• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Suosituksia pyörän valinnan suhteen

En osaa Monsterista sanoa, mutta aika harvoin taitaa edes seminykyaikaisissa pyörissä, joissa runko on moottorin yläpuolella, olla tarpeeksi tasaista, että alapuolelta nostavat toimii. Vaikka olisi kuivasumppukin.

696:n kanssa seuraava systeemi toimii erinomaisesti:

Taka-akselin läpi reilun pituinen 16 mm teräspyörötanko, jonka avulla pyörän takapää nostetaan kahden pienen autopukin (https://www.motonet.fi/tuote/torin-bigred-autopukkipari-20-tn?product=80-8802) varaan.

Halpa ja tukeva ratkaisu.

Etu- ja/tai takapyörän irrottamista vaativiin hommiin käytössä oli Abban Superbike stand:

https://abbastands.co.uk/product-detail.asp?item=superbike-package-2&pid=43

696:n takahaarukassa ei ole paikkoja lankarullille. Yllä kuvattu akselin läpi menevä tanko toimii rullapukin kanssa.

SeaMonster sanoi:
696:n kanssa seuraava systeemi toimii erinomaisesti:

Taka-akselin läpi reilun pituinen 16 mm teräspyörötanko, jonka avulla pyörän takapää nostetaan kahden pienen autopukin (https://www.motonet.fi/tuote/torin-bigred-autopukkipari-20-tn?product=80-8802) varaan.

Halpa ja tukeva ratkaisu.

Etu- ja/tai takapyörän irrottamista vaativiin hommiin käytössä oli Abban Superbike stand:

https://abbastands.co.uk/product-detail.asp?item=superbike-package-2&pid=43

696:n takahaarukassa ei ole paikkoja lankarullille. Yllä kuvattu akselin läpi menevä tanko toimii rullapukin kanssa.

Eli Motonetin halpispukki kävisi myös tähän?

Eiköhän, mutta kuten ylempänä on todettu, se on melkoinen rimpula.

Ehdottamani autopukkiratkaisu on halvempi ja tukevampi.

Motonetin pukki jätetään sinne tai työnnetään hydrauliprässiin.

Oliko swingi kaksipuoleinen? Saa nostettua tassuilla jos lankarullia ei saa paikkaan.

Ei tuo putki akselin läpikään ole huono ratkaisu, kun kuitenkin sivujalka on.

Voi helevetti kun tuli ostettua syksyllä tuo Motonetin pukki, meinasin sillä Kotarin 990 SMT:n huoltoja helpottaa. Ei ole tullut vielä kokeiltuakaan mutta ei hyvältä kuulosta sen toimivuus. Täytyy katsoa saisko jotenkin tuunailtua sitä vai pitääkö halvan lisäksi ostaa myös hyvä.

Mulla on noi Motonetin pukit. Takapukki on ihan ok (ei niin tukeva että menisin pyörän päälle istumaan), mutta etupukki on susi juuri JMH:n kuvaamalla tavalla. Onneksi on muitakin, nuo on varan varalla.

PoS sanoi:
Mulla on noi Motonetin pukit. Takapukki on ihan ok (ei niin tukeva että menisin pyörän päälle istumaan), mutta etupukki on susi juuri JMH:n kuvaamalla tavalla. Onneksi on muitakin, nuo on varan varalla.

Jos ne on kymmenen viidentoista vuoden takaa, niin ne on OK.

Ainakin 2024 erä on silkkaa paskaa. Useampi yksilö/ henkilö tämän todennut.

JMH sanoi:
Jos ne on kymmenen viidentoista vuoden takaa, niin ne on OK.

Ainakin 2024 erä on silkkaa paskaa. Useampi yksilö/ henkilö tämän todennut.
Mulla on jotain 8 vuotta vanha Motonetin paska, tarvii työkalupakin painoksi. Ostin sitte xlmotosta 2 in 1 vekottimen, tais olla proworks. Jotain neljä kymppiä ja toimii tosi hyvin.

