• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Superfastilla vai ei?

Bemarimiehet on bemarimiehiä. Olen ymmärtävinäni teitä hyvin. Viime syksyn hollaninkeikankin tein bemarimiehen kanssa, mutta ku itte ajellaan nakupyörällä, ni moottoripyöräilyyn kuuluu olla vähän ”luonnon armoilla”. Ikä rajoittaa sitä, missä määrin. Siten vältän huippuhelteitä ja kylmyyksiä, koska niillä saattaa olla terveysvaikutuksia, joita en halua kohdata lomalla…

Samoin en halua ketään lintulaudalle. Nainen saa ajaa ihan ite…
lookaround_orig.gif

Tohon Etap-hotelliin vaan mielipiteenä että motarilta veks ja lähimpään kylään: ei tarvi paljoo rahaa enempää laittaa kun saat huoneen gasthausista, tasoltaan ihan eri luokkaa ja viihtyvyystaso jo moninkertainen.
smile_org.gif

Samaa mieltä. Etapeissa tai Formuloissa tulee käytyä vain jos on ihan pakko. Tunnelma on kuin kylppärissä nukkuis, ja sijainti on lähes aina jossain teollisuus alueella.
Pikkukylissä on jopa edullisempaa yöpyä viihtyisissä pienissä Gasthauseissa palvelu ja tunnelma on aivan omaa luokkaansa, ja samalla tutustuu paikallisiin ihmisiin.

Bemarimiehet on bemarimiehiä. Olen ymmärtävinäni teitä hyvin. Viime syksyn hollaninkeikankin tein bemarimiehen kanssa, mutta ku itte ajellaan nakupyörällä, ni moottoripyöräilyyn kuuluu olla vähän ”luonnon armoilla”. Ikä rajoittaa sitä, missä määrin. Siten vältän huippuhelteitä ja kylmyyksiä, koska niillä saattaa olla terveysvaikutuksia, joita en halua kohdata lomalla…

Samoin en halua ketään lintulaudalle. Nainen saa ajaa ihan ite…  
lookaround_orig.gif
Juu, oikessa olet, jokainen tyylillään...
bowdown.gif

Tässä itse vasta varttuneessa iässä mopoilun auvoon päässeenä tulee näitä mukavuuskysymyksiä katsoneeksi vähän nuukemmin.
Ja erityisesti sen vuoksi, että joudun / saan tehdä kaikki työreissuni kaksipyöräisellä Oulusta Kaunasiin, ja silloinhan mennään kelissä kuin kelissä...
Itse asiassa tämä puheena oleva Saksan reissu on ihan ensimmäinen lomareissuni mopolla
blush.gif
Viime kesän lomakuukautenakin (heinäkuu) pyörään taisi tulla jotain 500 km. Loput kaksikymmentä tonnia tuli sitten työreissuilla pitkin Suomea ja Baltiaa pyöriessä.

t. pozo

062802moto_prv.gif

Noh, piti lähteä perjantain aamulähdöllä - se meni sit reisille kun möivät viroon puljun.
Lähdenpä sitten sunnuntai aamu lähdöllä - perillä maanantaina 09:00. Ehtii siin ajelee sit jokusen kilsan eteenpäin....
lähtö olis 18.6 - ja yksin mennään kun kerran kaikki muut nyhvää. Jos joku tuohon aikaan on keskiseen eurooppaan menossa niin saa laittaa viestiä
smile_org.gif

joudun / saan tehdä kaikki työreissuni kaksipyöräisellä Oulusta Kaunasiin, ja silloinhan mennään kelissä kuin kelissä...
Haa! Sulta voikin sitten kysyä, onko Kaunas’issa jotain edullisempaa, asiallista majoitusta, ku ne Hotellit siinä kävelykadulla? Törmättiin viimeks joskus klo 18 ja ne pyys yli sata egee yöstä. Joku pensasneuvostoliittolainen piti siinä ihan vieressä BB-metaa jossa yövyttiin. Ihan OK, mutta 60 egee oli wc-käytävällä-mestasta 2003 vähän liikaa sekin.
lookaround_orig.gif

joudun / saan tehdä kaikki työreissuni kaksipyöräisellä Oulusta Kaunasiin, ja silloinhan mennään kelissä kuin kelissä...
Haa! Sulta voikin sitten kysyä, onko Kaunas’issa jotain edullisempaa, asiallista  majoitusta, ku ne Hotellit siinä kävelykadulla? Törmättiin viimeks joskus klo 18 ja ne pyys yli sata egee yöstä. Joku pensasneuvostoliittolainen piti siinä ihan vieressä BB-metaa jossa yövyttiin. Ihan OK, mutta 60 egee oli wc-käytävällä-mestasta 2003 vähän liikaa sekin.  
lookaround_orig.gif
No kun nää on työreissuja, niin majoitus menee firman piikkiin... Hotelli Kaunasia siinä kävelykadun varrella olen käyttänyt ja mopo on hyvin silmän alla siinä respan ikkunan takana. Meillä taitaa se firman sopimushinta olla jotain 85 eur.

