka on radalla. Siellä niiden ominaisuudet pääsee oikeuksiinsa (jos kuski on hyvä).

Mulla oli tollanen K7 tonninen ja kyllä tykkäsin siitä kovasti. Pyörä oli putkea ja eturatasta lukuunottamatta täysin vakio. Jopa jarruletkut oli orkkikset ja ainakaan minä en huomannut jarruissa mitään hiipumista. Tosin en jaksanut "täysillä" ajaakkaan kuin noin 10 kierrosta putkeen...

Mun mielestäni noiden uusien sporttipyörien oikea paikka on radalla. Siellä niiden ominaisuudet pääsee oikeuksiinsa (jos kuski on hyvä).

Mulla oli tollanen K7 tonninen ja kyllä tykkäsin siitä kovasti. Pyörä oli putkea ja eturatasta lukuunottamatta täysin vakio. Jopa jarruletkut oli orkkikset ja ainakaan minä en huomannut jarruissa mitään hiipumista. Tosin en jaksanut "täysillä" ajaakkaan kuin noin 10 kierrosta putkeen...
Rakentamalla niistä saa vielä enemmän ominaisuuksia.. Esim miten mennään 6 vaihteella sladissa motarilla
sport05.gif

Ei sitä rataa mihinkään ominaisuuksien nostamiseen tarvitse.

Tuosta olen kyllä eri mieltä.
Ensinäkään katu ajossa ei tahdo saada ajamalla edes renkaita niin lämpimäksi että ne toimisi niinkun niiden pitäisi, joskus viileällä kelillä kun ei tahdo lämmetä radallakaan.
Harvemmin on tullut nähtyä tyyppejä jotka vetää kadulla polvimaassa menemään renkaat ruvella.
Itellä on toi K6 tonninen ja radalla vasta ole huomannut millainen pyörä on oikeasti ajaa. Kuskista loppuu potenttiaali kesken ennen kuin pyörästä. Jokainenhan tietysti osaa vetää kadullakin täys kaasu kiihdytyksiä missä näkee kiihtyvyyden mutta ei paljoa muita ominaisuuksia.
Nämä omia mielipiteitäni, jokaisella on tietysti omansa...

Tuosta olen kyllä eri mieltä.
Ensinäkään katu ajossa ei tahdo saada ajamalla edes renkaita niin lämpimäksi että ne toimisi niinkun niiden pitäisi, joskus viileällä kelillä kun ei tahdo lämmetä radallakaan.
Harvemmin on tullut nähtyä tyyppejä jotka vetää kadulla polvimaassa menemään renkaat ruvella.
Itellä on toi K6 tonninen ja radalla vasta ole huomannut millainen pyörä on oikeasti ajaa. Kuskista loppuu potenttiaali kesken ennen kuin pyörästä. Jokainenhan tietysti osaa vetää kadullakin täys kaasu kiihdytyksiä missä näkee kiihtyvyyden mutta ei paljoa muita ominaisuuksia.
Nämä omia mielipiteitäni, jokaisella on tietysti omansa...
Siis onko pyörässä muita ominaisuuksia, kun kiihtyvyys valoista ja luistokytkin mitä ei edes huomaa kadulla?
tounge.gif

Rakentamalla niistä saa vielä enemmän ominaisuuksia.. Esim miten mennään 6 vaihteella sladissa motarilla
sport05.gif

Ei pyörän ominaisuudet radalla parane, siellä ne pääsee oikeuksiinsa, ainakin minun mielestäni.

Sladittelu prätkällä on 99.9% pelleilyä jolloin tavoitteena ei ole paras mahdollinen vauhti vaan yleisön viihdyttäminen kuten esim. tässä: http://www.youtube.com/watch?v=PiLQ7Vf1t5k
Tässä taas esimerkki tuosta 0.01% porukasta: http://www.youtube.com/watch?v=4U24i5cP70U&feature=related
Molemmat on kyllä hienoa katottavaa!

Toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä. Sama pätee tähänkin asiaan.
Sinä tykkäät tykitellä liikennevaloista keula pystyssä kohti seuraavia, kun minä taas koitan pitää keulan maassa kiihdytyksissä. Radalla.
Ja siis pois se minusta että liikennevalotouhut olis tylsiä.
Keuliminenhan on ihan mukavaa puuhaa, mutta sitä varten on eri laitteet. Supermotolla se homma tuntuu ainakin minusta hauskemmalta.
Sladissa-ajamista en osaa enkä taida enää näillä kymmenillä alkaa harjoittelemaankaan...

sport05.gif

Ei pyörän ominaisuudet radalla parane, siellä ne pääsee oikeuksiinsa, ainakin minun mielestäni.

