• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Surkeimmat hanskat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JanMac
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
sanoi:
No voi sun saata.... Ostin juuri Motodorit. On ainakin kuivalla kelillä hyvät (vähän ehkä hiosti liikaa). Ostin kun oli niin hyvät kädessä ja myyjä kehui, että pitää vettä hyvin. Oliko sulla minkä ikäiset noi hanskat ? Jos vaikka ois tuotekehitystä tapahtunut.  

Hyvinhän ne vettä pitää, kun pitää oikeen kaataa pois. Heh!
Ajelin tänään kertaalleen lipatuilla Motodoreilla 200 km sateessa, ei tullu vesi läpi. Jos hanskat kastuu sisältä, on se vesi päässyt uimaan sinne jolloin tavalla hanskan suun kautta. Helteelläkin ihan toimivat hanskat.

Musta suurin dilemma on se, että gorehanskat pitää vettä, mutta niissä on usein huono tuntuma ja niillä ei kestä kaatua. Ratahanskoissa taas on loistava tuntuma ja kestää lipata, mutta eivät pidä vettä.

Loppupeleissä kyse on lähinnä siitä että miten pitkiä toipumisaikoja sietää.

Mulla oli about vuoden ikäiset motodorit. Ja kyllä se vesi meni ihan läpi. Jos pistää hihat sisäpuolelle, tapahtuu mainittu sisään lirinä (mun mopottimeni kanssa siis) ja sen kyllä huomaa hyvissä ajoin. Hihat päällä ei valu, mutta kun tarpeeksi sataa niin läpi menee. (Juu ei ne tunnissa parissa ja keskivertosateella vielä läpi päästä, eli kyllä niillä useimmiten selviää siedettävästi)

ostin mp-messuilta hanxin paksut hanskat, toukokuun alun kylmät, sormet aivan jäässä meni tunto sormista...meni 40e aivan hukkaan! pitäis löytää syksyn kylmille kunnon hanskat!
veryangry.gif

MP-Asun kuratex (?) hanskat toimivat minulla kohtalaisesti. Kaatosateeseen hankin oranssit kumikintaat. Ei tule vesi läpi, mutta ei myöskään ole mitään tuntumaa. BMW:n vilkumekanismin käyttö on kuitenkin mahdollista - perinteistä vilkkukytkntä tuskin pystyy käyttämään.

Positiivisena puolena on se, että voi käyttää suuntamerkkinä, jos sattuu poltin palamaan tai sormi ei satu pienelle kolmitoimikytkmelle...

Hipora tosiaan suksii. Mulla oli Yokon Motodorit, myös hiporalla. Helteellä märkä ja kaatosateessa sai ihan kaataa vettä välillä hanskasta pois vaikka muut (gore) vaatteet piti vettä ihan täydellisesti.
Oliko ajotakin hiat hanskojen päällä vai alla?
Jos on tekstiilitakki ja hanskan suut takin hiojen päällä, vesi menee takin päälikankaan läpi ja valuu gore tms. kalvon päällä suoraan hanskoihin. Itselle kävi juuri näin kun satakunta kilometriä sateessa ajelin, vettä sai hanskasta kaadella. Seuraavassa sateessa laitoin hanskan suut takin alle ja kädet pysyi kuivana koko päivän jatkuneessa sateessa
Kaipa se riippuu pyörästäkin. Itse pidän ilman muuta hanskat hihojen päällä. Ainakin customissa ajoviima kyllä estää pisaroiden valumisen eteenpäin. Kyykyistä en tiedä.

-harmaahukka-

Mp-asun nahkahanskoilla olen pärjäillyt. Maksoivat jotain ~30 egee. Ei olleet kylmät vielä syyskuun alussakaan ja sateella en aja kuin pakosta, joten ovat mulle hyvät.

Itse hankin tossa eilen sveepin (tai miten nyt kirjoitetaankaa) ajopuvun eurobikeristä ja samalla tuli hankittua myös saman merkin ajohanskat jotkaa ovat puoliksi nahkaa ja puoliksi jotain cocuraa vai mitä nyt onkaan ja myyjä kovasti vakuutteli että pitäisi olla täysin veden pitävät. Tiedä häntä koska en ole viellä niillä vesisateessa ajanut, mutta tuntuvat muuten hyviltä käsissä. hanskat ovat alun perin n. 75e arvoset mutta olivat alennuksessa 49e ja sain siitä vielä alennuksen eli hanskojen hinnaksi tuli lopulta n.35e
062802jumpie_prv.gif
ja ajopuku maksoi sen 350e(alkuperäinen hinta n.500e) eli omasta mielestäni tein hyvät kaupat
smile_org.gif
. Sitten pitäisi varmaan hankkia vielä kunnon kypärä, kun tuo vanha airohin 70e muovi potta on varmaan aika hyödytön törmäys tilanteessa.
confused_orig.gif

Lähetin just MP-Asulle noottia noista halvatun HIPORA hanskoista! Ei voi muuta sanoa että ovat kyllä aivan paskat!!! Sateella kuivat noin 5min jonka jälkeen kuivuminen kestää kuumassa saunassa n.+5t
veryangry.gif
Advance puku on kyllä pitänyt kuivana
tounge.gif
Saa nähdä miten MP-Asu suhtautuu valitukseen!!! Toivottavasti pääsemme sopimukseen niin säilyttävät yhden asiakkaan

Back