Kerran käytin myös Best Western Santakosta, joka on pikkuisen sivuun siltä pääkävelykadulta (J. Gruodzio g. 21) . Kovasti asialliset "amerikkalaistyyliset" huoneet mutta hintataso kyllä sama kuin Hotel Kaunasissa. Ja mopo talon takapihan parkissa autojen seassa yksinään...

t. pozo

062802moto_prv.gif

Hohhoijaa, tässä vaan tiedoksi haikailijoille:

Menolippu 23.5 Finnlinesillä onnistui juuri ja juuri mutta paluupaikkaa 29.5 ei enää saanut. Täytynee mennä siihen Superfastin jonoon, jos sinne edes puhelimella pääsisi...

t. pozo

062802moto_prv.gif

No kun nää on työreissuja, niin majoitus menee firman piikkiin... Hotelli Kaunasia siinä kävelykadun varrella olen käyttänyt ja mopo on hyvin silmän alla siinä respan ikkunan takana. Meillä taitaa se firman sopimushinta olla jotain 85 eur.
Mikä tämä sitten on??
http://www.selectlithuania.com/Supplie....ID=1639
Hotelliltahan tuo näyttää...

Vaikee sanoo, kun en oo siellä itse vieraillut.

t. pozo

062802moto_prv.gif

Siinä kävelykadulta 200 metriä sivulle on huokea hotelli Metropolis. Siellä olin viime kesänä - kämppä ei suuren suuri ollut, mutta hyvin ajoi tarkotuksensa.
033102beer_1_prv.gif

Pääsinpäs piiiitkän jonottelun jälkeen läpi Superfart:n puhelintytön juttusille. Halusin varmistaa, että mitä aiemmin varaamalleni paluulle Rostokista 11.7 on tapahtunut. Se oli siirretty automaattisesti seuraavaan aamun lähtöön 12.7 klo 0500. Tällöin olisi paluu venähtänyt minulle hiukan liian myöhäiseksi - hämmästyksekseni onnistuin saamaan siirrettyä lähdön edelliseen aamuun.
Minua ei haittaa oikeastaan tuo aikainen lähtöaika ollenkaan kun voi
tulla laivaan jo 22-24 ja koisia hytissä kuninkaana tai jos on kauempaa tulossa pääsee jo 02 jälkeen laivaan.
Onneksi meno tuli jo lyötyä lukkoon Via Baltican kautta joten mulkkaukset ei sitä sotke.

Samana aamuna lähtee Travesta Finnlinesin uusi laiva, et sattunu kysyy siihen, hinta/laatu-suhde aikas lailla parempi kuin FastEestissä.Siis se lähtee 11.07. klo 03.00.

Siis jos kuninkaana haluat matkustaa...
biggrin.gif

26.4. lhdetään ja nimenomaan Finnlinesillä koska verrattuna Superfastiin se on näennäisesti kyllä hitaampi mutta tosiasiassa yhtä nopea. Kun ne samana iltana kuitenkin lähtevät niin Fasti tulee Saksan rantaan illalla ja saat heti etsiä yöpaikan kun taas Fiilines tulee sauraavana aamuna ja siitä pääsee heti jatkamaan eli samaan aikaan käytännössä ollaan tien päällä. Eikä tuo Hankokaan satamapaikkana juuri ihastuta. Mieluummin Helsinkiin. Molempia olen käyttänyt.

Ja Finnlines on mukavampi kun "perinteinen laivaelämä" loistaa poissaololtaan.

...Jos lasketaan euroissa!
Kumpi halvempi, laivakyyti Saksaan, vai körötely Ruotsin läpi? Laskin, notta nääs ajaminen puolet halvempi, kuin superferries ja finnlines vielä kalliimpi...
Miettikääpä sitä!!
..... matkan bensat on melkein ilmaiset..
kaboom.gif

Back