Topicin aiheeseen liittyen, mulle ei kyllä testastretta koneella olevaa ducatia tulis. Ensinäkin vesikone nakussa on ruma (vain mielipide) ja siihen mahtuu niin paljon enemmän potentiaalisia murheita sekä vielä testastrettan mallikohtaiset ominaisuudet/huoltokohteet. Ilmajäähyn valinta on sinänsä helppoa, mitä isompi sitä parempi. Omalla kohdalla ainoat vaihtoehdot olivat lopulta DS1000 ja DS1100. Kaipa Evoonkin vois vaihtaa DS Kannet, mut toisaalta aika turhaa. DS:n vauhtipyörän voi kevennellä niin, että ei se pyörivien massojen erokaan enää oo kovinkaan merkittävä. Ei tarvii miettiä kesähelteellä valoissa, että lähteekö se flekti lopulta pyörimään vai tuleeko vedet kadule.

Hihnojen vaihtoväli taitaa vesikoneessa olla puolet lyhyempi ja sinnekin menee enemmän kalliimpia osia. No toi sinänsä on aika triviaalia, näiden kätyön ei pitäis muutenkaan perustua mihinkään järkevyyteen :D Mä oon vaan tykännyt tuosta ilmajäähystä juuri siitä syystä, että laiskalle on kovin vähän mitään eityistä korjailtavaa niiden kanssa ja ainakan radalla 1000->tehon puute ei oo ollut se eka puuttuva juttu kierrosaikoja parantaessa... Monta 750-1100 ilmajäähyä on ollu eikä yhdestäkään oo räjähtänyt kone, eikä niille oo tarvinut juuri mitään normaalia isompaa huoltoa tehdä (ellei sitten rakentelut oo muuten lähteneet tumpusta). Takahaarukoita ja vanteita on ebayt pullollaan, semmosia voi sitten vaikka talven hämärissä kliksutella ebaystä ja askarrella kevääksi paikoilleen.

Viimeksi muokattu:
JMH sanoi:
Motonetin pukki jätetään sinne tai työnnetään hydrauliprässiin.

Minähän viime keväänä ostin reippaana poikana Motonetistä pukin ja innolla vielä suoraan paketista maalasin sen mopon kanssa väri väriin. Ensikokeilun jälkeen sitten rälläköin pyörät irti ja hitsasin väliin vähän fylliä, nyt pukki toimii kuin pitääkin. Eli ihan sellainen normaali kiinalainen puolivalmiste kyseessä.

Ghostrider sanoi:
Minähän viime keväänä ostin reippaana poikana Motonetistä pukin ja innolla vielä suoraan paketista maalasin sen mopon kanssa väri väriin. Ensikokeilun jälkeen sitten rälläköin pyörät irti ja hitsasin väliin vähän fylliä, nyt pukki toimii kuin pitääkin. Eli ihan sellainen normaali kiinalainen puolivalmiste kyseessä.

Ohaseny maalattuja osia nätimpi hitsata.

PoS sanoi:

Mullakin tais olla tollanen motonetin etupukki, itselle kävi sen kanssa hyvin; annoin sen Kerberokselle eikä mun tarvinnut maksaa mitään! :jippikaijee:

Vuona 2014 ostin etu- ja takapukit pyöriin Biltemasta, takapukin akselia (joita oli useampaa paksuutta muttei sopivaa) yksipuoliseen takahaarukkaan joutui vähän muokkaamaan ja etupukin (joka oli kasattavaa mallia) liitokset hitsasin kiinteiksi. On ne kyllä kestäneet pyörien päällä istumistakin mutta pyöräthän on keveitä ja itekkin olen siinä rajalla että punnitaanko kirjevaa'alla vaiko ei. No nyt ei toistaiseksi.

Ai niin, pakussa on etupyöriä varten sellaiset kippaavat häksättimet mutta niitä jostain kohdista vahvistelin jo ennen kuin asensin kiinni lattialevyyn. Ne löytyi Motonetistä mutta ihan samalaisia ei nyt näyttänyt olevankaan.

Ei taida sitä takapukkia enää ollakaan biltemalla. Etupukki löytyy, näyttää samalta edelleen. Ja noitahan on helppo vahvistaakin jos ilmenee tarvetta.

Back