• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Surinasussu kaahasi.!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Keppigee
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hohhoijaa mitä uutisia, ottamatta mitään kantaa itse tapaukseen.
Onko Keparissa joskus ollut uutisia? Sarjakuvia ainaski
wink.gif

(Onko se joku kielimuuri vai miten mie käsitän tuon suttura-sanan jotenkin kovin negatiivisena?)
Joissain murteissa Suttura "tyttö, nuori nainen", "heila, naisystävä", "kevytkenkäinen nainen"
Miun useamman murteen itäsuomalaisella sekametelisopalla tulkitsen sanan "suttura" niin että kyse on jostain huorahtavasta naisimmeisestä.

Mutta hyvä tietää että se ei siis välttämättä ole aina loukkaukseksi tarkoitettu, merkitys riippunee siis sanojasta.

Mä oon luullu että vasta +50% ylityksestä lähtee kortti kuivumaan ja ajellu sen mukaan. Onkohan mulla vanhaa tietoo ??
Jostain muistelisin kuulleeni että +30kmh voipi lähteä jos on vittumainen konsta +40kmh lähteepi aika varmasti +50kmh lähtee varmasti.
Taajamassa +30kmh riittää ja puolestaan taajaman ulkopuolella +40kmh. Varsinkin taajaman ulkopuolella on enemmän pelivaraa. Joku tinanappi ottaa läpyskän pois 40,1kmh ylityksestä ja toinen vasta kun ylitystä on 50kmh. Keskinopeuden mittaamisessa taas on ihan oma juttunsa, eli siellä ei yksittäinen huippulukema merkitse, vaan ~kilometrin matkalla mitattu keskinopeus. LP:n miehen sanoin: "tuolla menit parraillaan kahtasattaakin, mutta keskinopeuttahan tässä vaan onneksi mitataan..."

Kokemuksen syvällä rintaäänellä.

Mä oon luullu että vasta +50% ylityksestä lähtee kortti kuivumaan ja ajellu sen mukaan. Onkohan mulla vanhaa tietoo ??
Jostain muistelisin kuulleeni että +30kmh voipi lähteä jos on vittumainen konsta +40kmh lähteepi aika varmasti +50kmh lähtee varmasti.
Taajamassa +30kmh riittää ja puolestaan taajaman ulkopuolella +40kmh. Varsinkin taajaman ulkopuolella on enemmän pelivaraa. Joku tinanappi ottaa läpyskän pois 40,1kmh ylityksestä ja toinen vasta kun ylitystä on 50kmh. Keskinopeuden mittaamisessa taas on ihan oma juttunsa, eli siellä ei yksittäinen huippulukema merkitse, vaan ~kilometrin matkalla mitattu keskinopeus. LP:n miehen sanoin: "tuolla menit parraillaan kahtasattaakin, mutta keskinopeuttahan tässä vaan onneksi mitataan..."

Kokemuksen syvällä rintaäänellä.
Kiitos tiedoista tarttee ehkä hiemen keventää, ja vaikka mentiin ihan aiheen ulkopuolelle niin hinnastokin löyty rikesakoista
Nopeusrajoituksen rikkominen:
60 km/h alueella tai sen alla:
· ylinopeus enintään 15 km/h 85 euroa
· ylinopeus yli 15 km/h ja enintään 20 km/h 115 euroa
Yli 60 km/h alueella:
· ylinopeus enintään 15 km/h 70 euroa
· ylinopeus yli 15 km/h ja enintään 20 km/h 100 euroa

Voi turkasen pyssyt! Älkää nyt hyvät henkilöt alottako täälläkin tota iänikuista sukupuolirooliväittelykinaa.  
sad_orig.gif

(Onko se joku kielimuuri vai miten mie käsitän tuon suttura-sanan jotenkin kovin negatiivisena?)
Joissain murteissa Suttura "tyttö, nuori nainen", "heila, naisystävä", "kevytkenkäinen nainen"
Miun useamman murteen itäsuomalaisella sekametelisopalla tulkitsen sanan "suttura" niin että kyse on jostain huorahtavasta naisimmeisestä.

Mutta hyvä tietää että se ei siis välttämättä ole aina loukkaukseksi tarkoitettu, merkitys riippunee siis sanojasta.
Suttura on mielestäni kova kimma,nahkarotsityttö/prätkäsuttura ,etenkin on meidän(ainakin minun)miesten mielestä jotain...siinä on sitä jotain...tulee mieleen se joku "wanha"suomalainen elokuva jota pikkupoikana ihaillen katsottiin jossa/kun oli prätkän kyydissä nahkatakkisia suhina sussuja/sutturoita,, kun muistais vielä ketäs siinä oikeen näyttelikään...oisko ollu ainakin...no eipä juolahda,,,hyvä filmi kummiskii.päin vastoin heitä ihaillen katson,saatikka kun itse ajavat prätkää vielä ihailtavampaa katsottavaa.
Suinkaan ei missään tapauksessa ole ketään tuolla sanalla(suttura)loukata,se vaan kuvaa mielestäni kuten edellä sanoin,,ihailtavan rohkeaa/vauhdikasta/no pakko sanoa myös sexikästä/...mikään ei oo niin hienon näköistä kun nainen prätkän sarvissa,,,ehkäs se lapsuuteni elokuva vaikuttaa mielikuvaan heistä vieläkin....sorry jos loukkasin jotain naismotoristia sanonnallani,,,anteeksi.
withstupid.gif

H*** polliisi taikka mamma just lähteny Honda-miehen kyytiin epäilen

no voi kyynel...että tämäkin sitten ylitti uutiskynnyksen. Nousee se nopeus itelläkin joskus... ei vaan oo vielä napsahtanu
wink.gif

Näistä ku ei ota pirukaan selvää, että miten poliisit sakottaa/ottaa kortin pois, mulle tutkasivat kolmisen viikkoa sitten autolla liikkeellä ollessani 121@80, eli ylitystä sen 41km/h ja selvisin sakoilla! Lieventävinä oli tyhjä suora tieosuus, hyvä keli ja olin yksin autossa (ja naispoliisi(?)
tounge.gif
En kuulemma vaarantanut ihmisiä , eihän suoralla tosiaan ollut kuin minä ja kaksi posliinia!
idea3.gif

Hienoa toimintaa poliiseilta. Tolla tiellä oli tuskin muuta kuin hyttysiä vaarannettava joita pleksi on täynnä kun tosta ohi ajaa.  
thumbs-up.gif

100km/h rajoitus ja 140km/h mittarissa? Ja nainen?

Onko tämä järkyttävä uutinen jo levitetty Reutersin kautta maailmalle? Kreikan tulipalotkin siinä kalpenee.

Hohhoijaa mitä uutisia, ottamatta mitään kantaa itse tapaukseen.
Samaa ajattelin, että onkohan jutuista pulaa kun noin vähillä lehteen pääsee.
Tai sitten mä oon vaan kade kun mun "ehkä ihan hiukkasen" reilummilla puristuksilla ei oo uutiskynnys ylittynyt
biggrin.gif

Back