• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Suomy Spec R1 ja Extreme

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Moto^
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Tampere
Uus kypärä pitäis jossai vaiheessa hommata ja Suomy on kans vilahtanu mielessä. Onko kellää kokemuksia Spec R1 ja Extreme malleista?

Tykkään ite Spec 1R:stä. Ei ole liian hotti eikä kalsa, pysyy hyvin päässä kovemmassakin vauhdissa (eikö ne kaikki pysy?) eikä muita saman hintaluokan pottia äänekkäämpikään.

Kaiken muun hyvän lisäksi myös kivan näkönen varsinki i-visiirillä, ainaki jos tykkää tollasesta batman-lookista...
smile_org.gif

Tietysti kannattaa kokeilla ite miltä se potta tuntuu päässä, se kai se loppupeleissä merkkaa kaikista eniten.

Tykkään ite Spec 1R:stä. Ei ole liian hotti eikä kalsa, pysyy hyvin päässä kovemmassakin vauhdissa (eikö ne kaikki pysy?) eikä muita saman hintaluokan pottia äänekkäämpikään.

Kaiken muun hyvän lisäksi myös kivan näkönen varsinki i-visiirillä, ainaki jos tykkää tollasesta batman-lookista...  
smile_org.gif

Tietysti kannattaa kokeilla ite miltä se potta tuntuu päässä, se kai se loppupeleissä merkkaa kaikista eniten.
Onkos siinä irrotettavat sisukset? Miten tuuletus pelittää?
Onko painava? Siinä taitaa olla DD-lukitus.

Onkos siinä irrotettavat sisukset? Miten tuuletus pelittää?
Onko painava? Siinä taitaa olla DD-lukitus.
Painoa o muistaakseni 1400 grammaa, löytyy tupla-d -lukitus. Irrotettavat sisukset löytyy myöskin, se o omalla kohdalla ihan perusvaatimus ku mul o pitkä letti ja kypärähuppu ei o sen kaa oikeen kätevä.

Tuuletus toimii ihan hyvin, ei o pää paistunu kovallakaan helteellä. Leuassa o räppänä jossa o kolme asentoa, niillä kyl o pää pysyny viileenä. Melutaso o samaa luokkaa ku Arain ja Shoein samanhintasissa potissa, mut eihän mikään kypärä o silleen täysin äänetön.

Hyvä potta, voin kyl suositella. Spare wheelillä oli ainaki isoja ja pieniä kokoja viel tarjouksessa 299 egee muistaakseni.

Ei taida kuitenkaan olla kovin yleinen kypärä.
Motokeitaassa näkyi olevan 269 €.
Eipä ole kovin yleinen, pari kpl tullu samanlaista vastaan. Parempi vaan ku ei tuu joka kadunkulmassa vastaan noita ja visiireitä yms. tuntuu kans olevan ihan hyvin tarjolla noihin. Luulen et ton Spec 1R:n maahantuonti loppuu ku Richa Finlandin sivuillakaan ei ollu enää ku noita Extreme-malleja.

Halpa potta toi o jos 269 egellä saat, ainaki mun mielestä. Suomy USA:n sivuilla yksväriset 1R:t oli 399 usd.

Ovh tuolla näkyi olevan 449,-
Tein tuolla Motokeitaassa "vastatarjouksen" ja jouduin lunastamaan potan itselleni.

Mulla on ollu spec r1 potta noi puoltoistavuotta... oon kyllä tykänny vaikka saiski olla aavistuksen pienempi mahtaa pälli olla vähän "väärän mallinen" kypärään....
Kovalla sateella vetää vähän huuruun mut muuten kaikenpuolin hyvä potta.

Tuo kypärän paino 1350g on näköjään ilmoitettu ilman visiiriä.
Visiirin kanssa se on 1490g.

Ovh tuolla näkyi olevan 449,-
Tein tuolla Motokeitaassa "vastatarjouksen" ja jouduin lunastamaan potan itselleni.
Ai oikeen "jouduit", mielenkiintoinen sanavalinta sille et saa hyvän potan. Pistähän kommenttii mitä oot pitäny Suomysta...
Kypärä sopii hyvin mun päähän, tuntuu napakalta muttei purista mistään. Tuntuu ihan laadukkaalta kypärältä, vaikka en oo vielä ajanut se päässä kuin n. 2000 km.

Visiiristä kyllä hajos keväällä se musta namiska, josta se avataan ja suljetaan. No toimii se ilmankin, ei vaan tiivisty täysin.

Ite tilasin vajaa viikko sitte Spec R1:n ja kun sitä kävin kaupassa sovittelemassa, tuntui se napakan tiiviiltä päässä ja hyvältä. Ei turhia heilu! Yhtä asiaa pohdin; sisusta ei ole "pehmeä" samalla tavalla kuin joissain HJC:n kypärissä mitä olen koittanut jne. Tuskinpa haittaa ajossakaan
smile_org.gif

Tietääkö joku mistä päin Suomea (pk-seudulta) saisi tuohon kypärään "leuan alusen", en osaa selittää
biggrin.gif
Sellanen läpyskä tuohon heltan ylle/leuan alle ettei tuuli tule alhaalta kypärään tai jotain... Richa toimii maahantuojana niin niiltäkin tosin voisin kysästä!

Pari kesää on ollut Spec 1R käytössä. Tuuletus pelaa viileillä ilmoilla liiankin hyvin (vetää), melu on myös melko kovaa. Visiirin kiinnitys- ym osien laatuvaikutelma ei ole kovin vakuuttava. Leuallekin on riittävä tila, toisin kuin esim Schubert C2:ssa, jossa leuka on kiinni kypärässä.

Minun pääni muotoon -pää 59cm, kypärä kokoa XXL eli jotain 64, sopii aika hyvin. Mistähän nuo kypärien kokomerkinnätkin tulee, koskaan ei ole mahtunut oman pään koon mukainen kypärä mistään merkistä päähäni.

Back