sanoi:Bike-lehdessä oli jokin aika sitten muistaakseni vertailu noiden kolmen välillä, mutta en kuollaksenikaan sitä mistään nyt löytänyt (lehtä siis).
Muistelen, että Bike-lehden vanhoja numeroita saa tilasta niiden nettisivun kautta..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
sanoi:Bike-lehdessä oli jokin aika sitten muistaakseni vertailu noiden kolmen välillä, mutta en kuollaksenikaan sitä mistään nyt löytänyt (lehtä siis).
Vai että matkaenskat touringia...Matkaenskat sun muut touringit jääköön sitten sille vanhemmalle iälle!![]()
sanoi:Vai että matkaenskat touringia...
Kyllä se noissakin siitä kaasun kääntäjästä riippuu minkälaista meno on..
sanoi:Muistelen, että Bike-lehden vanhoja numeroita saa tilasta niiden nettisivun kautta..
sanoi:Kokeneemmat tahtoo unohtaa ettei se koeajo ole aloittelijalle niin triviaali juttu. Jos kilometrejä ei ole vielä takana, ei normaaleilla koeajolenkeillä, oudolla pyörällä ja joskus oudossa ympäristössä pyörästä juuri mitään käsitystä saa. Lenkki kuluu perusasioita muistellessa, voimavaroja tai käsiteltävyyttä ei kerta kaikkiaan uskalla testata ja päällimmäisenä on huoli että saa pyörän ja itsensä ehjänä takaisin... Ei siinä syvällisiä analyysejä tehdä.
Osta joku pyörä joka oikeasti kiinnostaa, ja mahtuu budjettin ja jonka voit olettaa olevan kunnossa. Aja sillä niin paljon että osaaminen siirtyy päästä selkärankaan. Samalla muodostuu käsitys siitä mikä kyseisessä pyörässä toimii ja mikä ei, sinun kannaltasi. Sen jälkeen alkaa saada koeajoistakin jotakin irti.
Itselläni suurehkot pituus ja paino sekä rakkaus voimaan rajaavat mukavasti vaihtoehtoja.
Eka pyöräni oli runsas tonninen katettu matka"sportti" jonka ajaminen alussa lähinnä pelotti. Ja muutaman kesän jälkeen sillä ajaminen oli olevinaan "liian helppoa", nopeutta tarvittiin tuplasti rajoitukseen nähden jotta ajaminen tuntui mielekkäältä
Nyt mennään muutaman vuoden tauon jälkeen noin saman kokoisella nakulla. Loppukesästä sitten tiedän miten se mulle sopii.
Niin ja molemmat olen ostanut näkemättä muuta kuin kuvia yksilöstä... :
Kyllähän se vähän näin onMutta juteltuani paikallisten motoristien kanssa tonnisista kyykkypyöristä, alkoi kyykkyhimot kaikota. Lähes jokaisen mielipide oli, että tonnisella kyykyllä ei käytännössä tee mitään, koska hauskuus alkaa vasta niin suurilla ylinopeuksilla, että kortti lähtee, että heilahtaa.
kun ei tarvi miettiä "pääsenks mä tosta" - niin kauan kun edes jonkinlainen "tie" nimityksen saanut polku on kyseessä (suollehan tällä ei tarvi lähteä, eikä edes ihan umpimettään).
No pääseehän sitä, mutta jälkeen jäät kun metsäautotielle mennäänlisättäköön että eihän tollanen kyykky tosiaan mikään maasturi ole, mutta kyllä ite oon ainakin kaikki sora"tien" pätkätki päässy jos sinne viitat on ollu. tietenki sitte jos lähetään viittojen ulkopuolelle niin enska ehdottomasti.
No mulla on vaan tommonen pikkumoto...Kuinkakohan tuollainen iso moto pärjää matkaa ajaessa? Ja ei, en tarvitse mitään sohvaa matkatakseni, mutta kuitenkin nyt ettei aivan tuskaista olisi.![]()
VFR ei taida olla varsinaisesti ´kyykky´.Lainataampa tätä ketjua!
Suzu GSX 750f (uudemmalla, pyöreällä korilla 98->)
Vai
Hond VFR 750 (90->)
2-päällä ajoa ja pyörittelyä 50-50 suhteessa. Hondassa oli ihan hyvä asento kyykyksi.
Luotettavuutta ja matka-ajo-ominaisuuksia haeskelen. Hondat ovat toki enemmän ajettuja (60000-90000) mutta onko nuo uudemmat susukit sen luotettavempia?