Sladittelu prätkällä on 99.9% pelleilyä jolloin tavoitteena ei ole paras mahdollinen vauhti vaan yleisön viihdyttäminen kuten esim. tässä: http://www.youtube.com/watch?v=PiLQ7Vf1t5k
Tässä taas esimerkki tuosta 0.01% porukasta: http://www.youtube.com/watch?v=4U24i5cP70U&feature=related
Molemmat on kyllä hienoa katottavaa!

Toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä. Sama pätee tähänkin asiaan.
Sinä tykkäät tykitellä liikennevaloista keula pystyssä kohti seuraavia, kun minä taas koitan pitää keulan maassa kiihdytyksissä. Radalla.
Ja siis pois se minusta että liikennevalotouhut olis tylsiä.
Keuliminenhan on ihan mukavaa puuhaa, mutta sitä varten on eri laitteet. Supermotolla se homma tuntuu ainakin minusta hauskemmalta.
Sladissa-ajamista en osaa enkä taida enää näillä kymmenillä alkaa harjoittelemaankaan...
totta turiset..En vain tykkää keulia valoista tuolla 25cm jatketulla susukilla. Todennäköisesti emäputken kohdasta menisi halkeama ram aireihin asti jos tulin sillä keulien valoihin
062802jumpie_prv.gif

Komeesti pojat veti radalla videossa.. Jäin vain kaipaamaan sitä savua ja enemmän poikittain menoa. Tuossa kivittäjän videossa alkoi olemaan jo vetoa! Se pistää hienosti ducatilla kisoissakin menemään..Luistonestot toimii.

Ja aikovat hukuttaa Rykkösen Mustaanlahteen
062802jumpie_prv.gif
jaa,kenen rykkönen avantoon joutuu..?  
biggrin.gif
Kuulin huhun, jonka mukaan omistaja aikoisi sytyttää yammunsa tuleen ja ajaa sen palavana, keulat pystyssä avantoon. Tämän jälkeen kyseinen herrasmies on lupautunut hakemaan paikalliselta Suzuki jälleenmyyjältä uuden 1000 GSX-R:n.
Huhun paikkaansa pitävyydestä en ota vastuuta.

Laitetaan omat kysymykset tähän ketjun jatkoksi.

Taustaksi: Tänä keväänä alkamassa 10. ajokausi. Aiemmat mopot (näkyy tuolta alla) on ostettu ajatellen matkustamista kakspäällä ja laukkujen kanssa. Perheenlisäyksestä johtuen kahtena viime kesänä kilsoja on kertynyt säälittävät 3tkm/vuosi ja toisin kuin aiemmin niin ne on kertynyt päiväreissuista lähinurkissa ja parista ratapäivästä per kesä.

Bläkkäri menee nyt keväällä myyntiin ja harrastusta ei ole tarkoitus lopettaa. Nyt kun hankintaa ei rajoita tuo matkustuskapasiteetti niin ensisijainen valinta on uudehko (=2-3 vuotta vanha) tonninen kyykky. Mielihalujärjestys tällä hetkellä R1, CBR, GSX-R. Pari vuotta vanhoista en ole ajanut noista mitään. R1 miellyttää ulkonäöllisesti eniten silmää. Uusista tuli viime keväänä ajettua koeajopäivillä R1 ja CBR.

Pitkähkön alustuksen jälkeen asiaan:

Lyhyt oppimäärä eroista malleissa 2005-2006 & 2007-2008. Ilmeisesti noina vuosina pysynyt about samana? Erot ja +/-?

Ja villinä korttina omalla listalla on vuoden 2004 malli. Kaverilla oleva Limited Edition: erittäin siisti yksilö, 30 tkm rauhallisesta matka-ajosta ja tuo malli miellyttää jotenkin silmää  
smile_org.gif

Onko tuossa K4 (?) mallissa ollut jotain erityistä huomioitavaa ja kuinka "kivikautinen" se on suhteessa uudempiin malleihin? Tuolla olen aikanaan pienen lenkin heittänyt ja siitä jäi silloin positiivinen maku pl. "yliherkän" tuntuinen kaasu.

Niin ja tuossa K4:ssa on ollut joku kuristus 72kW (?) joka on kuulemma poistettu.

Onko tuossa K4 (?) mallissa ollut jotain erityistä huomioitavaa ja kuinka "kivikautinen" se on suhteessa uudempiin malleihin?
Juu, toki se on aivan kivikautinen, eikä edes kulje yhtään mihinkään (ruutia lienee reippaammin kuin tuplaäksässä, ja painoa 40-50 kg vähemmän)...
tounge.gif

Juuri K3/K4 on mielestäni tonnisista ärristä sopivin matkapyöräksi.

Back