• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

supermoto pyörän ostoon vinkkejä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mahki
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
vantaa
Olen kiinnostunut väh. 400cc katulaillisista supermotopyöristä. Voisitteko ystävällisesti kertoa minulle mitä kaikkia merkkejä/malleja on saatavilla. olisi sitten helpompi surfata esim nettimotoa jne...

kiitoksia vastauksista näin etukäteen.

No onhan noita..

Katusupermotoja (siis pidemmät huoltovälit mutta enemmän painoa)
Vaikkapa KTM LC-4, KTM SMC 625/660/690, KTM SM, KTM Duke I/II/III, Husqvarna SM610

Kisamaisempia
Husaberg FS 450/550/650, Husqvarna SM450/510R, KTM EXC 450/525/530(tai siis ko. mallista muunnetut)

Noilla nyt varmaan ainakin alkuun pääsee. Nuo ainakin ovat siis kilvellisiä tai mahdollista kilvittää. Ei toki mikään kattava listaus sinänsä.

Itseänikin kiinnostaisi jonkunlainen katusupermopo. Missä malleissa on pisimmät huoltovälit, ja onko ne ihan normi katumopojen tasoa (esim. öljynvaihto 5000-6000km välein) vai lyhyempiä?

eikös Jamahalla ole XT 660 X missä on pitkät huoltovälit ? Vai luokitellaanko sitä edes s-motoksi ?

KTM:n uudessa LC4-sarjassa on huoltoväli 5000 km. Koskee siis malleja Enduro, SMC, SM ja Duke III. Tuolla huoltoaikataululla voidaan puhua jo melko pitkästä huoltovälistä.

Ja vinkkinä, et mulla ois 690 SM myynnissä  
tounge.gif

Itseänikin kiinnostaisi jonkunlainen katusupermopo. Missä malleissa on pisimmät huoltovälit, ja onko ne ihan normi katumopojen tasoa (esim. öljynvaihto 5000-6000km välein) vai lyhyempiä?
Kyllähän noissa "ei kisamotoissa" noi huoltovälit on samaa luokkaa kuin katupyörissä, eli about 5000km. Monet toki huoltaa niitäkin vähän tiuhempaan tahtiin. Myös vanhemmissa lc-4:ssa on 5000km huoltovälit (ainakin muistaakseni).

kiitoksia vastauksista, tutkiskelen noita. Sen verran lisäisin että budjetti olisi varmaan jotain 5000e luokkaa. osa noista hyppii siitä yli aika reilusti.

Suzukeja saa tohon hintaan jo ihan kivojakin. Itsellä oli omassa supermotossa aikanaan tuo suzukin motti ja pelasi kyllä hyvin ja kevyeen laitteeseen tarjoaa ihan tarpeeksi puhtiakin. Itsellä oli tosin e-mallin suzukista se moottori joka taitaa työntää 10hp enemmän kuin tuo katumalli mutta saahan niitä viriteltyä ja löytyy aikamonesta käytetystä valmiina jo kaikkea kivaa. Öljyn vaihtoväli 6tkm ja venttiilien tarkastus ohjekirjan mukaan 24tkm
omg.gif

Itse tykkäsin joskus kovasti KTM:n Duke III:sta
smile_org.gif
, kun sillä kävin koeajolla. Ja on hyvännäköinenkin
cool.gif
.

mulla oli keväällä husqvarna sm570r -04 ja voin sanoa et siinä on kyl kunnon äijä mopo.
Plussaa voin sanoa et kevyt ja ketterä. Keulii todella herkästi. Tehoa on.
Miinusta, Potku käynnistys, tiuhat huoltovälit, villat ei pysy äänenvaimentajassa->hirveet saundit
tounge.gif
.Ei kulje mulle riittävästi(170km/h).
Käynnistys on sit todella vittumainen jos ei osaa potkaista oikein ja ryypyttää oikein. Itellä meni satoja kertoja hermot totaalisesti ennen ku opin oikian tekniikan jolloin lähti joko ykkösellä tai kakkosella(potkulla) käyntiin.
Suosittelen sellasta mopettia jossa sähköstartti.

Jos puhutaan supermotoista niin mielestäni saa kokonaan unohtaa yli 150kiloiset tehottomat möhköt. DRZ, FMX, XT, yms.
Tästäkin voi kai olla montaa mieltä.

Jos puhutaan supermotoista niin mielestäni saa kokonaan unohtaa yli 150kiloiset tehottomat möhköt. DRZ, FMX, XT, yms.
Tästäkin voi kai olla montaa mieltä.
ja tuohon lisäten alle 500cc  
wink.gif
Kyllä kait DRZ:sta ihan soivan katupelin saa. Tälläkin foorumilla on juttua runsaasti.

Niin ja Tompan viestiin viitaten, kyllähän 450cc varmaan riittää sopivaan kulkuun. Ite en ainakaan pahastuisi jostain HM-Moton CRF:ään pohjaavasta smotosta taikka 450 smr:stä..

Back